حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

توری پلیسه طرح دار درب و پنجره نوعی از توری های امروزی است که دارای انواع مختلف با مزایای زیاد می باشد. این نوع از توری ها ثابت و یا به راحتی باز و بسته می شوند.و در انواع طرح ها و نقش های زیبا وارد بازار شده اند. به همین دلیل با بیشتر سلایق جور می شوند. که ما در این مقاله به بررسی انواع آنها می پردازیم.

گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی بر تمام ابزار کار و زندگی تاثیر گذاشته است. انواع پرده و توری ها نیز از این مورد مستثنی نبوده اند. امروزه انواع توری پلیسه طرح دار وارد بازار شده اند .که به راحتی تولید و نصب می شوند. و دارای مزایا و عمر زیادی نیز هستند. بهتر است در ابتدا بدانیم که به توری پلیسه طرح دار، توری آکاردئونی (به دلیل اینکه وقتی جمع می شوند شبیه یک آکاردئون هستند) نیز می گویند. از این نوع توری برای تمام درب و پنجره ها با جنس های مختلف چوبی، آهنی، آلومینیومی، UPVC و … نیز در محل های مختلف مانند منازل، محیط های کار، مراکز تجاری و تفریحی نیز استفاده می شود.

 

توری پلیسه طرح دار درب و پنجره
توری پلیسه طرح دار درب و پنجره

انواع مختلف توری پلیسه طرح دار درب و پنجره

انواع این توری های پلیسه ای طرح دار شامل توری مگنتی، توری UPVC، لولایی، ریلی، رولینگ، امنیتی، خورشیدی، گالوانیزه و … می باشند. این نوع توری ها در انواع توری پلیسه طرح دار تک فریم، دو فریم، مگنتی و رولینگ نصب می شود. که هر کدام قابلیت ها و خصوصیات ویژه خود را دارند. توری پلیسه ای نوع ساده ای از این توری ها می باشد که می تواند برای انواع درب و پنجره های مختلف که دارای فضای باز شدن می باشند. و یا فضایی برای باز شدن ندارند، مناسب باشد.

توری پلیسه ای مگنتی:

توری پلیسه ای مگنتی خصوصیات مغناطیسی دارد، در این نوع توری ها با نصب کردن فریم توری به چهارچوب آهنی درب و پنجره، آنها به هم متصل می شوند و دیگر در موقع نصب توری نیاز به استفاده از پیچ و مهره نمی باشد. این نوع از توری پلیسه طرح دار در هنگام شست و شو به راحتی باز و بسته می شوند و افراد کار ساده ای دارند.

توری پلیسه تک فریم و دو فریم:

در پنجره های آهنی معمولی برخلاف پنجره های دوجداره، جایی برای قرار دادن توری نمی باشد و به همین دلیل باید از انواع توری پلیسه تک فریم استفاده کرد و در بعضی مواقع برای نصب بهتر و به دلیل مشکلات موجود در پنجره های آهنی نیاز به توری پلیسه دو فریم می باشد. در هنگام استفاده از توری پلیسه طرح دار دو فریم ابتدا توری روی یک فریم ساده نصب می شود. و دوباره یک فریم بدون توری روی آن فریم ساده پیچ و مهره می شود، البته این کار باید توسط نصاب و با ظرافت و دقت زیاد انجام شود تا توری زیبایی خود را از دست ندهد.

توری پلیسه طرح دار رولینگ:

از انواع توری هایی می باشد که با بیشتر درب و پنجره ها همخوانی دارد، می توان به سه شکل متفاوت استفاده کرد. این نوع توری هم می تواند باز و بسته شود و هم می تواند ثابت نصب شود، توری های رولینگ به سه شکل امکان باز شدن و جمع شدن را دارند .که شامل توری رولینگ عمودی، افقی و دو طرفه می باشد. این نوع از توری ها هم به طریق عمودی از پایین به بالا، هم به صورت افقی از چپ به راست و هم از دو طرف عمودی و افقی باز و بسته می شوند.

عموما توری های UPVC را از جنس توری های فایبرگلاس استفاده می کنند، برای تولید این نوع از توری ها از فناوری جدید استفاده شده است. به طوری که با کنار هم قرار دادن انواع فایبرگلاس ها توری ساخته می شود.این نوع از توری ها بیشتر برای درب و پنجره دو جداره مناسب می باشد، برای جمع شدن این توری پلیسه طرح دار از فنر و یا لولا استفاده نمی شود. بلکه این نوع توری ها به حالت کرکره ای باز و بسته می شوند، البته ناگفته نماند که قاب ثابت است و فقط توری باز و بسته می شود.

توری های لولایی:

انواع توری های لولایی مانند درب و پنجره های لولایی باز و بسته می شوند و به همین دلیل نیاز به فضای زیادی برای باز و بسته شدن دارند. و عموما برای درب های ورودی که فضای زیادی دارند استفاده می شوند، این توری ها خیلی زود نیاز به تعمیرات لولا پیدا می کنند.

توری خورشیدی:

نوع دیگر از انواع توری پلیسه طرح دار می باشد که بیشتر برای شهرهایی که ساکنان آن نور خورشید را خیلی زیاد تحمل می کنند، مناسب می باشد. این نوع توری گرمای زیاد آفتاب را در خود نگه می دارد و مانع ورود آن به داخل می شود، این نوع توری اصولا در رنگ های تیره کار می شود و در شهرهای گرم نشین مشتریان خود را دارد.

توری گالوانیزه:

این توری در مناطقی از کشور که شرایط آب و هوایی آنها خیلی سریع تغییر می کند، بیشتر به فروش می رسد. توری های پلیسه در این مناطق بسیار مقاومت دارند و خیلی دیر آسیب می بینند. برخی از توری ها امنیتی، محکم و فولادی هستند که به خوبی امنیت را تامین می کنند. انواع توری پلیسه طرح دار برای درب و پنجره مناسب می باشد، این نوع توری ها در انواع مختلف در بازار موجود است که ساخت ایران است و کشورهایی مانند ترکیه می باشند. جنس توری پلیسه طرح دار می تواند هم از فایبر گلاس و هم از پلی استر باشد که در این میان عمر توری های پلی استر زیادتر می باشد. همچنین در بازار، توری های ساخته شده با الیاف آلومینیومی، مفتولی و نایلونی نیز وجود دارد که هر کدام مختص بعضی از پنجره ها با کاربردهای گوناگون می باشد.

در توری پلیسه طرح دار پلی استر بیشتر جنس پارچه را پلی استر تشکیل می دهد که عمدتا در رنگ طوسی می باشد، اما در توری پلیسه طرح دار رولینگ، رنگ ها و طرح های زیادی موجود است. البته انواع توری پلیسه طرح دار علاوه بر جمع شدن، امکان ثابت بودن را نیز دارند، توری های ثابت تفاوت هایی با نوع تاشو دارند، این نوع توری ها دیگر امکان جمع شدن در فصل تابستان را ندارند. هر توری خصوصیات خود را دارد، اگر توری های ثابت را جمع کنیم ممکن است برای توری مشکلی ایجاد شود و در شست و شو هم آسیب ببیند.

 

مزایای استفاده از این توری ها

این نوع توری ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند، با نصب این توری ها بر پنجره های ساختمان می توان آنها را با دکور و رنگ خانه هماهنگ کرد تا تناسب رعایت شود. این نوع توری ها بازتاب نور خوبی دارند و با وجود باز بودن آنها امکان دیدن فضای بیرون نیز وجود دارد. همچنین این توری ها باعث عدم ورود گرد و غبار و حرارت به ساختمان می شوند، این توری ها نصب راحت و عمر بالایی نیز دارند.

انواع توری پلیسه طرح دار در برابر آتش سوزی و اشعه های ماورا بنفش مقاومت بالایی دارند. این نوع توری ها مانند توری های قدیمی در شرایط بد آب و هوایی کثیف، پوسیده و دچار زنگ زدگی نمی شوند و قابلیت شست و شوی راحتی را با بخارشوی و پارچه های نمناک دارند. این نوع توری همچنین از ورود حشرات موذی جلوگیری می کند و مقاومت خوبی در شرایط آب و هوایی متغیر دارند. نصب آسان، عدم خرابی و به راحتی باز و بسته شدن از دیگر مزایای استفاده از انواع توری پلیسه طرح دار در مناطق مختلف می باشد.

 

مراحل ساخت توری پلیسه طرح دار

ساخت توری پلیسه طرح دار در کارگاه ها توسط ابزار برقی و دستی خاصی انجام می شود. برای این کار افراد تولید کننده در شرکت ها ابتدا با توجه به ابعاد توری پنجره پروفیل های قاب دور پنجره و قسمت تاشو آن را با اره های دستی و یا برقی آهن و یا پروفیل برش می دهند.

در مرحله بعد توری پلیسه طرح دار را با توجه به ابعاد پروفیل با کاترها برش می دهند و سپس تسمه را با استفاده از چسب و یا مگنت به ابتدا و انتهای توری محکم می کنند. سپس به سوراخ کاری قسمت هایی که قرار است نخ پرده از آن عبور کند، می پردازند، همچنین فراموش نکنیم. که نوار مویی را هم در قسمت های شیار پروفیل ها جایگذاری می کنند. سپس توری نخ شده را از شیارهای پروفیل ها عبور می دهند و پرده را روی پروفیل با استفاده از انواع پیچ و مهره محکم و نصب می کنند.

تولیدکنندگان این کارها را با اندازه گیری های مشخص و متناسب با قاب پنجره و درب ها انجام می دهند تا کاری دقیق و تمیز را تحویل مشتری دهند.

 

وسایل مورد نیاز برای نصب توری های پلیسه طرح دار

نصب این نوع از توری ها بسیار راحت می باشد اما نیاز به لوازم خاص خود را دارند. این نوع توری باید توسط افراد متخصص تولید و نصب شوند، این توری ها نیاز به پروفیل های آلومینیومی برای ارتفاع و عرض قاب درب و پنجره و باز شدن و بسته شدن آنها دارند. همچنین این نوع توری ها نیاز به نخ، تسمه پلاستیکی، لاستیک عرض و نوار مویی دارند. افراد عادی هم می توانند با دیدن فیلم های آموزشی نصب این نوع توری ها را به راحتی بر درب و پنجره انجام دهند. البته بهتر است به این کار متبحر شوند. تا کار را خیلی تمیز و مرتب انجام دهند.

قیمت این نوع توری ها

کاربرد توری پلیسه چیست؟از این نوع توری ها می توان برای تمام درب و پنجره های ساختمان و همچنین درب های ترانس ها و بهارخواب ها نیز استفاده کرد. قیمت تمام شده انواع توری پلیسه طرح دار بسته به متر مربع، اندازه قاب افقی و عمودی پنجره و تعداد درب و پنجره ای که قرار است این نوع توری روی آنها نصب شود، تخمین زده می شود. در این مواقع اندازه متراژ توری تعیین می شود، همچنین جنس قاب پنجره نیز می تواند در سختی و آسانی کار نصب تاثیر بگذارد .که باز با توجه به آن قیمت تمام شده کاسته و یا افزایش می یابد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پنجره دو جداره این نوع توری ها انتخاب مدل و طرح مورد نظر از این نوع توری می باشد. همچنین ناگفته نماند که قیمت خرید و نصب این توری ها در شهرهای مختلف می تواند متفاوت اعلام شود. این نوع توری ها به دلیل عدم خوردگی و مقاومت در برابر آفتاب از دیگر توری ها هزینه بیشتری و قیمت بالاتری دارند. همچنین در بازار در انواع رنگ ها از قبیل سفید، قهوه ای، مشکی، طرح چوب و … با کیفیت های متفاوت موجود می باشد. افراد باید دقت کنند که توری پلیسه طرح دار آنها با رنگ قاب پنجره و دربی که می خواهند توری را روی آن نصب کنند هماهنگی داشته باشد تا به محیط نصب جذابیت خاصی را ببخشد.

ناگفته نماند که امروزه این نوع از توری ها در ایران با همان ضخامت و کیفیت توری های وارداتی تولید می شوند. و به همین دلیل چون قیمت توری های وارداتی به دلیل هزینه و قیمت واردات و نرخ ارز بیشتر می باشد، بیشتر از نوع ایرانی آن استفاده می شود.

 

روش های شست و شوی توری ها

خیلی از افراد دوست دارند توری ها را طوری تمیز کنند که روی آنها برق بیفتد. اما این کار را  نمی دانند با چه شیوه ای انجام دهند. بهترین و ساده ترین راه برای شست و شوی انواع توری پلیسه طرح دار و نوع ساده آن می تواند شست شو با بخارشوی باشد، با این کار گرد و غبار ها  شسته و توری ها برق انداخته می شود. البته در این میان برخی از توری ها مانند نوع مگنتی را می توان برای هر بار شست و شو از قاب جدا و تمیز کرد. و سپس در حالت اول نصب کرد.

چنانچه به بخارشوی دسترسی برای تمیز کردن انواع توری پلیسه طرح دار نداشته باشید بهتر است ابتدا با جاروهای دستی و برقی، گرد و غبار ها را بگیرید و سپس با پارچه ای نمناک آنها را تمیز و برق بیندازید. در این میان توری های تاشو نیز عمر بیشتری دارند.و هر چند بار آنها را باز و بسته کنیم نیز مشکلی برایشان ایجاد نمی شود.

 

بیشتر بدانید :

آموزش ساخت و مونتاژ توری پلیسه پنجره

توری پلیسه چیست و چه مزایایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *