حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

تعویض لولای پنجره دوجداره جزو خدمات درب پنجره ‌های upvc می ‌باشد که وظیفه این عضو از پنجره حرکت آزادانه لنگه بر روی فریم می ‌باشد. بنابراین مشخص است که یکی از عضو های حیاتی برای درست کار کردن پنجره می باشد.

لولای درب و پنجره دوجداره

 

اهمیت تعویض لولای پنجره دوجداره

 

خوب است بدانید که لولا ها در کشور ما در درجه ‌های مختلفی تولید می ‌شوند که به شما این امکان را می‌ دهند تا این محصول را با قیمت و کیفیت ‌های مختلف خریداری کنید.

رگلاژ لولا ها معمولاً با آلن های مخصوص انجام شود؛ این آلن ها می ‌توانند لولا ها را اندکی بالا و یا پایین بیاورند و به ‌این‌ترتیب لولا ‌ها بر روی پنجره به ‌درستی تنظیم می ‌شوند تا برای حرکت لنگه بر روی فریم توازن ایجاد کنند.

لازم است این نکته را بدانید که انواع لولا ‌های دوجداره در سایز های مختلفی در بازار وجود دارند، اما عمده سایز های پر مصرف این محصول ۷۵ و ۱۰۰ می ‌باشد.

در سال ‌های اخیر یکی از موضوعاتی که برای ساختمان‌ های بیشتر از ۲ طبقه خطر ایجاد کرده ‌است؛ سقوط یک لنگه از پنجره به پایین است.

همان ‌طور که در ابتدا توضیح دادیم می ‌دانید که وظیفه نگه‌ داشتن و حرکت لنگه بر روی فریم بر عهده ‌ی لولا است. بنابراین در صورت خراب شدن و یا شکستگی نیاز به خرید دوباره پنجره وین تک و یا هافمن نیست، بلکه می توانید با تعویض لولای پنجره مشکل را برطرف کنید.

به‌ همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با نحوه‌ی تعویض لولای پنجره دوجداره آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

تعویض لولای پنجره دوجداره

مراحل تعویض لولای پنجره دوجداره

 

برای تعویض لولا، دقت به جزییات و انجام مراحل به ترتیب بسیار مهم است. در نتیجه برای جلوگیری از هزینه های اضافی مراحل را به درستی انجام بدهید.

 

  • مرحله اول: اندازه‌ گیری پهنای ریل پنجره

 

در ابتدا خوب است بدانید که اندازه استاندارد تمامی لولا های پنجره یو پی وی سی، 18 میلی ‌متر است. اما در برخی از پنجره‌ های دیگر امکان دارد این اندازه به 15 میلی ‌متر تغییر پیدا کند. بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم قبل از تعویض لولای پنجره دوجداره در ابتدا آن را اندازه‌گیری کنید.

همچنین به این‌ موضوع توجه داشته باشید که اندازه مد نظر ما بیشترین اندازه ریل از قسمت بیرونی است، نه قسمت داخلی.

معمولاً در زمان تعویض لولای پنجره از نمونه ‌های معمولی این محصول که به‌ صورت محدود کننده و خروجی هستند استفاده می‌ شود. اما شما می ‌توانید در حین تعویض از مدل ‌های دیگری که هم‌ اندازه‌ی لولای UPVC شما می باشند، استفاده کنید.

 

  • مرحله دوم: نحوه اندازه ‌گیری طول لولا

 

اولین نکته ‌ای که باید برای این مرحله به یاد داشته باشید، این است که طول ریل لولا ها در تمامی قاب ها ثابت است.

مورد دومی که باید اطلاع داشته باشید، مقیاس اندازه طول برای تعویض لولای پنجره دوجداره است که بر اساس اندازه قدیمی اینچ امپراتوری محاسبه می ‌شود.

از آن جا که بسیاری از افراد نحوه تبدیل این مقیاس به میلی ‌متر را نمی دانند، باید بگوییم که کافی است عدد به دست ‌آمده از مقیاس اینچ امپراتوری را در عدد ۲۵٫۴ ضرب کنید تا به میلی ‌متر تبدیل شود.

اگر پنجره دو جداره شما قدیمی است و لولای آن به طول ۱۰ اینچ می ‌باشد می ‌توانید از لولا های ۱۲ اینچی استفاده کنید.

 

تعویض لولای پنجره

 

نگهداری و روغن‌ کاری لولا ها

 

روغن ‌کاری کردن اجزاء پنجره و به ‌خصوص یراق دو حالته و لولا ‌ها می ‌تواند باعث طول عمر پنجره upvc و همچنین راحت باز و بسته شدن آن شود. انجام این کار می ‌تواند باعث شود تا سفتی و خشکی موجود در اجزاء پنجره از بین برود.

بنابراین در بیشتر موارد اگر با مشکل باز و بسته نشدن پنجره دوجداره مواجه شدید، به سراغ روغن‌ کاری بروید.

همچنین انجام روغن ‌کاری و گریس ‌کاری می ‌تواند از فرسایش و خوردگی زود هنگام تمامی قطعات جلوگیری کند.

شما می ‌توانید با انجام یک ‌بار روغن‌ کاری در سال، طول عمر پنجره و همچنین قطعات آن را بیشتر کنید تا دیگر نیاز به تعویض لولای پنجره دوجداره نباشد.

 

سخن پایانی در ارتباط با تعویض لولای پنجره دوجداره

 

در این مقاله به بررسی مراحل تعویض پنجره های دوجداره، با هدف آشنایی شما با اهمیت انجام به موقع این کار برای انجام تعویض لولا به درستی پرداختیم. لولا ها یکی از اجزای حیاتی پنجره می ‌باشند، بنابراین در نگهداری و روغن‌ کاری آن ‌ها دقت کامل به خرج دهید.

همچنین در صورت شکستگی لولا ها، شل شدن لنگه پنجره دوجداره و یا خارج شدن از رگلاژ می ‌توانید با تیم پروما نوین جهت رسیدگی به تمامی این امور و یا خرید پنجره دوجداره  و همچنین  استعلام قیمت با شماره 02144856812 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *