حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

بهترین روش شستشوی توری پلیسه ای چیست؟ توری پلیسه چیست؟نحوه شستشو توری پلیسه به چه صورت است؟

بهترین روش شستشوی توری پلیسه ای

امروزه پنجره ای بدون توری به ندرت دیده می شود. نصب توری پنجره سالم ترین راه برای جلوگیری از آسیب حشرات است.اگر تمام درها و پنجره های ساختمان توسط یک توری پنجره محافظت می شود، لازم نیست نگران هجوم حشرات باشید.

اما پس از مدتی نگرانی دیگری به وجود می آید. توری پنجره دو جداره به سرعت کثیف می شود و باید شسته شود. به نظر می رسد تمیز کردن توری های پلیسه سخت تر از توری های فلزی باشد. اما اگر بدانید چطور، آنقدرها هم سخت نیست. انواع توری های پنجره در معرض هوای آلوده و گرد و غبار قرار دارند.گرد و غبار نمی تواند به راحتی از توری های جدید وارد ساختمان شود، اما می تواند منافذ دور آن را مسدود کند. هرچه توری تمیزتر باشد، دید واضح‌تر و جریان هوا بهتر است.

بهترین روش شستشوی توری پلیسه ای

توری پلیسه چیست؟

پلیسه از انواع توری های تاشو است. در بازار به این ماده توری آکاردئونی یا مش اکریلیک نیز می گویند. این توری انعطاف پذیری بالایی دارد و در هنگام باز و بسته شدن به راحتی جابه جا می شود.

توری پلیسه دار از آلومینیوم یا پی وی سی ساخته شده و برای شیشه دوجداره مناسب است. نصب آسان، عملکرد عالی و زیبایی فوق العاده توری پلیسه باعث افزایش تقاضا برای ساخت آن شده است.

مهمترین قسمت، جنس خود توری است. توری پلیسه ای پنجره از پلی استایرن ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. این توری آنقدر شفاف است که از بیرون ساختمان کاملاً نامرئی است.این سازه مقاوم در برابر لک بوده و آلودگی هوا را جذب نمی کند. با این حال، پس از مدتی، باید توری را تمیز کنید.

 

نحوه شستشوی توری پلیسه

این توری در مقایسه با توری های فلزی هیچ گرد و غباری را جذب نمی کند. در این راستا نصب توری در شهرهای آلوده از جمله تهران مزیت محسوب می شود.برای حفظ کیفیت توری و شفاف نگه داشتن خود توری، پلی استایرن توصیه می شود. برای تمیز کردن و شستن توری پلیسه باید قاب را از کل فریم پنجره جدا کنید، سخت ترین کار این است که قاب را بردارید.

اگر تجربه ای در این زمینه ندارید نگران نباشید، فریم ها را می توان به راحتی برداشت، اما ابتدا باید نوع فریم را مشخص کنید. دو نوع توری پنجره پلیسه ای وجود دارد.

بهترین روش تعمیر و شستشوی توری پلیسه ای

شستن توری تک فریم

برای توری فریم تک یا مش های ساده، توری به قاب متصل می شود. به این ترتیب باز و بسته شدن مداوم موقعیت توری را تغییر یا دفرمه نمی شود.اما مشکل این است که توری را نمی توان از قاب جدا کرد. برای شستن این مدل توری باید قاب را با توری از پنجره باز کنید.

با استفاده از یک پیچ گوشتی تمام پیچ هایی که توری را روی قاب پنجره محکم می کنند، به آرامی باز کنید. لطفا توجه داشته باشید، برای نصب دوباره به این پیچ ها نیاز دارید.

 

شستن توری دبل فریم

قاب دوبل نوعی توری پلیسه ای است که می توان آن را از قاب جدا کرد. این ویژگی تمیز کردن را آسان تر می کند. در واقع برای ساخت این متریال از دو قاب مجزا در فریم استفاده شده است.

قاب اول مانند قاب تک فریم به فریم پنجره پیچ می شود. تا اینجای کار این دو قاب شبیه هم هستند اما قاب دوم نقش مهمی در تمیزکردن پلیسه دارد.فریم دوم با کمی فشار در قاب اول قرار می گیرد. پروفیل ارتفاع همیشه از دو قاب مجزا استفاده می کند. برای شستن این مواد کافی است قاب دوم را از فریم اول جدا کنید، نیازی به باز کردن پیچ ها نیست.

این دو قاب به هم پیچ نمی شوند و می توان آن ها را جابجا کرد تا قاب دوم توسط خود توری جدا شود. تمیز کردن توری دو قاب بسیار ساده تر از تک فریم است.

 

شستشوی انواع توری پلیسه ای

پس از برداشتن توری از پنجره، نوبت به شستشو و تمیز کردن آن می رسد. ابتدا توری را روی یک سطح صاف پهن کنید و آن را کاملا باز کنید.

سپس گرد و غبار توری را با یک پارچه مرطوب به خوبی پاک کنید. این کار بسیاری از آلودگی ها را از بین می برد، اما منافذ کوچک توری باید کاملا تمیز شوند.

می توانید توری را با یک شوینده ملایم یا یک اسپری چند منظوره تمیز کنید. توری را با مواد شوینده اسپری کنید و از فشار آب برای سوراخ های توری استفاده کنید.توری را با یک مسواک نرم یا برس شستشو تمیز کنید. سیم های ماشین ظرفشویی یا اجسام درشت را روی توری نکشید. توری را هم باز و هم بسته بشویید تا اثری از مواد شوینده باقی نماند.

بیشتر بخوانید:

توری پلیسه چیست و چه مزایایی دارد؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *