حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پروفیل پنجره دوجداره چند نوع دارد؟قیمت پروفیل پنجره دوجداره چقدر است؟ بهترین نوع پروفیل پنجره دوجداره کدام است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پروفیل پنجره دوجداره
پروفیل پنجره دوجداره

انواع پروفیل یو پی وی سی

کلمه پروفیل ریشه انگلیسی دارد و به معنی مقطع ثابت و طول زیاد است. این کلمه در ساخت و ساز های عمرانی و ساختمان سازی و حتی ماشین سازی برای قطعات فولادی متفاوت کاربرد دارد.

با این وجود، پروفیل یو پی وی سی به پروفیل هایی گفته می‌شود که در اندازه‌های متفاوت و برای تولید و ساخت انواع درب ها وپنجره های دوجداره یو پی وی سی استفاده می‌شود

پروفیل های یو پی وی سی بر حسب نوع استفاده به انواع و اقسام گوناگونی تقسیم می شوند. از این رو پروفیل ها کاربردهای گوناگون و مختلفی دارند

پروفیل پنجره دوجداره
پروفیل پنجره دوجداره

انواع پروفایل های یو پی وی سی به شرح ذیل هستند

 

پروفیل فریم

پروفیل فریم از جمله پروفیل هایی است که در درب ها و پنجره های دوجداره یو پی وی سی کاربرد دارد. از این پروفیل ها غالبا به عنوان قاب دور استفاده می گردد.

بنابراین، پروفیل فریم یکی از معروفترین و پرکاربردترین پروفیل یو پی وی سی است زیرا در چارچوب همه درب ها و پنجره ها کاربرد دارد

این نوع پروفیل امروزه در اندازه ها و ابعاد شش و هفت سانتیمتر ساخته شده و به بازار ارائه می گردد.

پروفیل های فریم را می توان از نظر کاربرد و عملکرد به پروفیل های کشویی، بازسازی و نوسازی تقسیم نمود

پروفیل پنجره دوجداره
پروفیل پنجره دوجداره

پروفیل میانی یا مولیون

نوع دیگری از انواع پروفیل یو پی وی سی، پروفیل میانی یا مولیون نام دارد. این پروفیل ها را می‌توان در تولید و ساخت انواع درب و پنجره های یو پی وی سی استفاده نمود.

امروزه پروفیل میانی ساخت داخل و خارج در کشور وجود دارد. در انواع درب ها و پنجره های دوجداره غالبا از پروفیل میانی شصت سانتی‌متری استفاده می گردد.

برای پنجره های سه جداره، پروفیل ها ی میانی هفتاد سانتی‌متری کاربرد دارد. این پروفیل به دو شکل میانی ثابت و یا متحرک با کاربرد های متفاوت جهت ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود.

 

 پروفیل میانی، پروفیل کتیبه کشویی

به اين دليل که شکل ظاهری این نوع پروفیل با دیگر پروفیل ها تفاوت دارد، به این جهت آن به عنوان گونه دیگری از پروفیل میانی حساب می شود که بیشتر از آن به عنوان تقسیم کننده افقی در پنجره های کشویی استفاده می‌شود.

نوع دیگری از پروفیل های مولیون و یا میانی، پروفیل مولیون متحرک نام دارد.

این نوع پروفیل به لنگه بازشو درب و پنجره پیچ می‌شود و به همراه بازشو حرکت می‌کند. این نوع پروفیل غالبا در درب و پنجره های دوجداره فرانسوی کاربرد دارد که در آنها هر دو لنگه با هم و در کنار هم باز می‌شوند

پروفیل سش و یا بازشو

یکی دیگر از انواع پروفیل یو پی وی سی،  پروفیل سش و یا بازشو است. از این پروفیل ها بیشتر در درب ها و پنجره های یو پی وی سی بازشو استفاده می شود. شکل تولید این نوع پروفیل ها به صورت استاندارد اس انگلیسی است.

این پروفیل ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. از جمله این پروفایل ها پروفیل بازشو پنجره، پروفیل بازشو درب و پروفیل بازشو کشویی هستند

پروفیل بازشو کشویی غالبا در پنجره های دوجداره کشویی کاربرد دارد. همانگونه که از نام آن پيداست پروفیل بازشو درب برای درب های دوجداره استفاده می شود.

 

پروفیل پنل

پروفیل پنل پنجره دوجداره از انواع دیگری از پروفیل یو پی وی سی است. این نوع پروفیل های یو پی وی سی معمولا از ارتفاع دیواره داخلی و خارجی صد میلی متری برخوردار هستند.

عرض این نوع پروفیل ها بیست میلی متر است که برای پوشش درب و پنجره یو پی وی سی کاربرد دارد

 

پروفیل زهوار

این نوع پروفیل نیز از نام آن قابل تشخیص است زیرا کارایی و عملکرد آن دقیقا مانند زره است. به همین دلیل پروفیل یو پی وی سی زهواره به منظور ثابت نگه داشتن شیشه های تک جداره چهار میلی متری در انواع پنجره ها و درب ها کاربرد دارد.

قابل ذکر است که پروفیل های زهواره به دو دسته پروفیل زهوار تک جداره و دو جداره تقسیم می‌شوند.

با وجود این باید اظهار داشت که کارایی و عملکرد شان تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و تقریبا شبیه هم هستند.

یکی دیگر از پروفیل های زهواره دوجداره پروفیل دکوراتیو است. این نوع پروفیل دوجداره زهواره نیز برای ثابت نگه داشتن شیشه دوجداره کاربرد دارد.

این نوع پروفیل معمولا برای نگه داشتن شیشه بیست میلیمتری در انواع پنجره های دوجداره قابل استفاده است. به طور کل باید گفت که پروفیل های زهواره برای حفظ شیشه و پانل در جای خود استفاده می شوند

 

پروفیل لوله و پروفیل اتصالات لوله

نوع دیگری از پروفیل یو پی وی سی، پروفیل لوله است. این پروفایل عمدتا شامل دیواره داخلی و خارجی به ارتفاع پنجاه و شش میلی متر است. این نوع پروفیل عمدتا برای تولید و ساخت پنجره های زاویه دار کاربرد دارد.

این نوع پروفیل ها که به نوع دیگری مانند پروفیل آداپتور لوله دوجداره نیز دسته‌بندی می شود که عمدتا در تولید و ساخت پنجره های زاویه دار از آن استفاده می‌شود.

به طور کلی قابل ذكر است که پروفیل های لوله و اتصالات لوله برای پنجره هایی با شکل هلالی افقی کاربرد دارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *