حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

ضخامت پنجره دو جداره چقدر باید باشد؟ انواع پنجره دوجداره؟ضخامت شیشه پنجره چقدر باید باشد؟بهترین ضخامت برای پنجره دوجداره چقدر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پنجره دوجداره، شیشه عایقی هستند که درز بین دو شیشه با گاز و یا خلأ پر شده است.این پنجره ها به نام پنجره های دو آویز نیز نامیده می شوند، چون لایه بیرونی آن را می­توان در تابستان جدا و در زمستان دوباره نصب کرد.در حال حاضر از این پنجره ها در همه شرایط آب و هوایی استفاده می­شود.

ضخامت پنجره دو جداره
ضخامت پنجره دو جداره

بررسی اسپیسر

به دلیل وجود درز یا اسپیسر در پنجره های دوجداره، این پنجره ها در تابستان خاصیت خنک کنندگی و در زمستان خاصیت گرم کنندگی را در خانه دارند.درز بین شیشه‌ها ۶ تا ۱۲ میلی­متر  بوده و ضخامت صفحه شیشه ای ۴ میلی­متر  است.بعلاوه می­توان برای کاهش آلودگی صوتی از شیشه های ضخیم تر استفاده کرد.

اسپیسر بیشتر از  جنس فلز مقاوم و یا فیبر است، همچنین آن­ها را به علت اتلاف حرارتی کمتر از  جنس سازه فومی نیز می سازند.گاهی برای کاهش آلودگی­های صوتی مانند ترافیک، از صفحه داخلی با ضخامت ۶ میلی­متر و صفحه خارجی با ضخامت ۱۰ میلی­متر استفاده می­شود.

به طور کلی مفهوم دو جداره بودن شیشه، به معنی عملکرد بهتر و عایق بودن دو لایه شیشه از یک لایه است و گاز پر کننده بین دو شیشه، گازی خنثی و غیر سمی است.

در واقع برای جلوگیری از اتلاف حرارت در خانه به اسپیسر در پنجره ها نیاز داریم.به علت کم بودن چگالی هوا نسبت به چگالی گاز پر کننده، از هدر رفتن حرارت از طریق پنجره ها جلوگیری می شود.

 

ضخامت پنجره دو جداره
ضخامت پنجره دو جداره

مزیت های استفاده از شیشه­ های ضخیم هنگام ساخت پنجره دوجداره چیست؟

به دلیل استفاده از دو لایه شیشه در این پنجره ها نسبت به استفاده از یک لایه شیشه در پنجره های معمولی، این پنجره ها در مصرف انرژی به میزان قابل توجهی صرفه جویی می کنند و دمای خانه را همواره ثابت نگه می دارند.

ضخامت بیشتر شیشه در این نوع پنجره­ها به معنی انجام بهتر و موثرتر عایق بندی است.

ضخامت پنجره دو جداره
ضخامت پنجره دو جداره

ضخامت اسپیسر هنگام ساخت پنجره دوجداره چقدر باید باشد؟

اسپیسر دارای ضخامت 6 تا ۲۰ میلی­متر هستند که عمدتاً برای جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش آلودگی صوتی از ضخامت ۱۲ میلیم­تر استفاده می شود.اندازه پنجره نیز در انتخاب ضخامت درز مؤثر است، چون ممکن است به دلیل بزرگی پنجره نتوان آن را باز کرد و از پنجره ها با ضخامت نازک تر استفاده کرد.

از دیگر عوامل مؤثر بر انتخاب ضخامت درز می توان به دما و شرایط جوی محل زندگی اشاره کرد، به طوری که در مناطق سردتر برای عایق بندی از درزهای ضخیم تری استفاده می شود.لازم به ذکر است استفاده از پنجره دوجداره حتی با کمترین ضخامت درز نسبت به پنجره های تک جداره بهتر است.

انتخاب ضخامت اسپیسر در هنگام ساخت پنجره به مواردی از جمله: دمای محل زندگی، میزان عایق کاری و همچنین میزان سکوت مورد نیاز در محل بستگی دارد.به طور کلی عایق بندی به ضخامت اسپیسر بستگی دارد و ضخامت مناسب برای ایجاد حداکثر عایق بندی ۱۶ میلی­متر است.

ضخامت پنجره­ های دوجداره مختلف چقدر است؟

پنجره های دوجداره موجود در بازار اغلب دارای ضخامت ۶ تا ۷ سانتی متر هستند که با نام پروفیل سری ۶۰ و ۷۰ شناخته می­شوند.

اما گاهی پروفیل های غیر استاندارد درجه دو و سه با کاهش 2 و یا 3 میلی متری ساخته می شوند که این امر موجب کاهش کیفیت و ضعیف تر شدن پروفیل می­گردد.

ضخیم بودن پنجره دو جداره چه تأثیری بر عایق بودن صدا دارد؟

پروفیل های سری ۶۰ را با ۳ و یا ۴ محفظه و پروفیل های سری ۷۰ را با 5 محفظه تولید می­کنند.همچنین در پروفیل های سری ۷۰ از شیشه های 2 و یا ۳ جداره استفاده می شود که تعداد شیشه های، ابزار آلات و نصب، هر یک جزو عوامل تأثیر گذار بر ویژگی عایق صوتی این پنجره ها هستند.

پنجره های دوجداره دارای چه ضخامتی هستند؟

ضخامت این پنجره ها در بازار به دو دسته سری ۶۰ و سری ۷۰ تقسیم می شود که سری ۶۰ دارای ضخامت 6 سانتی متر و سری ۷۰ دارای ضخامت ۷ سانتی متر هستند.با این وجود پروفیل های سری 60 در ضخامت ۵۸ میلی­متر نیز به منظور کاهش مصرف مواد اولیه ساخته می شوند که دارای عایق بندی ضعیف و غیر استاندارد هستند.به طور کلی ضخامت پنجره های دوجداره را با توجه به نیاز مشتری و استاندارد های موجود تعیین می­کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *