حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست؟ همانطور که خودتان هم می ‌دانید، مبحث صرفه جویی در انرژی جزء مباحث بسیار مهمی است که همه باید به آن دقت و توجه داشته باشیم و از طرفی هم باید اقداماتی را به انجام برسانیم که بتوانیم به این صرفه جویی کمک کنیم. یکی از چیز هایی که می تواند ما را به این هدف برساند، خرید یا تعویض پنجره های دوجداره است. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به نقش پنجره در ذخیره انرژی و جلوگیری از اتلاف آن صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست؟

پنجره چه تاثیری در ذخیره انرژی دارد؟

نقش پنجره در ذخیره انرژی را نمی توان انکار کرد. اگر شما هم از پنجره دوجداره استفاده می کنید، بخاطر این که یک نوع پلاستیک بسیار قوی و مقاوم داخل آن به کار رفته است؛ باعث ایجاد چند لایه روی شیشه پنجره شده است. در واقع این پنجره ها فضا را عایق بندی می کنند و مانع از هدر رفتن بیهوده انرژی خواهند شد و باعث می‌ شوند زمانی که فصل زمستان فرا می رسد و شما لوازم گرمایی را روشن می کنید، گرمای داخل خانه بیرون نرود. از طرفی سرما هم به داخل خانه نیاید و در فصل تابستان هم از گرم شدن بیش از حد محیط داخل خانه جلوگیری می شود، در نتیجه شما آنقدر به لوازم خنک کننده نیاز پیدا نخواهید کرد.
اما اگر پنجره دوجداره وجود نداشته باشد، اختلاف دمای محیط داخل خانه با محیط بیرون از خانه خیلی بالا میرود و همین باعث می‌شود که بیشتر از لوازم گرمایشی و سرمایشی کار بکشید که باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست؟

چگونه پنجره را عاملی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی کنیم؟

این که نقش پنجره در ذخیره انرژی خیلی زیاد است، یک بخش قضیه محسوب می شود؛ اما اینکه چگونه باید طوری عمل کنیم که پنجره بتواند عامل موثری برای صرفه جویی در انرژی باشد، هم بخش مهمی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود. به طور کلی نکات زیر می‌تواند به ما کمک کند که انرژی را در منزل ذخیره کنیم:

نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست؟

مراقب ورودی ها باشید

درب ساختمان نقش بسیار مهمی در ورود و خروج انرژی داخل منزل دارد. اگر در را به درستی نبندید و یا در عایق بندی شده نداشته باشید، یعنی باعث هدر رفتن انرژی شده‌اید. این در می تواند در پنجره هم باشد.

به جهت قرارگیری پنجره ها دقت کنید

جهت و موقعیتی که پنجره ها را نصب کرده اید، اهمیت بسیار زیادی در وارد شدن نور به منزل دارد؛ یعنی اگر پنجره رو به جنوب و یا به سمت غرب باشد، آفتاب بسیار زیادی را دریافت می کند که در چنین حالتی باید محافظ اشعه روی پنجره نصب کنید و آن را در بالاترین درجه خودش قرار دهید که سایت پرومانوین قیمت پنجره دوجداره را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به شیشه های پنجره دقت کنید

اگر میخواهید نقش پنجره در ذخیره انرژی را به درستی رعایت کرده باشید، استانداردها را رعایت کنید. در پنجره های استاندارد، اقدامات لازم را برای بهینه سازی شیشه پنجره انجام میدهند، یعنی شما بیشتر از یک صفحه شیشه ای ساده نیاز دارید. بهتر است که شیشه پنجره شما از جنس upvc باشد که چندین لایه در این شیشه ها کنار هم قرار می گیرند و باعث مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدر رفتن آن می شوند.

نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست؟

پرده مناسب استفاده کنید

اگر می خواهید عملکرد موثری را از پنجره ها شاهد باشید؛ حتما باید از پرده مناسب هم استفاده کنید. پرده ها باید به گونه‌ای باشد که در فصل تابستان جلوی تابش سنگین خورشید را بگیرد و مانع از گرم شدن محیط داخل خانه شود و در فصل زمستان هم گرمای داخل خانه را هدر ندهد و مانع از وارد شدن سرما داخل خانه باشد.

درزگیری پنجره

اگر می خواهید نقش پنجره در ذخیره انرژی را به درستی رعایت کرده باشید، باید درزگیری در و پنجره انجام دهید. فاصله بین در و چهارچوب را باید کاملاً درزگیری کنید. درزگیرهای زیادی در دسترس هستند که می توانید از انواع مختلفی از آنها استفاده کنید که قیمت بالایی هم ندارند. این درزگیرها  عمر کوتاهی دارند و بعد از یک الی دو سال باید آنها را تعویض کنید.

نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست؟

کلام آخر

حال که متوجه شدید نقش پنجره در ذخیره انرژی چیست، احتمالاً می‌خواهید پنجره های دوجداره مثل پنجره وین تک را خریداری کنید؛ البته همه اینها به شرطی اتفاق می افتد که از یک منبع معتبر این کار را انجام دهید. توصیه با مراجعه به صورت پرومانوین است که انواع پنجره های عایق بندی شده را در اختیارتان قرار می دهد.