حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

باز بسته نشدن پنجره دوجداره یکی از مشکلاتی است که در برخی از مواقع ممکن است رخ دهد. علت بروز این مشکل می.تواند موارد زیادی باشد.که ما در این مقاله تمامی این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اما قبل ‌از هر چیز باید به شما بگوییم که وجود مشکل در باز و یا بسته شدن به ‌معنای کامل باز نشدن و یا به‌ صورت کامل باز نشدن نیست، بلکه منظور ما به‌ راحتی و مانند گذشته انجام نشدن است.

اگر برای شما هم چنین مشکلی تا به ‌حال رخ داده باشد قطعا دیده ‌اید.که در صورت بروز چنین مشکلی پنجره با یک سری ترفند ها روش‌ های خاصی بسته می.شود و یا در برخی از مواقع حاد به‌ طور کلی بسته نمی.شود در رابطه با باز شدن هم همین موضوع باز وجود دارد.

معمولا پایین بودن کیفیت لولا ها یکی از دلایل بروز این مشکل است. همان ‌طور که می‌.دانید وظیفه لولا به‌ عهده گرفتن وزن قسمت بازشوی پنجره می‌ باشد، حال اگر این قطعه کیفیت پایینی داشته باشد طبیعی است.که پس ‌از مدتی دچار نقص می.شود و یا از کار خواهد افتاد. خبر خوب این است که در چنین مواقعی نیاز به تعویض پنجره دو جداره نمی.باشد و تنها با تعویض لولا ها می.توان این مشکل را برطرف کرد.

استعلام قیمت پنجره دوجداره

 

پنجره دو جداره
پنجره دو جداره

دلایل باز بسته نشدن پنجره دوجداره

کیفیت پائین گالوانیزه داخل پروفیل پنجره ها یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل می باشد. خوب است بدانید که در پروفیل‌ های پنجره گالوانیزه هایی به شکل u وجود دارند. دلیل وجود گالوانیزه در پروفیل افزایش مقاومت پنجره می ‌باشد.

حال اگر این گالوانیزه ها کیفیت بالایی نداشته باشند بعد از مدتی استفاده از پنجره، بازشوی آن دچار مشکل می‌ شود. البته لازم است بدانید که این مشکل معمولاً در پنجره‌ های دوجداره ای که کیفیت بالایی ندارند اتفاق می ‌افتد. بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم از برند هایی مانند پنجره دوجداره هافمن خرید خودتان را انجام دهید تا نسبت ‌به کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

در برخی از موارد بهم خوردن رگلاژ پنجره می‌ تواند باعث ایجاد مشکل در باز و بسته شدن آن شود. این ‌مورد معمولا در اثر طولانی بازماندن پنجره اتفاق می ‌افتد. در صورت بروز این اتفاق با رگلاژ کردن دوباره لولا ها می ‌توان پنجره را مانند روز اولش کرد.

جدا شدن قسمت بالای لنگه بازشو از لولا می ‌تواند دلیل دیگری برای اتفاق افتادن این مشکل باشد. دلیل بروز این اتفاق جدا شدن لولا از قسمت بالایی می ‌باشد در چنین مواقعی با یک رگلاژ ساده می ‌توان پنجره را به حالت سابق خود برگرداند. اما اگر دلیل بروز این مشکل عدم رعایت نکردن استاندارد ها در تولید و بی ‌دقتی در اندازه‌ گیری باشد باید به فکر تعویض پنجره خود باشید چرا که این مورد یکی از نشانه‌ های زمان تعویض پنجره است و با رگلاژ کردن مشکل حل نمی شود.

عدم باز و بسته شدن پنجره های upvc
عدم باز و بسته شدن پنجره های upvc

چند علت دیگر درباره این مشکل

در پایان باید بگوییم که در صورت بروز هر گونه خرابی و مشکل تیم متخصص و با تجربه پرومانوین در کنار شما خواهد بود. بنابراین در صورت بروز هر گونه خرابی در پنجره دو جداره خانه و یا محل کارتان می.توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *