حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

.مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc باعث خریدی مطمئن می شود بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که پنجره آلومینیومی بهتر است یا پنجره یو پی وی سی؟ اگر شما هم جزو این افراد هستید پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc

جنس و نوع چارچوب پنجره دوجداره بسیار متنوع است. با این حال دو پروفیل آلومینیومی و یو پی وی سی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.عموما افرادی که قصد خرید پنجره های دوجداره را برای انتخای قاب مناسب در دوراهی قرار می گیرند.در این مقاله بررسی و مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc صورت گرفته است.

مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc

پروفیل انتخاب شده برای پنجره آلومینیومی باشد یا از جنس یو پی وی سی؟

برای پاسخ به این سوال به مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc می پردازیم. مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc از چند منظر بررسی می شود.

استحکام و ماندگاری:

از نظر دوام و پایداری باید گفت که هر دوی این پروفیل ها در شرایط خوب و مطلوبی قراردارند.آلومینیوم در بین فلزات بیشترین دوام را دارد و در اثر تماس با اب و رطوبت نیز دچار پوسیدگی نمی شود.پلی وینیل کلرید یا همان یو پی وی سی نیز استحکام و طول عمر بسیار بالایی را برای مصرف دارد.

ممانعت از اتلاف حرارت و انرژی:

در این راستا باید بگوییم که فلز الومینیوم عایق خوبی در برابر اتلاف حرارت نیست لذا برای رفع این مشکل از تیغه های پلی امیدی در پروفیل ساخت الومینیوم استفاده می شود.حال آن که یو پی وی سی قابلیت بسیار مطلوبی را در برابر عدم انتقال حرارت و انرژی محیط دارد.

امنیت و ایمنی:

خوشبختانه هر دو نوع پروفیل یعنی آلومینیومی و یو پی وی سی ساختار بسیار ایمن و امنی را بر خلاف پنجره های قدیم و چوبی در برابر ورود های ناخواسته به خانه دارند.البته شایان به ذکر است که میزان امنیت و ایمنی یک پنجره بیشتر به نوع قفل و لوازم مصرفی در ان بستگی دارد. با این حال هیچ گونه توفاوت قابل ملاحضه ای در امنیت این دو نوع پروفیل وجود ندارد.

ممانعت از ورود صدا و شلوغی های محیط اطراف به داخل خانه :

در این مورد نیز نظیر عایق حرارتی بودن˓ پروفیل های یو پی وی سی به پروفیل های ساخته شده از الومینیوم برتری دارند.البته این بدین معنا نیست که الومینیوم اصلا بازدارنده ی ورود صدا با محیط نباشد.

تفاوت در ظاهر و زیبایی:

پروفیل های آلومینیومی زیبایی ظاهری بیشتری نسبت به پروفیل های یو پی وی سی دارند. چرا که امکان طراحی و ساخت قاب های ظریف و باریک با این فلز میسر است. همین عامل سبب شده است تا این جنس از پروفیل ها محبوبیت بیشتری را در بین عموم افراد داشته باشند.طراحی قاب های ظریف باعث می شود تا قسمت عمده ی پنجره به شیشه ها اختصاص باید که این امر نیز به نوبه ی خود مسبب ورود نور و روشنایی بیشتر به محیط داخلی منازل و ساختمان ها است.قاب های یو پی وی سی به دلیل ضخامت و کلفت بودن قاب ها اغلب توسط افراد سخت پسند انتخاب نمی شوند.

مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc

مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc از بعد اقتصادی؛ مسلما همه ی ما به این موضوع اگاه هستیم که قیمت فلزات از پلیمر های سنتزی بیشتر است.لذا پنجره های دوجداره ی آلومینیومی به مراتب قیمت بیشتری را نسبت به پنجره های یو چی وی سی دارند.البته شاین به ذکر است که دوام پنجره های الومینومی به مراتب از نوع دیگر بیشتر است. و اگر این مورد را در نظر داشته باشیم می فهمیم خرید پنجره ی فلزی مقرون به صرفه تر است.چرا که غالبا کارکرد آن ها مادام العمر در نظر گرفته می شود. قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی را بخوانید.

مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc

پنجره آلومینیومی برای خرید مناسب است یا پنجره ی یو پی وی سی؟

اگر قصد خرید پنجره ی دوجداره را دارید .برای انتخاب هر کدام از انواع این دو پنجره موارد گفته شده را در نظر داشته باشید.چنان چه قیمت پنجره ی خریداری شده برای شما موضوع دارای اهمیتی نیست. و بیشتر به کیفیت و ظاهر محصول اهمیت می دهید˓ در این صورت خرید پنجره های آلومینیومی توصیه می شود.اما اگر می خواهید خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی را تجره نمایید˓. اقدام به خرید پنجره های یو پی وی سی کنید.هر کدام از این پنجره ها دارای نقاط ضعف و قدرت هستند.لذا به طور قطعی نمی توان یکی را بر دیگری ارجعیت داد.با این حال برای خریدی مطمئن با کارشناسان فروش شرکت پرومانوین می توانید تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:

پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *