حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

در این مطلب تمامی مطالب مرتبط با شیشه سه جداره یا پنجره سه جداره هافمن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

شیشه سه جداره یا پنجره سه جداره چیست؟

 

در ساخت پنجره UPVC از انواع شیشه سه جداره، دوجداره، تک جداره و شیشه چهار جداره استفاده می شود.

شیشه سه جداره تشکیل شده از: سه شیشه تک جداره بعلاوه دو اسپیسر و در فضای خالی که بوسیله اسپیسر ایجاد می شود، گاز آرگون برابر با فشار هوای بیرون، تزریق می شود. شیشه سوم در پنجره سه جداره عایق بندی پنجره را افزایش می دهد. شما می‌توانید قیمت درب و پنجره دوجداره و سه جداره را از اینجا استعلام بگیرید. 

 

پنجره سه جداره در کجا استفاده می شود؟

 

پنجره های سه جداره هافمن غالبا در مناطقی که سرمای زیادی دارد استفاده می شود. به دلیل اینکه عایق بندی حرارتی این نوع پنجره ها بسیار بیشتر از پنجره دوجداره می باشد.

در مقابل، افزایش عایق بندی صوتی پنجره سه جداره هافمن در برابر پنجره دوجداره، عددی بین 3 تا 7 درصد بوده که تقریبا توسط حواس انسان قابل تشخیص نمی باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02144856812 در تماس باشید.

 

پنجره سه جداره چه مزایایی دارد؟

 

شیشه های سه جداره با توجه به اینکه یک شیشه اضافه تر از شیشه های دوجداره دارند، درنتیجه می توان نتیجه گرفت که درصد کارایی آنها نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند. از جمله:

 

  • با استفاده از پنجره سه جداره، اتلاف انرژی (حرارت و برودت) تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
  •  به علت سه جداره بودن، امنیت آن در برابر عوامل خارجی بیشتر است.
  •  شیشه سه جداره نسبت به شیشه دوجداره عایق بندی بهتری نسبت به صوت دارد.
 

پنجره سه جداره هافمن

 

پنجره سه جداره چه معایبی دارد؟

 

مانند دیگر مصالح ساختمان، پنجره های این چنینی نیز معایبی به همراه دارد به طور مثال می توان به وزن شیشه سه جداره اشاره کرد، که موجب به وجود آمدن مشکلاتی در پروفیل های ضعیف تر لنگه بازشو خواهد شد. به طور کلی، پنجره سه جداره تفاوت‌هایی با پنجره دوجداره دارد.

 

  • عرض لنگه در بازشوی آن دارای محدودیت است
  • قیمت شیشه سه جداره، گران تر از شیشه دوجداره است
  • در صورتی که دیوار ها از عایق بندی خوبی برخوردار نیستند، استفاده از شیشه سه جداره کاربردی ندارد
  • در صورتی که از لولاهای ضعیف در آنها استفاده شود، با گذشت زمان لنگه بازشو افت پیدا می کند.
  • وزن شیشه سه جداره موجب افزایش بار مرده و اضافی ساختمان خواهد شد
 

قیمت شیشه دوجداره متشکل از: اسپیسر+ 2 عدد شیشه + گاز آرگون+ هزینه دوجداره کردن شیشه می باشد. حال قیمت شیشه سه جداره را بررسی کنیم.

 

قیمت شیشه سه جداره: اسپیسر + 2 عدد شیشه +گاز آرگون + هزینه دوجداره کردن شیشه + هزینه اسپیسر + هزینه شیشه سوم + گاز آرگون + هزینه اضافه کردن شیشه سوم.

 

همان طور که مشاهده می کنید در پنجره های سه جداره تمام فرایند دوجداره کردن دوباره تکرار می شود و فقط به جای دو عدد شیشه، یک عدد شیشه استفاده می شود.

بنابراین قیمت پنجره سه جداره هافمن تقریبا دو برابر قیمت شیشه دوجداره می باشد با این تفاوت که هزینه یک جداره شیشه کم خواهد شد.

پنجره سه جداره هافمن promanovin.com
پنجره سه جداره هافمن

 

پنجره سه جداره هافمن

 

در این نوع پنجره ها، از پروفیلی مانند پروفیل های دوجداره استفاده می شود. پنجره سه جداره همانند پنجره دوجداره تولید می شود و تنها تفاوت آن در شیشه سه جداره و زوار آن می باشد (البته در ابعاد استاندارد).

یعنی اگر شما می خواهید پنجره قدیمی را با پنجره upvc عوض کنید، هم می توانید پنجره دوجداره استفاده کنید و هم سه جداره.

تفاوت پنجره سه جداره هافمن نسبت به پنجره دوجداره هافمن، در سه جداره بودن شیشه و زوار پنجره است. پروفیل های مصرفی شامل پروفیل فریم، پروفیل بازشو و پروفیل مولیون، همان پروفیل های مورد استفاده در پنجره دوجداره است.

فضای قرار گیری شیشه در پنجره های هافمن به وسیله زوار (نگهدارنده شیشه) قابل کنترل است. فضای قرارگیری شیشه در پنجره سه جداره هافمن به وسیله زوار سه جداره کنترل می شود و  پنجره تک جداره هافمن به وسیله زوار تک جداره کنترل می شود.

ابعاد زوار پنجره Upvc در مقابل چند جداره بودن شیشه تغییر پیدا می کند. برای تبدیل پنجره دوجداره به پنجره سه جداره قسمت زوار پنجره UPVC تغییر می کند.

 

پنجره سه جداره

 

سخن پایانی

 

در واقع اگر شما قصد استفاده از پنجره سه جداره هافمن را دارید، هزینه ای که به پروژه شما اضافه خواهد شد تنها شامل قیمت شیشه سه جداره خواهد بود. در نظر داشته باشید در تمام برندهای پروفیل، از جمله پنجره سه جداره ویستابست و وینتک نیز به همین صورت است.

اگر شما نسبت به کیفیت، کارایی و عایق بندی پنجره دوجداره هر نوع برندی اعتماد دارید، نسبت به اینکه می توانید بهترین نوع از پنجره های سه جداره را از همان شرکت خریداری کنید، یقین داشته باشید.

اطلاعات بیشتر در Three chambered window

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *