حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

در این مقاله به بررسی علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره و عوامل تاثیرگذار روی آن می پردازیم. شکسته شدن شیشه دوجداره می تواند دلایل مختلفی داشته که هنگام خرید باید آن را بررسی کنید. برای استعلام قیمت و راهنمایی درباره دلایل شکستن پنجره می توانید با مشاوره کارشناسان اقدام به خرید پنجره دوجداره نمایید.


کاربرد پنجره دوجداره


شیشه دوجداره را می توانید در قسمت های مختلف واحد تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار دهید. یکی از موارد مصرف شیشه دوجداره پنجره های دوجداره بوده و در ساخت نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه های دوجداره در رنگ های مختلفی ساخته شده است که می توانید به صورت ساده یا دودی سفارش دهید.

پنجره دوجداره چیست؟
علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره


کیفیت شیشه دوجداره


برای این که در هنگام استفاده، شیشه دو جداره دچار آسیب یا شکستگی نشود، می توانید از پنجره های نشکن استفاده نمایید. پنجره ها با توجه به کاربرد شما پیشنهاد می شود که می توانید با قیمت مقرون به صرفه پنجره مناسب را انتخاب و نصب نمایید. در نظر داشته باشید برای نصب نمای ساختمان ها و شیشه های دوجداره رنگی یا دودی استفاده می کند.


علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره


  • درز پنجره

وجود درز کوچک در در کناره های شیشه باعث شکستن خود به خود شیشه دوجداره می شود. دلیل این شکستگی ممکن است در هنگام ارسال شیشه یا جابجایی و نصب پنجره دوجداره دچار درز کوچکی یا شکستگی شود. برخی از این درز ها قابل مشاهده بوده ولی اما با استفاده بلند مدت از درز شیشه رفته رفته بزرگتر شده و باعث شکست شیشه مدنظر می شود.


  • فشار هوا

فشار هوا در قسمت های مختلف ایران متفاوت است. پنجره باید طبق شرایط آب و هوایی منطقه فشار هوا بررسی شده و پنجره مناسب ساخته شود. تمامی این موارد زیر نظر کارشناسان و نصابان با تجربه نصب می شود.


  • فشار فریم پنجره دوجداره

یکی دیگر از دلایل شکسته شدن یا ترکیدن پنجره دوجداره فشار فریم یا چهارچوب پنجره است. پنجره های دوجداره با فریم استاندارد و ضخامت مورد نیاز ساخته می شود.

اگر پنجره در زمان نصب و جایگذاری در فریم تحت فشار باشد، ممکن است پس از مدتی استفاده پنجره شکسته شده و احتمال ترکیده شدن پنجره وجود دارد.

برای این که بتوانید پنجره مناسب با آب و هوای خود را خریداری کنید، به سایت پرومانوین مراجعه کنید. برای اطلاعات دقیق تر می توانید با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.


  • تماس با فلز و اجسام سخت

برای نصب شیشه دوجداره باید دقت فراوانی داشته باشید. نصب نامناسب ممکن است در طول زمان باعث خرد شدن شیشه می شود. اگر در زمان نصب شیشه پیچ مهره یا سایر فلزات به شیشه برخورد کند، باعث می شود در فصل سرما و گرما شیشه دچار شکستگی شود.

بهتر است نصب و تعویض پنجره دو جداره  توسط کارشناسان و نصابان ماهر انجام شده و ضمانت نامه پنجره دوجداره بدون هیچ عیب و نقصی تکمیل شود.


علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره
علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره


سایر موارد مهم علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره


با توجه به اینکه شیشه دوجداره تحت‌فشار ساخته شده است، لبه های شیشه و پروفیل پنجره دوجداره بسیار حساس است. اگر به شیشه ضربه یا فشار وارد شود، باعث آسیب شیشه می شود. با برخورد پنجره با دیوار یا اشیاء کنار پنجره، مقاومت شیشه کم تر شده و در نتیجه باعث شکستگی آن می شود.

پنجره دوجداره دارای قیمت بالایی نسبت به پنجره تک جداره است. پنجره دوجداره به دلیل ذخیره انرژی و جلوگیری از ورد گرد و غبار در طولانی مدت، مقرون به صرفه است. در فصل تابستان از خارج شدن هوای خانه و در فصل زمستان از خروج هوای گرم داخل خانه جلوگیری می کند.

سعی کنید در زمان نصب تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید. برای نصب لولا یا فریم پنجره موارد استاندارد را رعایت کنید. اگر به قسمت های حساس پنجره دوجداره فشار یا آسیب وارد شود، باعث کاهش عمر پنجره و شکستگی شیشه می شود.

در برخی از پنجره های دوجداره ناخالصی وجود داشته و کثیفی و ذرات ریز در شیشه نیز، علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره می شود. سعی کنید در زمان خرید، پنجره های  استاندارد را خریداری نمایید.


سخن پایانی در ارتباط با علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره


در این مقاله به بررسی دلایل شکست خود به خود پنجره دوجداره از جمله: فشار فریم، فشار هوا، درز پنجره و ضربه با اجسام سخت و نیز همچنین سایر موارد مهم در علت شکستن خود به خود شیشه دوجداره را پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده مفید بوده باشد.

برای خرید و استعلام قیمت پنجره دوجداره با کیفیت به سایت پرومانوین مراجعه کرده و بر حسب نوع نیاز خود پنجره مورد نظر را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *