حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

عایق بندی و دوام پنجره دو جداره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و بر اساس استاندارد های بین المللی تولید می شود. در ادامه به بررسی ضریب انتقال حرارت و صدا در پنجره دو جداره می پردازیم. قدیم ایام پنجره های دوجداره کاربرد محدود تری داشته  است.و در اشکال ساده طراحی میشد. امروزه با افزایش آلایندگی هوا سر و صدا گرد و خاک هوا نیاز مبرم به استفاده از پنجره های دوجداره برای سلامتی خود داریم.

شدت صدا و انتقال حرارت محیط

برای اندازه گیری ضریب انتقال حرارت و انرژی هدر رفته در هر متر مربع به ازای اختلاف اندازه یک درجه سانتیگراد را اندازه گیری می کند. و با واحد وات بر متر مربع در درجه سانتی گراد تعیین می شود. همچنین شدت صدای محیط را با واحد اندازه گیری دسی بل تعیین می کنند. هرچه شدت صدا در محیط افزایش یابد، مقدار واحد دسیبل صدا نیز افزایش خواهد داشت.

شدت صدا لزوماً صدای داخل منازل نبوده و بیشتر صداهایی را اندازه گیری می کنند. که از طریق پنجره وارد منازل می ‌شود. آلودگی صوتی امروزه یکی از شایع ترین مشکلات مخصوصاً واحدهایی است که در کنار بزرگراه ها و یا خیابان ها ساخته شده است. برای کاهش آلودگی صوتی ضروری است از پنجره های دوجداره استفاده می شود.

 

استعلام قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی

 

شدت صدا و انتقال حرارت محیط

عوامل مهم در ضریب انتقال

افت حرارتی پنجره همان ضریب انتقال حرارت و صدا در پنجره دو جداره بوده و به موارد مختلفی مانند درجه حرارت هوا، مقدار انرژی، مساحت و اندازه پنجره بستگی دارد. هرچه درجه حرارت هوا کمتر، ضریب انتقال حرارت بالا خواهد بود و حالت عکس دارد. می توان افت حرارتی را از طریق شیشه های دوجداره جلوگیری نمایید.

طبق بررسی‌های انجام شده شیشه های دوجداره می تواند صدای محیط را تا ۳۵ دسی بل کاهش دهد. در نظر داشته باشید آستانه شنوایی انسان ۱۲۰ سیبل بوده بیش از آن برای گوش انسان خطرناک محسوب می‌شود. و کاهش ۳۵ دسی بل شدت صدا عددی قابل توجه است. شدت صدا در محیط های شهری بیشتر از حالت میانگین است.

انتخاب یراق آلات و پروفیل مناسب جهت بررسی ضریب انتقال

پنجره آلومینیومی در واقع یک رسانای فلزی با ضریب انتقال حرارت بالا هستند. و می توانید برای عایق کردن درب و پنجره ها از عایق های مخصوصی به نام پلی امید استفاده نمایید که از از انتقال حرارت به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند. در زمان خرید ضریب انتقال حرارت و صدا در پنجره دو جداره بررسی کرده و حتما پروفیل به کار رفته در پنجره دقت نمایید. ضخامت دیوار در عایق حرارتی پنجره upvc بسیار مهم بوده و سر کنید از پنجره یو پی وی سی پروفیل  5کاناله استفاده کنید که عملکرد بهتری در مقابل پروفیل های 3 کانال دارد.

انتخاب یراق آلات و پروفیل مناسب جهت بررسی ضریب انتقال

محاسبه ضریب انتقال حرارت و صدا

ضریب انتقال حرارت و صدا در پنجره دو جداره دارای فرمول خاصی بوده است. و عواملی سبب تشکیل و طراحی این فرمول می شود. در زمان ساخت پنجره های دوجداره باید به عوامل ضریب انتقال حرارت جدار داخلی، ضریب انتقال حرارت جدار خارجی، مقاومت سطح داخلی و مقاومت سطح خارجی توجه می شود. در زمان خرید درب و پنجره دو جداره، ضریب انتقال حرارت و صدا را بررسی نمایید.

نکات مهم در زمان خرید پنجره دو جداره استاندارد

همانطوری که بررسی کردیم، هرچه درجه هوا کمتر از ضریب انتقال حرارت بالاتر و هرچه دما بیشتر ضریب انتقال حرارت کمتر است. در زمان خرید سعی کنید به علائم استاندارد و کیفیت کالا دقت کرده و تمام موارد مهم در ساخت و طراحی درب را از نماینده فروش پنجره دو جداره جویا باشید. با استفاده از درب و پنجره های دوجداره می توانید با آرامش بیشتری به استراحت بپردازید.

وجود ریزگردها در آب و هوا و همچنین آلودگی صوتی و باعث افزایش بیماری‌های مختلفی در انسان می‌شود.که می‌توان از طریق بررسی ضریب انتقال حرارت و صدا در پنجره دوجداره از هدر رفتن انرژی و ورود صدای آزار دهنده خارج از خانه جلوگیری نمایید. برای اطلاعات بیشتر مشاهده انواع درب ها و پنجره و بررسی بیشتر ضریب انتقال حرارت و صدا در پنجره دو جداره، می توانید به سایت پروما نوین مراجعه کرده و محصول مورد نظر را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *