حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

مزایای شیشه آکوستیک شیشه آکوستیک در ساختمان سازی امروزه استفاده های زیادی دارد. کاهش سر و صدا آرامش را به همراه خواهد داشت. سایت پروما نوین در راستای پیشرفت صنعت ساختمان سازی مدرن همیشه بهترین ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. در ادامه در ارتباط با مزایای شیشه آکوستیک صحبت می کنیم.

از شیشه آکوستیک بیشتر بگوییم

در تعریف شیشه آکوستیک همین بس که با داشتن آن می توانید با سر و‌ صدا خداحافظی کنید. این شیشه ها چند لایه هستند و به صورت کاملا خاص برای کاهش نفوذ صدا طراحی شده اند. در بین ورقه های شیشه ای رزین و پلی وینیل بوتیرال تعبیه شده که هم استحکام آن را افزایش داده و هم به عنوان عایق صدا عمل می کند.

از شیشه آکوستیک بیشتر بگوییم

عملکرد این شیشه به این گونه است که انرژی موج صوتی را کاهش می دهد. ضخامت های مختلفی از این شیشه ها در دسترس است و بنا به نوع مصرف می توان گزینه مناسب را نصب نمود. از این شیشه ها در پنجره های خارجی و همچنین به عنوان دیوارهای جداکننده در داخل ساختمان می توان استفاده نمود. در دفاتر و ادارات، اتاق های هیئت مدیره و اتاق جلسات می توان این شیشه ها را به کار برد. در ادامه مزایای شیشه آکوستیک بررسی می شوند.

شیشه آکوستیک تا چه میزان آلودگی صوتی را کاهش می دهد؟

شیشه آکوستیک تا میزان زیادی نویزهای قدرتمند را کاهش خواهد داد. اما این را نیز باید ذکر کنیم که تمام شیشه های آکوستیک در این زمینه یکسان نیستند. پارامترهای مختلف این ویژگی را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله می توان به ضخامت شیشه، تعداد جداره ها و اندازه پنجره اشاره کرد. همچنین باید قبول کنیم که نصب شیشه های آکوستیک تنها بخشی از مشکل را رفع خواهد کرد.‌ در کنار نصب شیشه حتما باید شکاف های هوا نیز بسته شوند‌. معماران، مهندسان و طراحان باید تشخیص دهند که تمام عوامل برای بهبود وضعیت صوتی در یک ساختمان دقیق است.

سایر مزایای شیشه آکوستیک را بشناسیم

جلوگیری از نفوذ صدا در واقع یکی از مزیت های شیشه آکوستیک است. در این قسمت سایر مزایای این شیشه ها را مرور خواهیم کرد.

سایر مزایای شیشه آکوستیک را بشناسیم

افزایش ایمنی

داشتن ایمنی یکی از مزایای شیشه آکوستیک است که شاید بتوان گفت امری بسیار مهم به شمار می رود. این نوع شیشه در مقایسه با نمونه های استاندارد و سکوریت، ایمنی بیشتری دارند. نکته بسیار مهم در مورد این شیشه وجود PVB در ساختار آن است. این ماده باعث می شود که در صورت شکسته شده شیشه، قطعات بزرگ و خطرناک به وجود نیاید بلکه به قطعات کوچک و کم خطر تبدیل می شود. به همین دلیل خودروسازان علاقه وافری به این نوع شیشه دارند.

بهبود سلامتی از مزایای شیشه آکوستیک

یکی از مزیت های مهم شیشه سکوریت این است که سطوح دسی بل که باعث خرد شدن اعصاب می شود را کاهش می دهد. محافظت از شنوایی افراد وظیفه این شیشه است و در نتیجه مشکلات پزشکی را از بین می برد. ویژگی مهم دیگر این شیشه جلوگیری نود و نه درصدی از انتقال اشعه ماوراء بنفش است. از این رو افراد را از قرار گرفتن در معرض اشعه مضر خورشید محافظت خواهد کرد.

برقراری امنیت

در برخی سازمان ها از جمله سرویس های امنیتی و نیروهای مسلح، حفظ امنیت مسئله ای بسیار مهم است. از این رو به دلایل امنیتی ساختمان ها و ماشین ها را مجهز به شیشه آکوستیک می سازند. از این رو وسایل نقلیه این نیروها ضد گلوله خواهند شد.

لعاب آکوستیک چیست؟

در ساختار شیشه آکوستیک، یک‌ لایه پلاستیکی لایه بندی شده وجود دارد که در بین صفحه های شیشه ای قرار داده شده است. این لایه خاصیت ارتعاشی منحصر به فردی دارد. شیشه های چند لایه آکوستیک قادر هستند که تا ۴۱ دسی بل کاهش داشته باشند. اما این را در نظر داشته باشید که شیشه های دو جداره تنها کاهش ۲۹ دسی بل دارند.‌

پس با این شیشه ها صدای بیرون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. با این شیشه ها مزاحمت های همیشگی را دیگر تجربه نخواهید کرد. در واقع باید گفت که شیشه های آکوستیک نسل جدید از شیشه های لمینت هستند. این خود یکی از اصلی ترین مزایای شیشه آکوستیک است.

پارتیشن های شیشه ای

امروزه استفاده از پارتیشن های شیشه ای در ساختمان ها بسیار کاربردی شده است. چرا که در بسیاری از ساختمان ها فضا محدود است و به این وسیله می توان از فضا استفاده بهینه نمود.‌ در ساخت این پارتیشن ها می توان از شیشه آکوستیک استفاده نمود و به عنوان یک عایق بسیارخوب به کار برد. پارتیشن های ساخته شده با این شیشه ها بسیار با کیفیت خواهند بود. ظرافت و زیبایی این پارتیشن های شیشه آکوستیک جلوه ادارات و سازمان ها را بیشتر ساخته و همچنین محیطی آرام چبرای فعالیت های خاص به وجود می آورد. نکته مهم درباره این پارتیشن های شیشه ای عبور نور کافی و روشن بودن محیط است.

پارتیشن های شیشه ای

سخن پایانی

در این نوشته ما به بررسی مزایای شیشه آکوستیک پرداختیم. در عین حال اگر می خواهید در ارتباط با قیمت پنجره دوجداره و انواع برند ها مطلع شوید با ما در ارتباط باشید.

شیشه آکوستیک از شیشه های مقاوم و چند جداره است که بهترین عایق صدا به حساب می آید. در ساختمان های مدرن این شیشه ها کاربرد بسیاری دارند. در سایت پروما نوین بیشتر با این شیشه ها و کاربرد آن ها آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *