حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نحوه نگهداری از پنجره دوجداره چگونه است؟ نگهداری از پنجره دوجداره امری است که به سادگی انجام می شود. می توان در سال دو بار آن ها را بررسی نمود و در صورت وجود هر گونه مشکلی آن را برطرف کرد. گروه پرومانوین بر همین اساس این مقاله را جهت آگاهی و راهنمایی شما تدارک دیده است. مطالعه این مطالب می تواند در این امر کمک زیادی به شما بکند.

نگهداری از پنجره دوجداره چگونه است؟
نگهداری از پنجره دوجداره چگونه است؟

 

توصیه های مهم در مورد نگهداری از پنجره دوجداره

 

امروزه تمام ساختمان ها با پنجره های دوجداره آرامش و راحتی را به افراد آن خانه هدیه می دهند‌. نگهداری از پنجره دوجداره نیز کار سختی نیست. در برخی مناطق که پنجره ها زیاد در معرض نور خورشید هستند می توان بیشتر آن ها را بررسی نمود.

برخی از قسمت های پنجره ها بیشتر در معرض دید هستند و بهتر است با آب گرم و صابون و یک پارچه نرم کاملا تمیز نمود. این کار بسیار راحت خواهد بود.

نکته مهمی که باید تذکر دهیم این است که نباید به هیچ عنوان از شوینده های آمونیاک مخصوصا برای دسته ها و قسمت های فلزی استفاده کرد. قسمت های قابل دید باید به سادگی پاک شوند. برخی از آلاینده ها مثل بقایای حشرات و گرد و خاک های موجود در هوا به مرور زمان روی شیشه ها می مانند و باید تمیز شوند.

برای راحت تر شدن مکانیسم قفل ها می توانید از روغن های مخصوص از جمله گریس و روان کننده های بدون اسید استفاده نمایید. با این روش کارکرد آن ها بسیار راحت تر خواهد شد.

 

استعلام قیمت پنجره دوجداره

نگهداری از پنجره دوجداره
نگهداری از پنجره دوجداره

 

کارهایی که نباید انجام داد چیست؟

 

در کنار تمام مراقبت هایی که در قسمت قبل گفته شد، بعضی از کارها را نیز نباید انجام دهید تا پنجره ها سالم بمانند. برای نگهداری از پنجره دوجداره به هیچ عنوان قاب آن ها را رنگ نکنید.

چرا که جنس پروفیل بسیار باکیفیت است و تغییر رنگ نمی دهد و پوسیده و زنگ زده نیز نمی شود. از هر گونه خمیر و کرم پاک کننده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.

این مواد به مرور زمان حالت سایندگی دارند و به پنجره آسیب می زنند. از مواد سفید کننده، حلال ها و چسب نیز استفاده نشود.

 

بهترین و مطمئن ترین شوینده برای شستشوی پنجره دوجداره

 

استفاده از شوینده های شیمیایی مطمئنا به مرور زمان به پنجره ها آسیب می زند. از این رو برای شستشو و نگهداری از پنجره دوجداره این ماده را پیشنهاد می کنیم. برای این کار یک قسمت یا یک پیمانه سرکه سفید را در ظرفی ریخته و سپس چهار برابر آن را آب اضافه و ترکیب نمایید.

یک پارچه نرم و ترجیحا میکروفیبر را به این مواد آغشته کرده به صورت دایره وار پنجره را تمیز کنید. مسواک نرم هم می تواند این کار را به خوبی انجام دهد چرا که تمام گوشه ها و سوراخ ها را می توانید پاک نمایید. حتی می توانید از روزنامه نیز برای این کار استفاده نمایید.

 

نگهداری از پنجره دوجداره با بررسی درزگیرها

 

یکی از کارهای مهم در مورد نگهداری از پنجره دوجداره این است که مرتب درزگیرها را مورد بررسی قرار دهید. این امر بسیار مهم است چرا که آب بندی پنجره حساب می شود.

اگر درزگیرها خراب باشند، شکاف به وجود می آید و رطوبت وارد شیشه ها می شود و باعث کدر شدن آن خواهد شد. با دقت پنجره را بررسی نمایید و هر گونه برآمدگی را که مشاهده نمودید به جای خود برگردانید. اما اگر حس کردید که مشکل بزرگ است حتما با شخص متخصص در این زمینه تماس بگیرید. برای تمیز کردن درزگیر ها می توانید از مسواک و آب گرم استفاده نمایید.

استعلام قیمت پنجره دوجداره

نحوه نگهداری از پنجره دوجداره چگونه است؟
نحوه نگهداری از پنجره دوجداره چگونه است؟

 

جلوگیری از کپک زدن پنجره ها

 

گاهی دیده می شود که در پنجره ها کپک به وجود آمده است. دلیل این امر می تواند وجود رطوبت در منزل باشد‌. مرتب پنجره را تمیز کنید و وسایل منزل را با فشار به دیوار نچسبانید.

هنگامی که دوش می گیرید و رطوبت در خانه زیاد می شود، پنجره ها را باز کرده و با این کار به تهویه خانه کمک کنید. حتی در هنگام آشپزی می توانید این کار را انجام دهید. از عایق بندی منزل خود مطمئن شوید. این کارها می تواند از کپک زدن پنجره ها جلوگیری کند. با این روش ها می توانید نگهداری از پنجره دوجداره را به نحو احسنت انجام دهید.

 

سخن پایانی در ارتباط با نگهداری از پنجره دوجداره

 

تمام اشیاه و وسایل بعد از خریداری نیاز به مراقبت دارند و نباید پس از خریداری از اهمیت نگهداری آنها غافل شد. مسئله نگهداری از پنجره دوجداره را باید کاملا جدی بگیرید چرا که به طولانی شدن عمر و بهبود عملکرد آن کمک بسزایی می کند. این مقاله از گروه پرومانوین راهکارهای مهم و کاربردی درباره نگهداری از پنجره را در اختیار شما قرار داده است. با مطالعه این مطالب در این امر کاملا موفق عمل خواهید کرد.