حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

شیشه های هوشمند یکی از فناوری هایی است که بسیاری از افراد از ان بی خبر هستند. اگر تمایل به خرید پنجره دوجداره دارید، برای آشنایی با فواید استفاده از پنجره‌ دوجداره هوشمند همراه ما باشید.

هوشمند سازی منازل و فواید استفاده از پنجره‌ دوجداره هوشمند

یکی از گزینه های انتخابی ما در زمان خرید منازل، هوشمند سازی تجهیزات مختلف خانه است. از پرده خانه گرفته تا پنجره، تجهیزات برقی و سایر وسایل ایمنی منازل را می توانید با یک کنترلر یا ریموت ساده کنترل کرده و دسترسی داشته باشید. پنجره های هوشمند نیز جزء فناوری های جدید محسوب می ‌شود که دارای انواع مختلف بوده و عموما برای آسان تر شدن زندگی افراد، کاهش نویز صدا و عایق بندی طراحی شده است.

در ادامه بیشتر در مورد فواید استفاده از پنجره‌ دوجداره هوشمند، پنجره هافمن و پنجره وین تک صحبت می کنیم.

هوشمند سازی منازل

عایق سازی منازل با پنجره هوشمند

بخش زیادی از انرژی از طریق پنجره های غیر استاندارد به هدر می رود و اتلاف انرژی باعث افزایش هزینه قبض برق و گاز می شود. هزینه اولیه برای ساخت پنجره دوجداره بسیار مقرون به صرفه تر از هدر رفتن انرژی با پنجره های غیر استاندارد تک جداره است. در کنار این موارد می ‌توان از هوشمندی پنجره های دو جداره برای افزایش ایمنی پنجره، عایق بندی و سایر موارد استفاده نمایید که در ادامه بررسی می کنیم.

پنجره هوشمند UPVC

استفاده از پنجره های یو پی وی سی هوشمند، یکی از ابزار هایی است که به خریداران و مشتریان پنجره های دوجداره پیشنهاد می شود که با عایق بندی باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی می شود. همچنین با توجه به تکنولوژی استفاده شده در پنجره های هوشمند، باعث عایق بندی ۹۹ درصدی محل زندگی شما می شود. مواردی از جمله مانند تغییر رنگ پنجره و جلوگیری از ورود نور و تابش مستقیم خورشید از جمله فواید استفاده از پنجره‌ دوجداره هوشمند است.

طراحی و ساخت پنجره هوشمند

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر از فواید استفاده از پنجره دوجداره هوشمند صحبت کنیم، باید نگاهی به ساخت این سری از پنجره ها داشته باشیم. پنجره های هوشمند قابلیت الکتریکی و شیمیایی دارد. می توانید حداکثر با یک ریموت، کنترل کاملی بر رفتار پنجره در منازل داشته باشید. شیشه های هوشمند در انواع مختلف ساخته شده که می توانید بر حسب نیاز خود استفاده نمایید. تغییر رنگ محیط، مات شوندگی از جمله امکاناتی است که می توانیم در مورد پنجره هوشمند اشاره نماییم.

طراحی و ساخت پنجره هوشمند

انواع روش های هوشمند سازی پنجره ها

شیشه دو جداره کریستال مایع از دو لایه شفاف عنصر قلع ساخته می ‌شود. بین آن ها از یک مایع مخصوص کریستال بهره می برند. در زمانی که جریان برق از لایی کریستالی پنجره دوجداره عبور می کند، شیشه شفاف می شود. با قطع جریان شیشه مات می شود. از یکی از روش های عایق سازی و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، استفاده از شیشه های کریستال مایع است.

زمانی که نور آفتاب به صورت مستقیم می تابد، این شیشه می تواند ۸۰ درصد خود را مات کند. در نتیجه از تابش نور خورشید و دیده شدن طرف دیگر جلوگیری نماید.

یکی از کاربرد های مهم پنجره هوشمند کریستال مایع، پارتیشن بندی سازمان ها، ادارات و شرکت ها است. می توان با پارتیشن بندی و اجرای حالت هوشمندی از دیده شدن بخش های مختلف اتاق جلوگیری کرده و از انتقال صوت و صدا به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

یکی دیگر از فواید استفاده از پنجره دوجداره هوشمند، استفاده از شیشه ها با قابلیت فتوکرومیک است. در این روش نیز می ‌توانید شیشه ها را مات نمایید. طرز کار این شیشه ها بدین صورت بوده که با تابش موج الکترومغناطیسی باعث مات شوندگی شیشه می شود و نور عبوری را به صورت محسوس کاهش می‌ دهد. نکته جالب توجه این بوده وقتی انرژی الکتریکی قطع می شود شیشه به حالت قبلی خود بر می گردد.

اگر می خواهید به صورت دقیق تر در مورد شیشه های فتوکرومیک اطلاعات به دست آورید، مقالات مرتبط با عینک های فتوکرومیک را مطالعه نمایید.

جمع بندی درباره فواید استفاده از پنجره‌ دوجداره هوشمند

استفاده از فناوری ‌های هوشمند یکی از مواردی است که برای کسانی که می خواهند خانه خود را به روش ‌های مدرن طراح کنند، پیشنهاد می‌ شود. می توانیم به اینترنت اشیا در منازل اشاره نماییم. هوشمندی پنجره های دوجداره نیز یکی از این روش ها است. در این مقاله در مورد فواید استفاده از پنجره دوجداره هوشمند صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر یا قیمت پنجره دوجداره یا تعویض پنجره دوجداره با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *