حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پنجره دوجداره قوس دار

فهرست مطالب

پنجره دوجداره قوس ‌دار یا پنجره هلالی یکی از انواع پنجره‌ دوجداره upvc است.که توسط گروه پرومانوین تولید می ‌شود. این مدل از پنجره‌ ها می‌ تواند برای نما هایی که می.خواهند تلفیقی از معماری سنتی و مدرن باشند مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است بگوییم که به طور کلی این پنجره‌ ها از نظر جنس و همچنین پروفیل با دیگر پنجره ‌های دوجداره تفاوتی ندارند. تفاوت اصلی آن‌ ها با دیگر پنجره‌ های upvc در طرح و ظاهر آن ‌ها است. البته لازم است بگوییم که در قیمت پنجره دوجداره هم به دلیل برخی از موارد که در ادامه خواهیم گفت.کمی تفاوت دارند.

همان ‌طور که می دانید پنجره‌ های upvc در سایز های بسیار زیادی طراحی و تولید می ‌شوند. این دسته از پنجره ‌ها هم مانند مدل های ساده پنجره‌ های upvc قابل سفارش در اندازه‌ های مختلف هستند، بنابراین اگر قصد استفاده از پنجره قوسی را دارید نگران اندازه‌ های آن نباشید. چرا که گروه پرومانوین توانایی تولید پنجره دوجداره قوس دار را در اندازه‌ ها و سایز های دلخواه شما دارد.

پنجره دوجداره قوس دار

قسمت بالایی پنجره‌ قوسی یا پنجره دوجداره قوس دار مانند نیم دایره و قسمت پایینی آن به شکل مستطیل است. این پنجره ها می توانند از نظر ارتفاع متفاوت باشند و به آنها پنجره هلالی یا نیم دایره نیز می گویند. استفاده از پنجره‌های قوسی از معماری رومی سرچشمه می‌گیرد و اکنون می‌توان آن را در اکثر نماهای بیرونی خانه‌های معاصر متعددی یافت. این پنجره ها به دلیل طراحی منحصر به فردشان در مقایسه با گزینه های معمولی تک لنگه یا دو دولنگه گران تر هستند.

لزوم استفاده از پنجره دوجداره قوس دار یا پنجره هلالی چیست؟ وقتی می توان همان ویژگی های تهویه هوا و نورپردازی را با پنجره های ساده دیگر نیز به دست آورد؟.

خب نکته اینجاست که پنجره ها برای عده ای فقط دستگاه تهویه یا نورپزدازی نیست و از آن برای لذت بردن از مناظر و محیط بیرون و یا نه حتی لذتی برای منظره بیرون، بلکه به عنوان تابلویی در خود منزل استفاده می کنند که نمایی زیبا به منزل می دهد و آن را از دید یکنواخت و کسل کننده خارج می کند.

پنجره های نیم دایره یا پنجره هلالی هویت و شخصیت خانه را تغییر می دهند. البته که به دلیل ساختار پیچیده ی آن خیلی از افراد به سراغش نمی روند ولی با این حال طرفداران خود را نیز دارد. ویژگی مشترک در بین تمام پنجره دوجداره قوس دار این است که در قسمت بالا منحنی و در قسمت پایین مربع یا مستطیل هستند. با این حال، طرح های مختلف ممکن است شامل طرح های منحصر به فرد دیگری نیز باشد.

انواع پنجره دوجداره قوس دار یا پنجره هلالی

پنجره دوجداره قوس دار

پنجره دوجداره قوس دار شکمس یا ویترینی

پنجره قوس دار ویترینی ، نوعی از پنجره است که بخاطر شکل منحنی که دارد به پنجره شکمی یا ویترینی معروف شده است. این پنجره به دلیلی طراحی زیبا و خاصی که دارد مناسب استفاده در ویترین مغازه ها و فروشگاه های بزرگ و همچنین نمایشگاه ها است. پنجره دوجداره قوس دار شکمی به دلیل حالت منحنی ای که دارد نوعی سبک مدرن به محیط می دهد و مشتریان بیشتری جذب می شوند. ظاهر خاص پنجره هلالی ویترینی جذابیت مکان را بالا می برد و باعث افازیش فروش خدمات و محصولات به مشتریان می شود.

پنجره دوجداره قوس دار مسجدی

پنجره دوجداره قوس دار مسجدی

پنجره قوس دار مسجدی در هنر ساخت و ساز مساجد به کار برده می شود. پنجره های مسجدی به صورت گنبدی شکل طراحی می شوند و غالبا به صورت چند تکه در کنار هم قرار می گیرند تا طرح نهایی شکل بگیرد. اغلب در سایز بزرگ کار می شوند و برای تهویه ی فضای مسجد و رساندن نور کافی به داخل مسجد کاربردی هستند. اما جدا از بحث کاربردی این پنجره ها، بحث زیبایی و طراحی خاص و اصیل پنجره دوجداره قوس دار مسجدی است که مخصوص معماری ایرانی است. در طراحی این پنجره ها از طرح های گل و هندسی برای تزیین استفاده می شود.

پنجره دوجداره قوس دار پالادیانی

پنجره قوس دار پالادیانی

پنجره پالادین نوعی پنجره است که دارای سه قسمت است: یک بخش مرکزی بزرگ، معمولاً به شکل مستطیل، و دو بخش کوچکتر در دو طرف، که اغلب بخش مرکزی در بالا به صورت قوسی شکل و در بخشی که در طرفین قرار دارند به صورت مستطیل شکل هستند. این سبک پنجره از نام معمار ایتالیایی آندره آپالادیو نامگذاری شده است که در قرن شانزدهم میلادی رواج پیدا کرد. یک پنجره پالادیانی یا ونیزی با پنجره قوسی یا هلالی ، اغلب توسط طراحان برای متمایز کردن یک نقطه مرکزی در یک اتاق استفاده می شود. پنجره پالادیان قابلیت استفاده در هر مکانی را دارند.

مزیت ‌های پنجره دو جداره هلالی و خمیده

استفاده از این نوع پنجره ‌ها می ‌تواند به نمای ساختمان شما جلوه ‌ای بسیار زیبا دهد، به طوری که هر بیننده ‌ای را مجذوب خود کند. همان ‌طور که می‌ دانید رنگ اصلی پنجره‌ های upvc سفید است، اما در گروه پرومانوین شما عزیزان می ‌توانید رنگ ‌های متنوعی از این پنجره را سفارش دهید. این‌ موضوع باعث می ‌شود تا شما برای تمامی سبک‌ های معماری بتوانید از این پنجره‌ ها استفاده کنید.

برای مثال اگر می‌ خواهید نمایی مدرن ساده و مینی ‌مال داشته باشید پیشنهاد می ‌کنیم رنگ سفید را برای نما در نظر داشته باشید و در کنار آن از پروفیل ‌های مشکی و تیره برای پروفیل های پنجره استفاده کنید وجود رنگ سفید در کنار رنگ مشکی می‌ تواند نمای شما را مدرن و شیک جلوه دهد.

علاوه بر موضوعی که گفته شد، استفاده از پنجره دوجداره قوس ‌دار مزیت ‌های زیادی دارد.که ما در این بخش به آن ‌ها اشاره خواهیم کرد. مزایای استفاده از پنجره دو جداره عبارتند از:

  • داشتن کیفیت بالا
  • قابل سفارش در رنگ ‌های متنوع
  • نسب آسان توسط گروه پروما نوین
  • قابلیت تولید در اندازه ‌ها و طرح ‌های مختلف
  • ایجاد زیبایی منحصر به ‌فرد در نمای ساختمان‌ ها
  • داشتن قیمت مناسب نسبت به پنجره های تک جداره و معمولی
  • خاصیت نورگیری بیشتر به دلیل وجود شیشه ‌هایی شبکه ‌بندی شده
  • قابلیت تلفیق با دیگر مدل ‌های پنجره برای ایجاد نما های خاص و کلاسیک

سوالات متداول

می توان پنجره دوجداره قوس دار را با پنجره های مربعی جایگزین کرد، اما یک عامل مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در ابتدا، تعیین کنید که آیا جایگزین کردن پنجره قوسی با یک پنجره مربع یا مستطیل بلندتر از نظر زیبایی شناختی دلپذیر است یا خیر. اگر هنوز همچنان تمایل به برداشتن پنجره قوس دار دارید، لازم است آن را به طور کامل از بین ببرید. این شامل ایجاد تغییرات در داخل و بیرون ساختمان می شود.

از آنجایی که پنجره دوجداره قوس دار عمدتاً برای دکوراسیون استفاده می شوند، پنجره های قوسی یک تکه بزرگ معمولاً برای باز شدن طراحی نمی شوند. در حالی که این سبک ثابت ممکن است تهویه را محدود کند، اما از طرفی اجازه می دهد تا نور طبیعی کافی وارد اتاق شود و به حداقل نگهداری نیاز دارد.

اما این قابلیت در پنجره های upvc فرق  می کند و پنجرقابلیت باز و بسته شدن را دارد. پنجره هایی که از یک قوس در بالا و مستطیل در پایین تشکیل شده اند اغلب در قسمت مستقل، می توان از پنجره تک لنگه یا دو لنگه استفاده کرد.

نمای خانه های مختلف مانند خانه های معاصر با پنجره های منحنی تزئین شده است. برای دستیابی به ظاهری مدرن با پنجره‌های قوس‌دار ، دو گزینه وجود دارد: یک قاب سیاه و سفید و شبکه‌های رنگی.

برای مدرن کردن خانه، از پنجره هایی با قاب سیاه استفاده کنید. افزودن شبکه‌های ساده می‌تواند ظاهر پنجره‌های قوسی بزرگ را که خیلی ساده به نظر برسند، زیباتر کنند. با این حال، توصیه می شود از شبکه هایی با الگوهای پیچیده مانند طرح های الماس یا بادبزن خودداری کنید.

پنجره هلالی در پرومانوین چگونه تولید می شود؟

پنجره دوجداره قوس دار

همان‌ طور که می.دانید این پنجره‌ ها در شکل ‌های متنوعی می.توانند تولید شوند و از آن جایی ‌که برای تشکیل قوس آن باید از اشکال چند ضلعی استفاده شود، تعداد اشکال چند ضلعی و همچنین مقدار خمیدگی آن می ‌تواند متفاوت باشد.

بنابراین برای تولید پنجره دوجداره قوس دار قبل ‌از هر چیز باید اندازه آن ‌ها به کمک روش ‌های هندسی محاسبه شود. پس ‌از به دست آوردن اندازه دقیق آن برای شکل ‌دهی پروفیل‌ ها ابتدا آن‌ ها را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه درون کوره‌ هایی با دمای ۱۵۰ درجه سانتی ‌گراد می ‌گذارند. دلیل انجام این کار این است که پروفیل ‌ها بتوانند حالت انعطاف ‌پذیری پیدا کنند، تا قابل فرم دهی باشند.

بنابراین پس ‌از خارج کردن آن ‌ها از کوره به کمک شابلون هایی که بر اساس اندازه و طرح پنجره ‌ها طراحی شده ‌اند.به پروفیل ‌ها فرم می ‌دهند. انجام این مرحله از کار باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود.تا فرم کلی پنجره به درستی به دست آید.

در بخش قبلی به بالا تر بودن قیمت این نوع از پنجره‌ ها نسبت ‌به قیمت پنجره دوجداره معمولی اشاره کردیم. یکی از دلایل این موضوع وجود دقت بالا در تولید برای به دست آوردن فرم بی ‌نقص این پنجره‌ ها می ‌باشد. همان ‌طور که می.دانید تولید طرح ‌های ساده و چهار ضلعی بسیار ساده ‌تر از طرح‌ های خمیده و قوس‌ دار می.باشد، چرا که تنها کمی بی ‌دقتی می‌.تواند زیبایی پنجره دوجداره قوس ‌دار را از بین ببرد و همچنین در نمای ساختمان تاثیر بدی بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *