حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

آیا شیشه ضخیم تر صدا را کاهش می دهد؟ با افزایش زندگی آپارتمان نشینی، رعایت حال همسایه بسیار ضرورت دارد و بخشی از فرهنگ ساختمان ها محسوب می شود. استفاده از شیشه های ضخیم باعث کاهش صدا در واحد های آپارتمانی می شود. اگر قصد خرید پنجره دوجداره را دارید، تا اخر مقاله همراه ما باشید.

مقدمه

در ساخت پنجره های دوجداره از شیشه های استاندارد برای عایق بندی ساختمان استفاده می شود. استفاده از شیشه های ضخیم تر باعث کاهش صدای بیشتر پنجره و همچنین باعث نشکن بودن آن می شود. در زمان سفارش پنجره دوجداره ضخیم باید هزینه های آن را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی ضخامت شیشه و کاهش صدا می پردازیم.

مقدمه

ضخامت استاندارد پنجره دوجداره

برای اینکه واحد مسکونی تجاری خود را به صورت کاملا عایق بندی نمایید، باید به نوع ساخت دیوار ها، پنجره ها، سقف و کف ساختمان دقت نمایید. در نتیجه از شاخص های مهم برای عایق بندی استفاده شده باشد. ضخامت استاندارد ساخت پنجره دوجداره، ۴ میلیمتر به صورت دوگانه بوده و در صورت نیاز می ‌توانید از ضخامت های بالاتر از ۶ میلیمتری و حداکثر ۱۰ میلیمتری نیز استفاده نمایید.

دلایل استفاده از گاز آرگون

برای عایق بندی پنجره دوجداره از گاز آرگون استفاده می کنند که این گاز در بین دو شیشه پنجره محبوس می شود و از انتقال صدا حرارت و آلودگی های هوا به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند. در نظر داشته باشید که استفاده از شیشه ضخیم تر باعث افزایش چگالی پنجره های دوجداره می شود. در نهایت با کاهش صدا همراه می شود. استفاده از گاز آرگون باعث کاهش صدا در پنجره های دوجداره می شود.

معایب پنجره دوجداره ضخیم تر

یکی از مهم ترین معایب پنجره های دوجداره هزینه ساخت آن است. هرچه پنجره از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، از عایق بندی بهتری نیز برخوردار خواهد بود. معایب بعدی پنجره های سه جداره و ضخیم تر، وزن بسیار سنگین پنجره ها است. باید توسط جرثقیل و تجهیزات تخصصی بالا بر برای جا به جایی پنجره استفاده نمایید.

عوامل مهم در عایق صوتی پنجره

در وهله اول نوع شیشه استفاده شده بر میزان حرارت و عبور صدا اهمیت بسیار بالایی دارد. باید از شیشه مناسبی جهت عایق بندی استفاده شود. نکته دوم تاثیر نوع گاز درون شیشه دوجداره بوده که تاثیر مستقیمی بر عبور صدا خواهد داشت. یکی از اصلی ترین هدف های پنجره دوجداره و هزینه بیشتر برای پنجره، عایق صوتی پنجره است. با این که مترال ساخت دیوار ها و سقف واحد های مسکونی و تجاری نیز مهم بوده ولی می توان با خرید پنجره با کیفیت از انتقال صدا تا حدودی جلوگیری کرد.

در زمان خرید به نوع شیشه، فضای داخلی شیشه و ضخامت فاصله بین دو شیشه همچنین متریال های استفاده شده دقت نمایید. برای خرید و اطلاع از قیمت پنجره دوجداره و تعویض پنجره دوجداره وب سایت پروما نوین مراجعه کنید. در نتیجه با محصولات جدید شرکت جهت خرید آشنا شوید.

عوامل مهم در عایق صوتی پنجره

آب بندی و عایق پنجره دوجداره

در کنار توجه به ضخامت شیشه برای جلوگیری از عبور صدا در پنجره های دوجداره، باید به عوامل دیگری نیز توجه نمایید. یکی از موارد مهم آب بندی و عایق بندی پنجره های دوجداره است. اگر درزی میان دیوار و پروفیل پنجره وجود داشته باشد، با استفاده از چسب یا نوار های عایق بندی به صورت کامل پوشانده شود. بعد از نصب پنجره دوجداره توسط نصاب، باید به صورت کامل عایق بندی شده و پس از تست آن تحویل خریدار شود.

شیشه ضخیم تر پنجره برای کدام محیط ها مناسب است؟

اگر در محیط هایی سکونت دارید که واحد مورد نظر در نزدیکی بزرگراه یا مناطق صنعتی است، استفاده از شیشه های چند جداره ضروری خواهد بود. پنجره های دوجداره استاندارد می تواند صدای بیش از حد محیط را از بین ببرند. برای اینکه بتوانید به صورت کامل از شر صدای آزار دهنده واحد های صنعتی و بزرگراه ها خلاص شوید، استفاده از پنجره های چند جداره یا ضخیم تر را پیشنهاد می کنیم.

کسانی که قصد خرید پنجره دوجداره و اطلاع از قیمت پنجره های دوجداره را دارند، به فروشگاه پروما نوین مراجعه نمایند. موضوع مقاله در باره “آیا شیشه ضخیم تر صدا را کاهش می دهد؟” بود. برای استعلام قیمت پنجره دو جداره و انواع پروفیل های پنجره هافمن و پنجره وین تک با کارشناسان سایت پروما نویین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *