حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پنجره ترمال بریک چیست؟ و تفاوت آن با پنجره‌ های upvc چیست؟  ما قصد داریم.در این مقاله بگویم که چرا این نام به آن داده شده است و همچنین از اشتراک های بین آلومینیوم ترمال بریک و پنجره یو پی وی سی بگوییم و همنیطور درباره تفاوت ‌های آنها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

پنجره ترمال بریک چیست؟

 

معنی لغوی کلمات ترمال بریک، شکست حرارتی است. اختصاص این نام از آن جهت است که ترمال بریک با شکست حرارت و ایجاد مانع باعث جلوگیری از عبور گرما و حرارت می شود. همچنین بخاطر فناوری پیشرفته ای که در پروفیل آلومینیوم ترمال بریک استفاده شده، عبور صدا و انتقال حرارت از آن به کمترین حد ممکن رسیده است.

پروفیل ترمال بریک نوعی پروفیل آلومینیومی ست که در ساخت پنجره های upvc استفاده می شود و دلیل استفاده از آن، بالا بردن عایق حرارتی و صدا در پنجره های دوجداره است؛ درنتیجه پنجره ترمال بریک به عنوان عایق های بسیار عالی در مقابل گرما و سرما به حساب می آيد. در ساخت پنجره های ترمال بریک از ورق پلی آمید مقاوم استفاده شده است که به عنوان یک مانع در میان ورق های آلومینیوم عمل می کند.

 

تفاوت پنجره ترمال بریک با پنجره upvc

 

اشتراک های میان پنجره های آلومینیوم ترمال بریک و پنجره های دوجداره UPVC ؟

 

یکی از وجه ‌های اشتراک‌ های این دو پنجره با یکدیگر یکسان بودن.میزان عایق‌ بندی آن ‌ها می.باشد.و در فصول گرما و سرما به میزان بسیار زیادی می.توانند جلوی هدر رفتن انرژی را بگیرند.

در این‌ جا سوالی که پیش می.آید این است که جنس پنجره ‌های دوجداره آلومینیومی از آلومینیوم است.و این‌ که آلومینیوم نمی.تواند عایق خوبی باشد بنابراین چگونه می.توان این دسته از پنجره‌ ها را از نظر عایق‌ بندی با پنجره‌ های upvc برابر دانست؟

خوب است بدانید که بین پروفیل های آلومینیومی در این نوع از پنجره‌ ها یک تیغه پلی ‌آمید گذاشته می.شود تا رابطه بین جدار داخلی و جداره بیرونی را از بین ببرد.و به این صورت عایق ‌بندی انجام می ‌شود.

 

تفاوت قیمت پنجره ترمال بریک و پنجره‌های upvc در چیست؟

 

بسیاری از افراد در زمان تصمیم ‌گیری برای خرید پنجره‌ های دوجداره آلومینیومی و پنجره‌ های upvc بر سر دو راهی می‌ مانند و نمی‌ دانند کدام بهتر است برای انتخاب. خوب است بدانید که قیمت پنجره‌ های upvc بسیار ارزان ‌تر و مقرون‌ به ‌صرفه‌ تر از قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی می ‌باشد.

حتی در زمانی‌که پنجره ‌های دوجداره آلومینیومی از آلومینیوم ایرانی ساخته ‌شده باشند باز هم نسبت به پنجره ‌های upvc قیمتشان تقریباً دو و نیم الی سه برابر بیشتر است. حتما می ‌دانید که آلومینیوم به‌ علت ارزشمند بودنش بسیار گران می ‌باشد و یکی از دلیل‌ های اصلی این تفاوت قیمت همین موضوع است.

اگر پنجره ‌های خانه شما از جنس آلومینیوم باشد و خانه‌ شما در اثر زلزله و یا هر موضوع دیگری تخریب‌ شود باز هم شما می ‌توانید آلومینیوم های استفاده‌ شده در پنجره تان را به قیمت روز بفروشید. بنابراین اجزا و قطعات ساختمانی که در آن آلومینیوم به کار رفته باشد بسیار ارزشمند هستند.

اما زمانی‌که از پنجره ‌های upvc در ساخت ساختمان استفاده ‌شده باشد در اثر تخریب و یا فرسودگی upvc ها فاقد ارزش هستند. همین موضوع است که باعث تفاوت قیمت بسیار زیاد این دسته از پنجره ‌ها شده‌ است.

 

پنجره ترمال بریک چیست؟
پنجره ترمال بریک چیست؟

 

تقاوت در کیفیت

 

یکی دیگر از موضوعاتی که در تفاوت پنجره‌ های ترمال بریک و پنجره‌ های upvc مطرح است، تفاوت در طرح و رنگ و میزان کیفیت آن ‌ها است. upvc ها عمدتاً سفید رنگ هستند اما اگر به بازار بروید خواهید دید که با طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلف وجود دارند.

سوالی که پیش می ‌آید این است که آیا این پنجره‌ ها نسبت به نوع سفید آن کیفیت کافی را دارند؟ همان ‌طور که گفتیم پنجره ‌های upvc عمدتاً سفید هستند. اما زمانی‌ که بخواهند طرح یا رنگ آن را عوض کنند بر روی پروفیل سفید رنگ آن یک نوار رنگی و یا طرح چوب می ‌کشند. این ‌موضوع باعث می ‌شود که این دسته از پنجره‌ ها از حالت استاندارد خود خارج شوند و برای برخی از مناطق که دارای شرایط آب ‌و هوایی متفاوتی هستند مناسب نباشند.

پیشنهاد می‌ کنیم در مناطقی که شرایط آب ‌و هوایی گرم و خشک و یا مرطوب دارند به ‌هیچ ‌عنوان از این دسته از پنجره‌ ها که با طرح چوب می ‌باشند استفاده نکنید. شما می ‌توانید در این مناطق، تعویض پنجره دوجداره را با  محصولاتی که کیفیت بالایی در متریال خود دارند انجام دهید.

 

تفاوت‌ در میزان مقاومت بین پنجره‌ های دو جداره آلومینیومی و پنجره ‌های upvc

 

یکی از تفاوت‌ های اصلی بین پنجره ترمال بریک و پنجره ‌های upvc میزان مقاومتشان در برابر عوامل طبیعی است. مانند وزش باد، طوفان و بارندگی است. بنابراین در زمان ساخت ساختمان ‌هایی که ارتفاعشان زیاد است.پیشنهاد می.کنیم از این نوع پنجره ‌ها استفاده کنید چرا که همیشه ساختمان ‌هایی که ارتفاع زیادی دارند.در طبقات بالا میزان فشار باد، بسیار بیشتر می ‌شود.

این ‌موضوع در رابطه با ساختمان‌ هایی که پنجره ‌هایشان ابعاد بزرگی دارند نیز صدق می‌.کند. به دلیل آن که پنجره‌ ها در ساختمان، جزو دسته اجزایی هستند که بسیار آسیب پذیرند. بنابراین اگر می‌.خواهید پنجره ‌ای با ابعاد بزرگ داشته باشید بهتر است.از این دسته پنجره ‌ها که مقاومت بسیار بالایی دارند استفاده کنید.

 

مزایای پنجره های ترمال بریک

 

متریال استفاده شده در پنجره های آلومینیوم ترمال بریک به گونه ای هستند که باعث مقاومت بالای این پنجره ها در برابر:

 

  1. نور خورشید و اشعه فرابنفش UV
  2. مقاومت بالا در برابر مواد شیشمایی و تغییر رنگ دارند
  3. مقاوم در برابر فشار و ضربه
  4. طول عمر بالا
  5. نگهداری و مراقبت کمتر نسبت به دیگر انواع پنجره
  6. تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح
  7. ایمنی بالا در برابر سرقت
  8. عایق عالی حرارتی
  9. عایق صوتی
  10. عایق رطوبتی
  11. قابلیت ضد اشتعال
 

همان طور که در بالا گفته شد پروفیل ترمال بریک، ویژگی های بسیار زیادی دارد که آن را از دیگر انواع پنجره ها متمایز می کند. در صنعت ساختمان سازی استفاده از متریال سبک وزن یک ویژگی محسوب می شود و با توجه به وزن سبک پنجره های آلومینیومی و قابلیت فرم پذیری بالا به یک گزینه بسیار مناسب برای خریداران تبدیل شده است.

 

تفاوت پنجره ترمال بریک با پنجره upvc؟
تفاوت پنجره ترمال بریک با پنجره upvc؟

 

قیمت پنجره های ترمال بریک آلومینیومی

 

همان طور که می دونید فلز آلومینیوم یک فلز بسیار ارزشمند هست و بازه قیمتی آن نسبت به سایر فلزهای استفاده شده در درب و پنجره سازی گران تر است. در بازار تنوع بسیاری از انواع پنجره های چوبی، فلزی و یو پی وی سی وجود دارد و هرکس متناسب با بودجه خود به سراغ یکی از این مدل ها می رود.

البته به دلیل قیمت زیاد آن در مقابل پنجره های یو پی وی سی، اکثرا پنجره هایی یو وی وی سی را انتخاب می کنند؛ چرا که پنجره های UPVC نیز ویژگی های بسیار زیادی دارند. اما به هر حال کسانی که بودجه تهیه پنجره های ترمال بریک را دارند می توانند جهت استعلام قیمت آنلاین و یا با شماره 02144856812 تماس بگیرند. مشاوران پرومانوین به گرمی پاسخگوی شما خواهند بود.

 

سخن پایانی در ارتباط با پنجره ترمال بریک و تفاوت های آنها

 

در این مقاله در ابتدا به بررسی پنجره ترمال بریک و سپس اشتراک های بین پنجره آلومینیوم ترمال بریک و پنجره دوجداره UPVC، پرداختیم؛ و بعد از آن تفاوت های میان این دو و ویژگی های این دو را بررسی کردیم. از قیمت آن و عوامل موثر بر آن صحبت کردیم. و در نهایت باید بگیم که اگر بودجه مناسب دارید و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و اتلاف انرژی برایتان الویت دارد، پنجره های آلومینیوم ترمال بریک یک گزینه بسیار مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *