حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟چرا امروزه میزان فروش پنجره های دوجداره ریلی کاهش پیدا کرده است؟بهترین محل جهت خرید انواع در و پنجره دوجداره کجاست؟جهت کسب اطلاعات کامل در رابطه با “معایب پنجره دو جداره ریلی” همراه ما باشید.

بررسی پنجره دوجداره ریلی

  پنجره های دو جداره ریلی همانطور که از نامش پیداست از دو لایه شیشه ساخته شده اند که در یک قاب محصور شده اند. این الگوی طراحی به پنجره اجازه می دهد تا به عنوان عایق صدا و حرارت عمل کند.  پنجره های دوجداره به روش های مختلف باز و بسته می شوند. که مدل ریلی یا کشویی یکی از پرطرفدارترین آنهاست.

در این مدل چارچوب پنجره به صورت ریلی طراحی شده است. که با کشیدن اهرم به سمت راست یا چپ پنجره روی ریل می لغزد و به راحتی باز و بسته می شود. این مدل از پنجره ها به خاطر معایبی که دارد کمتر ترجیح داده میشود که در ادامه به بررسی دقیق این مدل از پنجره دوجداره خواهیم پرداخت.

معایب پنجره دو جداره ریلی
معایب پنجره دو جداره ریلی

معایب پنجره های دوجداره ریلی چیست؟

یکی از معایب پنجره های دوجداره ریلی عمودی عایق نبودن بودن آنهاست. پنجره دوجداره ریلی یکی از پرطرفدارترین انواع پنجره دوجداره به دلیل نحوه باز شدن است.همانطور که می دانید پنجره های دوجداره مسیری هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کنند.و به همین دلیل این نوع پنجره ها به یکی از پرطرفدارترین انواع پنجره های دوجداره تبدیل شده اند.

اما از آنجایی که عایق کاری این نوع پنجره ها نسبت به مدل لولایی و سایر مدل ها کمتر است، تولید این نوع پنجره در اروپا کنار گذاشته شده است.پنجره های دوجداره ریلی را می توان هم با پروفیل upvc و هم با پروفیل آلومینیومی عایق حرارت تولید کرد. بسته به اندازه پنجره، متریالی که پنجره دوجداره از آن ساخته خواهد شد را می توان تعیین کرد.

پنجره دوجداره upvc:

این مدل پنجره همانند مدل پنجره کشویی upvc می باشد. اگر قصد خرید پنجره upvc کشویی را دارید حتما یراق آلات روتو آلمانی را انتخاب کنید، زیرا غلطک های آن تا وزن 200 کیلوگرم را تحمل می کنند و از مواد بادوام ساخته شده اند. ارتفاع هر برگ از 2/10 و عرض آن از 1/20 بیشتر نباشد.

پنجره دو جداره پنجره دوجداره آلومینیومی: اگر هزینه آن برایتان مهم نیست. و از پنجره تراک خوشتان می آید، توصیه می شود از پنجره تراک آلومینیومی عایق حرارتی استفاده کنید زیرا پروفیل آلومینیومی به طور کلی دوام بیشتری نسبت به upvc دارد و پنجره تراک بهتر از upvc است.

مخصوصاً زمانی که ارتفاع زیاد باشد و یا عرض ارسی بسیار کم باشد و از همه مهمتر پنجره باید در 5 طبقه بالا نصب شود. آلومینیوم در این کفپوش ها دوام بیشتری دارد، زیرا فشار باد به پنجره زیاد است.

معایب پنجره دو جداره ریلی

معایب پنجره های دوجداره ریلی به شرح زیر است:

1-عدم عایق بودن 100%: در پنجره لولایی هنگام بسته بودن پنجره، لاستیک های بین پنجره ها با فشار وارده توسط یراق به هم فشرده می شوند. اما این اتصال روی پنجره دوجداره و لاستیک ها نمی افتد. فقط از کنار هم عبور کنید از آنجایی که پنجره مسیر مانند یک لولا عایق بندی نشده است، آنها در کنار هم یا کنار هم قرار می گیرند.

2- همانطور که در بالا ذکر شد ابعاد این نوع پنجره ها محدود می باشد.

3- در صورت عدم استفاده از غلتک های خوب، به دلیل سنگینی شیشه و پنجره، دهانه به سختی حرکت می کند.

4- مهم ترین نکته این است که تمیز کردن شیشه در پنجره ریلی بسیار سخت است. و همیشه بخشی از شیشه ثابت تمیز نمی شود. در پنجره های ریلی مدل قدیمی و تک جداره باز و پایین می رفت و شیشه ها تمیز می شد اما در شیشه های دوجداره این امکان وجود ندارد، باز و برداشتن آن نیاز به تخصص دارد.

5. در طبقات بالا، به همان دلیلی که در بخش 1 وجود دارد، هنگام وزش باد، پنجره مسیر زمزمه می کند.

 

روش هایی جهت رفع ایرادات پنجره های دوجداره ریلی

هر دو لولا را می توان برای باز شدن طراحی کرد. در این حالت شیشه به راحتی تمیز می شود.از آنجایی که پنجره های کشویی معمولی عایق نیستند، اگر در آب و هوای جغرافیایی سرد هستید.و مدل کشویی را دوست دارید، می توانید از فولکس واگن یا مدل پنجره بالابر استفاده کنید.

در مناطق معتدل، این نقص پنجره دوجداره مسیر ناچیز است.ارتفاع پنجره را بالاتر از 2.10 متر و عرض را بیشتر از 4 متر در نظر نگیرید.برای تمیز کردن آسان، می توانید قسمت ثابت دهانه را پنهان کنید تا هر دو شیشه تمیز شوند.در حالت کلی شما با مد نظر قرار دادن ویژگی های محصولات میتوانید انتخاب درستی داشته باشید. البته انتخاب عرضه کننده معتبر تاثیر فوق العاده ای را در خریدی مطمئن دارد.

بری مثال مجموعه پرومانوین یکی از عرضه کنندگان معتبر انواه دروپنجره دو جداره است. که با فروش محصولات با کیفیت توانسته است رضایت تمام مشتریان را جلب نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *