حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نحوه تعویض شیشه دو جداره :آشنای با نحوه تعویض شیشه دو جداره به شما کمک خواهد کرد که در زمان نیاز اقدامات لازم را انجام دهید. این مقاله توسط سایت پروما نوین به رشته تحریر در آمده است و حاوی نکات مهم می‌باشد. در مورد پنجره های دو جداره تمام سوالات خود را می‌توانید با کارشناسان ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: پنجره دو جداره

نحوه تعویض شیشه دو جداره
نحوه تعویض شیشه دو جداره

اقدامات اولیه برای تعویض شیشه دو جداره

هنگامی‌که شیشه های دو جداره با مشکل مواجه می‌شوند و تصمیم‌ به تعویض آن‌ها می‌گیرید، باید این اقدامات را انجام دهید. قبل از هر چیز این را در نظر بگیرید که تعویض شیشه دو جداره باید توسط شرکتی که خریداری نموده اید انجام شود‌. شخص متخصص با مهارت زیاد این کار را انجام می‌دهد‌‌. اما اولین گام این است که  در مورد پنجره تمام اطلاعات لازم را داشته باشیم.

در مورد رنگ، ضخامت، و ابعاد شیشه دو جداره و همچنین ضخامت گاز عایق بین دو شیشه باید آگاهی داشته باشیم. اگر هنوز بر روی شیشه‌ها برچسب وجود داشته باشد و آن را نکنده باشید، می‌توانید اطلاعات را مشاهده نمایید. در صورتی که این برچسب‌ها وجود نداشته باشد، می‌توانید به شرکت تولید کننده مراجعه نمایید و از آن‌ها بخواهید که در فایل مربوط به پروژه شما تمام موارد ذخیره شده را به شما بدهند.

همچنین می‌توانید یک سری اطلاعات را به صورت ظاهری از شیشه یادداشت نمایید‌.

بیشتر بخوانید: پنجره هافمن

نحوه تعویض شیشه دو جداره
نحوه تعویض شیشه دو جداره

اطلاعات لازم برای تعویض شیشه دو جداره

در پنجره های قدیمی‌تعویض شیشه‌ها بسیار راحت انجام می‌شد و نیاز به تخصص خاصی نداشت. اما امروزه اکثر ساختمان‌ها پنجره دو جداره دارند‌. پس آشنایی با شیوه تعویض شیشه دو جداره می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. برای این کار باید ضخامت شیشه را بدانید که روی برچسب نوشته شده است. اما اگر برچسبی وجود نداشته باشد، تمام اطلاعات در فایل شرکت وجود دارد.

نکته بعد این است که رنگ را تشخیص بدهید. رنگ های متنوعی از این شیشه های دو جداره موجود است. ازجمله این رنگ‌‌ها  رفلکس برنز، آبی، سبز، طلایی و نقره ای می‌باشد. اگر در مورد رنگ مطمئن نیستید می‌توانید از رفلکس آن هنگام شب و روز استفاده نمایید و رنگ را تشخیص دهید.

ضخامت شیشه‌ها و فضای عایق بین آن‌ها نیز بسیار مهم می‌باشد. این اطلاعات نیز بر روی برچسب موجود است. تمام شرکت‌ها و برندها طراحی خاص خود را دارند و روی برچسب‌ها نوشته می‌شود. اما در شرایطی امکان دارد این برچسب‌ها وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: پنجره وین تک

نحوه تعویض شیشه دو جداره
نحوه تعویض شیشه دو جداره

بنابراین می‌توان شیشه را از قاب پروفیل جدا کرده و با یک سری اندازه گیری‌ها و محاسبات، ضخامت لایه عایق را به دست آورد. برای این کار ابتدا باید ضخامت ملی شیشه را حساب کنید که با یک اندازه گیری ساده انجام خواهد شد. پس از این کار باید هر شیشه را جداگانه اندازه گیری نمود و ضخامت آن‌ها را به دست آورد. اکنون می‌توانید با یک محاسبه ساده ضخامت لایه عایق بین دو شیشه را به دست آورد. برای حفظ امنیت دوباره شیشه را به قاب آن برگردانید چرا که سفارش، آماده سازی و نصب آن چند روز زمان می‌برد. نکته بعد در زمان تعویض شیشه دو جداره اندازه گیری ایعاد شیشه‌ها می‌باشد.

برای این کار از محل اتصال زوار به پروفیل اندازه گیری کرده و عدد به دست آمده را منهای یک سانتی متر کنید. داشتن عرض و ارتفاع شیشه بسیار مهم است و باید با دقت تمام اندازه گیری شود. با به دست آمدن این اطلاعات می‌توانید به شرکت های معتبر و ترجیحا شرکت سازنده پنجره سفارش دهید که تمام امور زیر نظر افراد متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

تعویض شیشه دو جداره به چه صورت انجام می‌شود ؟

اولین اقدام این است که زوارها را بیرون بیاورید. برای راحتی کار و جلوگیری از صدمه و آسیب به شیشه، زوار و پروفیل می‌توانید از ابزاری مثل پیچ‌ گوشتی های پهن، کاردک یا کلا ابزاری که سر آن‌ها پهن است استفاده نمایید. به این صورت کار خیلی راحت تر انجام خواهد شد. لبه این ابزار را بین زوار و پروفیل قرار داده و با قدری فشار وارده زوار را از پروفیل جدا سازید.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

نکته ایمنی هنگام جداسازی زوار

برای انجام این کار هنگام تعویض شیشه دو جداره و جدا سازی زوار باید به یک نکته ایمنی توجه کنید. ابتدا زوارهای عمودی و ارتفاعی شیشه را خارج کنید. در انجام این کار نیز نهایت دقت را به کار ببرید. پس از آن‌ به سراغ زوار عرضی بالا بروید و با دقت آن را خارج نمایید.

در اقدام آخر و با نهایت دقت زوار پایین را جدا کنید اما در این مرحله باید شیشه را حتما با دست ثابت نگه دارید. در نهایت چند ضربه به شیشه وارد کرده و شیشه را جدا نمایید.

نحوه تعویض شیشه دو جداره
نحوه تعویض شیشه دو جداره

اقدامات لازم پس از خارج شدن شیشه از زوار

هنگامی‌که برای تعویض شیشه دو جداره و با رعایت تمام نکات ذکر شده، شیشه را خارج نمودید، روی پروفیل را مرتب کرده و شیشه جدید را در چارچوب قرار دهید. در این مرحله باید زوارها را در جای خود قرار دهید و محکم نمایید.

برای این کار حتما باید از چکش های مخصوص استفاده نمایید. این چکش‌ها فلزی نیستند و آسیبی به زوار، پروفیل و شیشه وارد نمی‌کنند.

نحوه تعویض شیشه دو جداره
نحوه تعویض شیشه دو جداره

سخن پایانی

مقاله ای که مورد مطالعه قرار دادید، تمام نکات مهم را برای تعویض شیشه دو جداره در خود جای داده است. برای هر گونه اقدامات درباره پنجره های منزل خود می‌توانید با اطمینان کامل روی سایت پروما نوین و کارشناسان و متخصصان ما حساب کنید. بهترین برندها را از ما بخواهید.