حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

علت تغییر رنگ پنجره UPVC ، پنجره های مختلف ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی دارند؛ اما این روزها استفاده از پروفیل پنجره یو پی وی سی رواج پیدا کرده است که علت آن کیفیت بالاتر این پنجره ها نسبت به دیگر پنجره های دوجداره است. در این مقاله قرار است یکی از معضلاتی که در مورد آنها وجود دارد را بررسی کنیم که مربوط به تغییر رنگ آنهاست و می خواهیم ببینیم که علت تغییر رنگ پنجره UPVC چیست.


علت تغییر رنگ پنجره UPVC


چرا پروفیل UPVC تغییر رنگ می دهد؟


اول از همه باید بگوییم که این تغییر رنگ همیشه و در تمام پروفیل ها اتفاق نمی افتد. از عوامل بسیار مهم در تغییر رنگ پروفیل UPVC، شرایط آب و هوایی و همچنین کیفت پروفیل است.

بهتر است بدانید که تابش شدید نور خورشید باعث می شود تا این پنجره ها تغییر رنگ داشته باشند. بله توجه کنید تابش و حرارت شدید ناشی از نور خورشید باعث ایجاد تغییر رنگ می شود. در نتیجه مناطقی از کشور که این نگرانی تابش شدید و ندارند نیاز نیست که نگران باشند.

در واقع این تغییر رنگ داخل پروفیل اتفاق می‌افتد و علت هم این است که پروفیل ها در شرایط آب و هوایی مختلف و به خاطر نور زیاد و اشعه فرابنفش تغییرات خواهند داشت. این که پنجره کجا قرار گرفته، چه میزان نور به آن می خورد و این میزان نور چقدر شدید است، می تواند در تغییر رنگ پروفیل موثر باشد. اشعه فرابنفش ساختار پروفیل را به مرور زمان ضعیف می کند و باعث تجزیه پروفیل می شوند.


علت تغییر رنگ پنجره UPVC
علت تغییر رنگ پنجره UPVC


پروفیل یو پی وی سی بعد از تغییر رنگ چه رنگی پیدا می کند؟


خیلی ها علت تغییر رنگ پنجره UPVC را می دانند؛ اما نمی دانند که باید منتظر چه رنگی بعد از این تغییرات باشند. معمولاً بعد از تغییر رنگ، شما شاهد تغییر رنگ پروفیل از سفید به شیری رنگ و سپس به رنگ کرمی و در نهایت به رنگ زرد، هستید. رنگ زردی که در عمق پروفیل نفوذ نکرده است و به خاطر آفتاب رخ داده است.

هر چقدر نور خورشید شدیدتر باشد و پروفیل کیفیت پایین تری داشته باشد، قسمت های بیشتری دچار پوسیدگی و آسیب دیدگی می شوند و حتی ممکن است ترک هم بردارند.


آیا راه حلی برای جلوگیری از این تغییر رنگ وجود دارد؟


خوشبختانه همان طور که علت تغییر رنگ پنجره UPVC  مشخص شد، راه حل هایی هم برای آن وجود دارد که می‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد از جمله:


پایدارکننده اشعه فرابنفش


اشعه فرابنفش می تواند عاملی برای خراب شدن پلیمر باشد که پیوند های پلیمری را می شکند و باعث تغییر رنگ پنجره و پروفیل می شود و در نتیجه راه حلی به نام پایدارکننده اشعه فرابنفش هست که اگر از محصول مناسب و درست استفاده کنید، این مشکل را برایتان برطرف خواهد کرد.


تثبیت کننده


اگر به دنبال جلوگیری از تغییر رنگ هستید، بعد از اینکه علت تغییر رنگ پنجره UPVC را متوجه شدید، از تثبیت کننده های رنگی داخل پروفیل استفاده کنید.

یکی از آن ها تیتانیوم دی اکساید است که رواج بیشتری نسبت به دیگر تثبیت کننده ها دارد اما اینکه چقدر می خواهید از آن استفاده کنید و چگونه باید این کار را انجام دهید، بستگی به نوع پروفیلی که دارد حتماً باید از یک فرد متخصص بپرسید.


بیشتر بخوانید: پنجره هافمن


علت تغییر رنگ پنجره UPVC


نکات مهم در استفاده از روش های مختلف برای جلوگیری از تغییر رنگ


خیلی از افراد بعد از شناسایی علت تغییر رنگ پنجره UPVC سعی می کنند که روش های مختلفی را در پیش بگیرند تا به نتیجه برسند اما در این بین ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند. اشتباهاتی که رایج هستند، شامل موارد زیر است:


  • اینکه شما به سراغ وایتکس بروید و بخواهید این زردی را در پروفیل از بین ببرید، کار اشتباهی است؛ حتی مخلوط وایتکس با آب که رقیق شده است را هم نباید استفاده کنید.
  • از طرفی اگر به دنبال این هستید که از سمباده استفاده کنید و لایه روی پروفیل را بسابید، بدانید که باز هم اشتباه می کنید و باعث آسیب به پروفیل پنجره می شوید که هیچ کس در چنین حالتی نمی تواند مشکل را برطرف کند؛ مگر اینکه با افراد متخصص در این زمینه تماس بگیرید زیرا وایتکس به خاطر اجزای شیمیایی که داخل خودش دارد، موادی را داخل پروفیل فعال می کند که واکنش بدی با پروفیل نشان می دهند و سمباده هم به طور کل لایه سطحی روی پروفیل را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: پنجره وین تک


علت تغییر رنگ پنجره UPVC
علت تغییر رنگ پنجره UPVC


سخن پایانی در ارتباط با علت تغییر رنگ پنجره UPVC


تمام اطلاعات بالا نشان داد که شما بعد از فهمیدن علت تغییر رنگ پنجره UPVC ، می توانید از راهکار هایی استفاده کنید و مشکل را برطرف کنید اما به هر حال پروفیل های با کیفیت، شاید کمتر دچار مشکل شوند. برای استعلام آنلاین قیمت خرید پنجره دوجداره اینجا کلیک کنید و همچنین جهت دریافت مشاوره با شماره 02144856812 تماس بگیرید.