حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

یکی از موارد مهم در ساخت و نصب پنجره های دوجداره، توجه به آب بندی پنجره ها بوده که باید در هنگام ساخت و نصب توجه کاملی داشته باشید. همراه ما باشید تا در مورد واحد های آب بندی پنجره دوجداره صحبت نماییم.

مزایا آب بندی پنجره دوجداره

آب بندی ساختمان مزایای بسیاری برای واحد های ساختمانی داشته که می توانیم در وهله اول از ورود سرما و گرما به داخل ساختمان در فصل های مختلف جلوگیری نماییم. دومین مورد جلوگیری از نفوذ رطوبت و باران است. در فصل زمستان با رطوبت شدید و فصل بهار با بارش های سیل آسا روبه‌رو می‌شویم. آب بندی پنجره دوجداره تا حد قابل ملاحظه‌ای از نفوذ باران و رطوبت جلوگیری می کند.

رشد باکتری و آلودگی های نما نیز از دیگر موارد مهم در آب بندی ساختمان است. با توجه به اینکه پنجره به صورت کامل درزگیری می شود. از آلودگی نما، رشد قارچ و باکتری جلوگیری می شود. همچنین رطوبت و آب راکد در داخل پنجره باعث پوسیدگی و شوره نما و پنجره می شود که با خرید پروفیل های استاندارد پنجره دوجداره می توان از این مورد جلوگیری کرد.

مزایا آب بندی پنجره دوجداره

موارد مهم در زمان ساخت و آب بندی پنجره دوجداره

شرکت ها و مجموعه های تولید کننده پنجره های دوجداره، از سیستم ها و تجهیزات باکیفیت از جمله را یراق آلات مناسب پروفیل های استاندارد برای آب بندی درزگیری درب و فریم پنجره ها استفاده می ‌کنند. در نتیجه از نفوذ گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری می شود. توجه به تجهیزات استفاده شده در آب بندی پنجره اهمیت بسیار بالایی دارد.

پنجره‌ای که خریداری می کنید، باید مورد تایید سازمان های ذیربط از نظر کیفیت ساخت باشد. استفاده از پروفیل با ابعاد استاندارد بدون هیچ برآمدگی، کجی و عدم تراز بودن از شروط مهم در هنگام خرید پنجره دوجداره می باشد. ممکن است در مدت طولانی پنجره ها با فشار دیوار روبه رو شود و شکل و قالب خود را از دست دهد. اگر پروفیل مناسبی استفاده نشود، در زمان کوتاهی دچار خمیدگی می شوند. در نظر داشته باشید رگلاژ مناسب نیز یکی از موارد مهم در آب بندی شیشه دو جداره محسوب می شود.

پس از نصب کامل پنجره دوجداره با کیفیت، نوبت درزگیری و استفاده از نوار های آب بندی است.که می ‌توان از چسب های آب بندی اختصاصی استفاده نمایید. چسب های آب بندی جنس سیلیکونی داشته و پس از نصب پنجره توسط نصاب پنجره ها زهکشی می شوند. در زمان خرید شیشه دو جداره از نصاب محترم درخواست نمایید .که از بهترین نوار ها برای آب بندی و درزگیری پنجره ها استفاده کنند. سعی کنید از نواری استفاده کنید که حالت انعطاف پذیری داشته و در مقابل نور مستقیم خورشید و گرد و غبار، دچاره پوسیدگی نشود.

درزگیری صحیح

شیار تخلیه در پنجره دوجداره

پنجره های با کیفیت دارای شیار تخلیه یا راه آب بوده که در هنگام رطوبت و تماس مستقیم با آب باعث عبور آب به سمت داخل نشود. یکی از راه های تخلیه آب و جلوگیری از عبور آن به سمت داخل، استفاده از شیرهای تخلیه است که در زمان ساخت پنجره ساخته می شود. شیار ها به گونه ای طراحی شده که آب از قسمت های مختلف پنجره به آن وارد شده و از پنجره خارج می شود. آب باران بدون اینکه وارد منزل شود، تخلیه می شود. در نظر داشته باشید شیار های تخله نیز دارای استاندارد بوده که باید از استاندارد های جهانی در ساخت شیار تخلیه استفاده شود.

درز گیری پنجره با فوم اسپری

استفاده از چسب های درگیری یا نوارهای آب بندی بهترین گزینه است. در نظر داشته باشید اگر فاصله بین پروفیل پنجره و دیوار بیش از حد استاندارد باشد، برای پر کردن شکاف و آب بندی پنجره دوجداره می توان از فوم اسپری استفاده نمایید. با توجه به ساختار فشرده آن از رشد قارچ و باکتری در میان درز پنجره دیوار جلوگیری می کند. فوم اسپری به عنوان یک واحد آب بندی پنجره دوجداره محسوب می شود. اگر پنجره شما عایق حرارتی و صوتی مناسبی ندارد، می توانید از فوم اسپری استفاده نمایید. فوم اسپری قابل برش بوده و می توانید با توجه به معماری و طرح ساختمان، سنباده زنی نیز نمایید.

در زمان خرید پنجره حتما به آب بندی پنجره دوجداره دقت نمایید. برای قیمت پنجره دوجداره، تعویض پنجره دوجداره، پنجره هافمن و پنجره وین تک به سایت پروما نویین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *