حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

تفاوت پنجره upvc با پنجرهpvc در چیست؟پروفیل pvc چیست؟مزیت های pvc چیست؟پروفیل upvc چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشیدچرا که دراین مطلب از سایت قصد داریم به صورت کامل به تفاوت ها و ویژگی های این دو پروفیل بپردازیم .

تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc

پنجره دوجداره در اکثر ساختمان های امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی و ساخت این نوع از پنجره ها از مواد مختلفی استفاده می گردد.فلزاتی نظیر الومینیوم و پلیمر هایی نظیر pvc و upvc ازجمله ی مواد مهم بکار گرفته شده در بدنه ی اصلی این پنجره ها هستند.

در این مقاله به بررسی تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc اشاره شده است. برای اگاهی از تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc ابتدا باید با هر یک از پروفیل ها به طور جداگانه اشنا شویم.

تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc

پروفیل pvc چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پی وی سی مخفف شده ی عنوان پلی وینیل کلرید است. این پلیمر سنتزی بوده و به عنوان جایگزین برای پلاستیک در طیف بسیار گسترده ای از محصولات مورده استفاده قرار گرفته است.

یکی از عمده کاربرد های این پلیمر استفاده از ان در ساخت و تولید درب و پنجره های دوجداره است. علاوه بر این مورد امروزه از این ماده برای تولید خطوط  و تاسیسات لوله کشی نیز استفاده می شود که در اصل جانشین خوبی برای لوله های فلزی گران قیمت در نظر گرفته شده است.

ویژگی ها و نقاط قوت استفاده از pvc

در این بخش به بررسیمهم ترین مزیت های استفاده از ایت پلیمر در صنعت ساخت پنجره های دوجداره پرداخته شده است:

موارد اشاره شده تنها بخشی از فواید مهم استفاده از این پلیمر در صنایع مختلف من جمله پنجره سازی است.

 

تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc

پروفیل upvc چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یو پی وی سی مخفف شده ی عنوان پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. این پلیمر ساختار مشابه با پی وی سی دارد و تنها تفاوت موجود در این است که عنصر سازنده ی آن یعنی پلی وینیل کلرید در این مورد غیر پلاستیکی است.

یو پی وی سی عمدتا از مشتقات نفت خام است و مانند پی وی سی کاربرد بسیار گسترده ای را در تولید درب و پنجره های دوجداره دارد.

در اصل این پروفیل شکل بهبود یافته ی پی وی سی در نظر گرفته می شود. از این رو امروزه این ترکیب به عنوان جایگزین پی وی سی در نظر گرفته می شود.

ویژگی ها و نقاط قوت گفه شده برای پی وی سی در مورد UPVC نیز صادق است. فقط در نظر داشته باشید که راندمان و کارایی این پروفیل به مراتب از پی وی سی بالاتر است.

 

تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc در چیست؟

عمده تفاوت پنجره upvc با پنجره pvc در نحوه و شرایط تولید و ساخت آن ها است. به بیان دیگر تکنولوژی و دانش بکار گرفته شده در تولید درب و پنجره های یو پی وی سی به مراتب بروز تر و پیچیده تر از تولید درب و پنجره های پی وی سی است.

یکی از ایرادات وارد شده به درب و پنجره های ساخته شده از پروفیل پی وی سی˓ تغییر رنگ این نوع از پروفیل ها با گذشت زمان در اثر تابش نور و پرتوی فرابنفش خورشید است.

امروزه این تغییر رنگ پروفیل ها یکی از مشکلات اساسی پروفیل های پلیمری در نظر گرفته می شود. چرا که هیچ راهی برای رفه این مشکل نیست و تنها راه ممکن عوض کردن پنجره است.

این در حالی است که پروفیل های ساخته شده از UPVC مشکل مربوط به تغییر رنگ را ندارند. چرا که مقاومت آن ها در برابر اثرات تابشی نور خورشید بسیاربالا است.

همین عامل می تواند دلیلی بر کاربرد روز افزون این پروفیل به جای پروفیل پی وی سی در نظر گرفته شود.

 

قیمت پنجره upvc با پنجره pvc

پروفیل یو پی وی سی به علت دارا بودن کارایی بالاتر و ویژگی های ممتازی نظیر؛ مقاومت بالا در برابر نور خورشید˓ عدم تغییر رنگ˓ مقاومت بالاتر در برابر فشار های مکانیکی˓ قابلیت شکل دهی بیستر و … قیمت بالا تری را نسبت به پروفیل های ساخته شده از پی وی سی دارد.برای آگاهی از قیمت ها به لیست های بروز شده و انلاین  قیمت پنجره دوجداره پرو مانوین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *