حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پنجره ها یکی از اجزای اصلی و مهم ساختمان هستند. پنجره‌ها در ایجاد ظاهری زیبا در نمای بیرونی و داخلی ساختمان مؤثر هستند.پنجره های دو جداره شیب دار مزیت های بسیاری دارد در این مقاله قصد داریم پنجره های دو جداره upvc را که شیب دار هستند رو مورد بررسی قرار دهیم .

پنجره دو جداره شیب دار و هرآنچه که نیاز است برای انتخاب بهتر بدانید:

تنوع در انواع پنجره های دو جداره شیب دار و لولای upvc بسیار است.در واقع پنجره ها علاوه بر زیبایی باید از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار باشند.یکی دیگر از عواملی که برای خیلی از افراد اهمیت دارد قیمت پنجره دوجداره می باشد.

امروزه انواع مختلفی از از پنجره های دو جداره در ساختمان ها به کار می­روند.از اصلی ترین وظایف پنجره شیب دار در ساختمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

وظایف پنجره دو جداره شیب دار

پنجره ­های دو جداره شیب دار

یکی از انواع جالب پنجره­های دو جداره، طرح­های شیب دار یا پنجره های دوجداره سقفی هستند.پنجره ­های دو جداره شیب دار علاوه بر زیبایی خاصی که برای ساختمان دارند، می‌توانند به تامین نور کافی داخل خانه در طول روز کمک کنند.حتی از این پنجره ها می توان جهت ساخت بالکنی زیبا بر روی سقف استفاده کرد.در معماری جدید و مدرن علاقه زیادی در به کار بردن این نوع پنجره ها وجود دارد.

پنجره دو جداره شیب دار

کاربردهای پنجره ­های دو جداره شیب دار

این نوع از پنجره ها برعکس سایر پنجره ها که در دیوار تعبیه می شوند، بر روی سقف خانه نصب می­شود.وجود پنجره ­ی شیشه ای بر روی سقف، زیبایی فوق العاده ای به ساختمان می­دهد.در هنگام انتخاب شیشه پنجره دو جداره شیب دار از لحاظ عایق صوت و گرما بودن نیز باید توجه شود.

تامین نور این پنجره ها در خانه، در طول روز نسبت به پنجره های معمولی نصب شده در دیوار، بیشتر است.انواع پنجره های دوجداره شیب دار می توان به دو نوع دستی و خودکار یا کنترلی آن اشاره کرد.این نوع پنجره ها در انواع کارگاه­ها، کارخانه ها ،خانه های ویلایی و یا سایر ساختمان­ها قابل نصب هستند.همچنین آن­ها در انواع مدل ها و جنس­های مختلف تولید می­شوند.

لازم به ذکر است که این پنجره ها از نوع دو جداره upvc هستند و در فصل زمستان به دلیل وجود عایق حرارتی در آن­ها، مشکلات سرمازایی را ایجاد نمی­کنند.

کاربرد پنجره دو جداره شیب دار

طریقه نصب پنجره شیب دار

به علت بارندگی زیاد، از سقف­های شیبدار در شمال کشور و یا به دلیل مزایای دیگر از آنها در ساختمان های ویلایی استفاده می­شود.امروزه به منظور جلوگیری از بی استفاده ماندن فضای زیر سقف، اتاق­های زیر شیروانی ساخته می شوند، که در آن­ها نیاز به نصب این نوع پنجره ها وجود دارد.

طریقه باز و بسته شدن این پنجره ها، مثل پنجره های دوجداره فرانسوی است و به سمت بیرون و به طور بالا برنده باز می­شوند.همچنین در این مدل از پنجره می توان از درهای تاشو نیز استفاده کرد.امروزه نصب این پنجره ها به صورت عمودی و یا افقی افزایش یافته است.قاب این پنجره ها از جنس پلاستیک سخت است و از نوع کابینتی بازشو هستند.

مزیت­های پنجره دو جداره شیب دار

از مزایای این پنجره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مکان ­های نصب پنجره دو جداره شیب دار

با وجود این که پنجره های دوجداره شیبدار بیشتر در سقف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما می‌توان در سایر قسمت‌های خانه نیز از آنها استفاده کرد.

در ادامه به چند مورد از آنها پرداخته شده است.می­توان پنجره ­ها را در آشپزخانه به کار برد، بدین ترتیب می‌توان در هنگام غذا خوردن از آسمان و منظره های زیبای بیرون لذت برد.

از دیگر محل­های نصب پنجره­های دو جداره شیب دار می­توان به اتاق پذیرایی اشاره کرد، در واقع آن­ها زیبایی خاصی را به اتاق نشیمن خواهند بخشید.به علاوه می­توان از این پنجره ها در اتاق استفاده کرد، که در این صورت استفاده از مدل­های دایره­ای و هشت ضلعی پر کاربرد است.

جمع بندی

یکی از تکنولوژی­های جدید به کار رفته در ساخت خانه ­های جدید، همین پنجره ­های دو جداره طرح شیب دار هستند.پنجره ها، نمای خاصی را به مکان مورد نظر می­دهند و می توان در شب هنگام شب از تماشای آسمان و درخشش ستاره­ها بهره برد.این پنجره ها از جنس­های مختلف چوبی، آلومینیومی و یا upvc و یا … ساخته می­شوند.خانه های دارای پنجره های دوجداره شیب دار را می توان با دکوراسیونی خاص، تبدیل به مکانی دلنشین و خلاقانه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *