حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

استانداردهای ساخت پنجره upvc چیست؟ در این مقاله به ابعاد استانداردهای ساخت پنجره های پی وی سی می پردازیم. استانداردهای پروفیل پی وی سی از دهه 1960 در اروپا تولید شد.و در بخش در و پنجره ساختمان مورد استفاده قرار گرفت و این نوع پروفیل دارای دو استاندارد اصلی می باشد. استاندارد انگلستان که به عنوان استاندارد اروپایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، BS EN 12608 استکه آخرین بار در سال 2003 صادر شد و استاندارد دیگر که سخت ترین است، استاندارد آلمانی RAL GZ 716-1 است.

استانداردهای ساخت پنجره upvc چیست؟

 

استانداردهای مرتبط با پروفیل UPVC

استانداردهای BS و RAL پروفیل های پی وی سی را از دیدگاه های مختلف بررسی می کنند. که یکی از نکات مهم ضخامت استاندارد دیواره های اصلی در پروفیل و دیواره های رابط بین آنها (دیوارهای پایینی) می باشد.

در هر دوی این استانداردها، ضخامت های بیشتر از 2.8 میلی متر در دیوار اصلی و بیش از 2.5 میلی متر در دیوار پایین، پروفیل های نوع A یا کلاس A در نظر گرفته می شوند.

ضخامت های بالاتر از 2.5 میلی متر در دیوار اصلی و 2 میلی متر در دیوار پایین نیز به عنوان نوع B یا II طبقه بندی می شوند.

پروفایل های کلاس در استاندارد RAL این دو نوع پروفیل از نظر ضخامت دیواره معرفی و بررسی می شوند. اما در استاندارد BS نوع سومی که بر اساس توافق سازنده و خریدار تعریف شده است که یک استاندارد است.

در این کلاس هیچ محدودیتی برای ابعاد در نظر گرفته نشده و ضوابط ابعاد توسط سازنده اعلام می شود.

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران به عنوان متولی استاندارد ملی تجهیزات و مصالح ساختمانی، تحقیقات و مطالعات گسترده ای در این زمینه انجام داده

و استاندارد BS EN 12608 را به عنوان استاندارد مناسب انتخاب و ترجمه کرده است.

 

استاندارد ملی پروفیل درب و پنجره UPVC

آیا می دانید استانداردهای ساخت پنجره upvc چیست؟ موسسه استاندارد و تحقیقات ایران تنها موسسه ای در کشور است که استانداردهای ملی ایران را تعیین می کند

و بر این اساس این موسسه دارای استانداردی برای ارزیابی کیفیت پروفیل های مقاوم در برابر ضربه بالا مورد استفاده

در ساخت درب های دوجداره پی وی سی می باشد و به عنوان مبحث 6840 شناخته می شود.

به طور کلی هدف از ایجاد این استاندارد و استانداردسازی پروفیل های با مقاومت بالا در برابر ضربه مورد استفاده در تولید پنجره های دوجداره پی وی سی و تعیین مزایای آن ها می باشد.

استانداردهای ساخت پنجره upvc چیست؟

ابعاد استاندارد انواع درب و پنجره دوجداره آلمینیوم UPVC

با توجه به اینکه ارتفاع از کف تا سقف در اتاق خواب معمولاً 280 سانتی متر است. طبق قوانین و مقررات شهرداری، برای جلوگیری از افتادن افراد یا اشیاء و یا قرار دادن مبل یا تخت تا ارتفاع یک متری از سطح زمین، بهتر است

پنجره های بازشو نداشته باشید. در صورتی که پنجره در فاصله حداکثر 30 سانتی متری از سقف به دلیل نصب گچ یا میل پرده باز شود.

مقدار باقیمانده برای ارتفاع پنجره 130 سانتی متر منهای ارتفاع اتاق 150 سانتی متر است. برای پنجره های یو پی وی سی عرض پنجره ها باید به گونه ای باشد

که عرض هر ارسی از 60 تا 75 سانتی متر باشد که در یکی از ابعاد ظاهری ساختمان باید عرض و ارتفاع را در نظر گرفت. قاب ها ابعاد طاقچه ها در اتاق های مختلف واقع در یک بعد نمای ساختمان در این بعد باید در نظر گرفته شود.

 

کلاس استانداردهای پروفیل UPVC

همانطور که اشاره شد، وزن و مشخصات پروفیل باید متناسب با ابعاد و شکل آن باشد، بنابراین یک کلاس برای پروفیل ها به صورت زیر نام گذاری می شود:

 

سخن پایانی استانداردهای ساخت پنجره upvc چیست؟

در کشورهای مختلف و در بخش‌های گوناگون استانداردهایی شرح داده می‌شود.تا ساخت عناصر ساختمانی با اصول و قوانین خاصی مطابقت داشته باشد.

هر یک از این استانداردها ممکن است در جزئیات متفاوت باشند، اما به طور کلی، همه آن ها دقیق تر و در اجرا بهتر هستند.در این مقاله با استانداردهای تولید درب و پنجره UPVC آشنا شدیم.برای بررسی بیشتر نحوه سفارش آنلاین ساخت پنجره یو پی وی سیرا می تونانید مطالعه کنید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *