حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

در رابطه با درب و پنجره های UPVC انتخاب شیشه ی مناسب نقش بسیار مهمی را در راندمان و کارایی محصول نهایی خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم شما همراهان گرامی را با انواع شیشه درب و پنجره UPVC  آشنا نماییم.

 

طبقه بندی انواع شیشه درب و پنجره UPVC

شیشه های مخصوص پنجره دو جداره و سه جداره انواع گوناگونی را دارند که در این بخش به معمول ترین آن ها اشاره شده است:

در ادامه به معرفی دقیق و جزیی تر هر یک از انواع شیشه ها اشاره خواهد شد.

طبقه بندی انواع شیشه درب و پنجره

 

شیشه ی ساده چیست؟

این شیشه ها از جنس همان شیشه ی پنجره های معمولی و قدیمی هستند. این شیشه ها بی رنگ و شفاف طراحی شده و در اندازه و ضخامت های مختلف به بازار عرضه می شوند.

 

 انواع شیشه ی رنگارنگ (رنگی) چیست؟

در اصل این نوع از شیشه ها از یک لایه شیشه ی ساده و یک لایه شیشه ی رنگی طراحی و تولید می شوند. این شیشه ها نیز در اندازه و ضخامت های مختلف در بازار موجود هستند. شایان به ذکر است که در ضخامت های بالا، قیمت این نوع از شیشه ها افزایش قابل ملاحظه ای را دارد.

 

شیشه ی رفلکس چیست؟

این نوع شیشه ها در ضخامت و رنگ های مختلف مانند ابی، سبز، زرد، نقره ای و… طراحی و تولید می شوند و به عبارت جزو شیشه های رنگی هستند. استفاده از شیشه های رفلکس در درب و پنجره های ساختمان سبب می شود تا در طول روز محیط داخل منزل از بیرون دیده نشود.

در طول شب شرایط تغییر می کند یعنی از محیط داخل ساختمان نمی توان محیط بیرون را مشاهده کرد.

 

شیشه ی سکوریت چیست؟

مشخصه ی بازر این شیشه ها همان گونه که از نام ان ها پیداست، امنیت و ایمنی بالای آن ها است. به عبارتی استفاده از این شیشه ها برای درب و پنجره طبقات پایین ساختمان که امکان شکستن شیشه و ورود غیر قانونی به خانه وجود دارد، شدیدا توصیه می شود.

مکانسیم تولید این شیشه مبنی بر حرارت دهی شیشه در دماهای بسیار بالا و سپس خنک سازی سریع آن است. این مکانیسم سبب می شود تا شیشه در صورت شکستن به صورت کامل پودر شده و خطر افرین نباشد. امروزه استفاده از این نوع شیشه ها در تولید درب و پنجره های upvc افزایش چشم گیری را داشته است.

 

شیشه ی لامینت چیست؟

مکانیسم تولید این نوع شیشه ها نیز مشابه شیشه ی سکوریت است. شیشه های لامینت نیز سبب ایجاد امنیت و ارامش در محیط داخلی ساختمان می گردند. از جمله کاربرد های مهم این شیشه استفاده از آن در خودرو سازی است( شیشه ی جلوی خودرو).

تفاوت موجود بین این شیشه و لامینت، در نحوه ی شکست آن ها است به طوری که بر خلاف شیشه های سکوریت این شیشه ها پودر نمی شوند، بلکه فقط تک برداشته و به صورت یک تکه باقی می ماند.

 

شیشه ی مشجر چیست؟

شیشه های مشجر به صورت کاملا مات طراحی می شوند. در صورتی که از این شیشه ها برای تولید درب و پنجره های UPVC استفاده شده باشد، طرف دیگر در و پنجره اصلا قابل مشاهده نیست. استفاده از این شیشه ها بیشتر برای درب و پنجره های مکان های خصوصی مثل حمام و سرویس های بهداشتی و نیز هم چنین درب راهرو های ساختمان ها بسیار رایج است.

 

انواع شیشه ی سند بلاست چیست؟

شیشه های سند بلاست نیز ویژگی و خصوصیات مشابه با شیشه های مشجر را دارند. تنها تفاوت بین این دو نوع شیشه در موارد استفاده و کاربرد از آن ها است.به طوریکه از شیشه های سند بلاست اغلب در درب و پنجره های ساختمان های اداری و مراکز خاص استفاده می شود. همان گونه که اشاره شد انواع شیشه های مصرفی برای درب و پنجره های upvc بسیار متنوع است.

مشخصا استفاده از هر نوع شیشه بر قیمت نهایی محصول تولیدی به صورت مجزا اثر گذار خواهد بود. به عنوان مثال استفاده از شیشه های لامینت و سکوریت قیمت بیشتری را نسبت به شیشه های ساده و معمولی خواهد داشت.

 

بیشتر بدانید:

شیشه دوجداره چیست؟

مزیت شیشه های دوجداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *