حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

یکی از بزرگ ترین مشکلات پنجره های دوجداره در صورت عدم نصب استاندارد آب نشت آب از قسمت های مختلف آن است. برای بررسی روش های جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره با ما همراه باشید.

نشت آب از پنجره عوامل مختلفی داشته ولی پایین بودن کیفیت ساخت پروفیل پنجره رابطه مستقیمی با نشت آب از پنجره دارد. که در زمان بارش باران و افزایش رطوبت شاهد بخار کردن شیشه یا نفوذ آن در داخل واحد مسکونی می شویم. با روش های جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره می توانید از نشت آب از پنجره های دوجداره جلوگیری نمایید که در ادامه اشاره می کنیم.

بررسی درزگیری استاندارد پنجره

با روش های مختلفی مانند چسب های سیلیکونی می توان انواع پنجره های دوجداره را درزگیری نمایید. شکاف بین دیوار و پروفیل پنجره اهمیت بسیاری داشته که پنجره باید دقیقاً در اندازه دیوار برش داده شده و از چسب مقاوم برای عایق بندی پنجره استفاده نمایید. پس از نصب از درز پنجره و شکاف بین دیوار پروفیل پنجره اطمینان حاصل نمایید.

بررسی درزگیری استاندارد پنجره

وجود لاستیک بین پنجره های باز شونده

یکی از روش های جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره ،در پنجره های دوجداره پروما نوین از لاستیک ها با ابعاد و جنس های مختلفی بر اساس جنس پروفیل استفاده می کنند. برای پنجره های آلومینیومی، آهنی و upvc از لاستیک های متفاوتی استفاده می شود. به هر حال در اثر بارش باران، تابش نور خورشید و غیره اگر لاستیک بین شیشه ها و پنجره پوسیده می شود. سعی کنید با تعویض آن هم خانه را عایق کرده و از خرابی و آسیب به پنجره و همچنین از نشت آب از پنجره های دوجداره جلوگیری نمایید.

تاثیر شیاره پنجره دوجداره

شیار تخلیه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سعی کنید در زمان خرید پنجره دوجداره شیار تخلیه آن دقت نمایید. بسیاری از پنجره ‌های بی‌کیفیت فاقد شیار تخلیه بوده و این شیار از رطوبت شیشه های داخلی پنجره جلوگیری می کند. شیاره ها معمولا بین ۲۵ الی ۳۵ میلی‌متر بوده و بر اساس محل نصب پنجره از شیار متفاوتی استفاده می شود. این شیار ها به عنوان محل خروج عرق پنجره و رطوبت داخلی است. و باید مسیر را به گونه‌ای باشد که آسیبی وارد پنجره دستگاه نشود.

اگر پنجره دوجداره شما به صورت استاندارد طراحی و دارای شیار تخلیه باشد.  از نشت آب به داخل منازل در حد قابل توجهی جلوگیری می کند.

جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره

رگلاژ صحیح پنجره

پس از نصب پنجره دوجداره تمام درب ها و لولا های پنجره رگلاژ می شود. و رگلاژ یکی از وظایف نصاب های پنجره دوجداره است. اگر با گذر زمان یا ورود ضربه یا نصب نامناسب رگلاژ پنجره شما از بین برود، باعث نشت آب از پنجره های دوجداره می شود. رگلاژ پنجره باید زیر نظر افراد متخصص انجام شود. برای رگلاژ پنجره از موارد مختلفی استفاده می ‌شود.

‏در پنجره های دوجداره هرگونه لاستیک درزبندی یا چسب های عایق بندی بدون رگلاژ پنجره اثر نداشته و عدم تنظیم بودن لولا های پنجره باعث نشت آب از پنجره های دوجداره می شود.

نصب صحیح پنجره

در نظر داشته باشید که نصب صحیح پنجره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر از پروفیل های باکیفیت یا پنجره های دوجداره استاندارد استفاده می کنید. سعی کنید از نصابان ماهر جهت نصب پنجره استفاده نمایید. پس از نصب صحیح و استاندارد پنجره و بررسی تست آن بعد از نصب، از نشت آب از پنجره جلوگیری می شود. سعی کنید نصب پنجره زیر نظر افراد ماهر انجام شود.

نتیجه گیری  درباره جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره

نشت آب از پنجره های دوجداره یکی از مشکلات متداول پس از خرید پنجره دوجداره بوده پس جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره ولی در صورت وجود نشتی راه حل هایی وجود دارد. که طول مقاله بررسی کردیم. سعی کنید این راه حل ها را انجام دهید. برای خرید پنجره دوجداره با کیفیت، انواع پروفیل های پنجره پنجره های یو پی وی سی و استعلام قیمت می توانید به سایت پرومانوین که ارائه کننده محصولات پنجره های دوجداره است، مراجعه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه های کار و محصولات شرکت پرومانوین به سایت مجموعه مراجعه کرده یا به یکی از نمایندگان مجاز این شرکت در سراسر ایران مراجعه نمایید. بحث امروز ما در مورد نشت آب از پنجره های دوجداره بود. برای آموزش تکنیک های نگه داری و استفاده صحیح پنجره های دوجداره مقالات ما را مطالعه نمایید.امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *