حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

رگلاژ پنجره دو جداره اطلاع از رگلاژ پنجره امری مهم به حساب می آید چون پنجره های یو پی وی سی دو جداره را در هر ساختمان و منزلی می توان یافت. این پنجره ها بسیار با کیفیت هستند و نیاز به تنظیم ندارند. در راستای آگاهی شما از این موضوع سایت پروما نوین تصمیم به نگارش این مطلب گرفته است.

استعلام قیمت پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دو جداره

رگلاژ پنجره دو جداره چگونه است؟

تمام درب و‌ پنجره های دو جداره را می توان رگلاژ نمود و این از خصوصیات خوب این پنجره ها می‌باشد. برای رگلاژ کردن لوله ها، یراق و شیشه های قسمت باز شو از پنجره به صورت دقیق تنظیم می شوند. همیشه در نظر داشته باشید که این پنجره ها باید به راحتی باز و بسته شوند. اگر هنگام باز و بسته کردن متوجه شدید که در نقطه ای درگیری وجود دارد و پنجره به صورت روان حرکت نمی کند، مطمئن باشید که وقت رگلاژ رسیده است. یکی دیگر از علائم لزوم رگلاژ ورود گرد و خاک، هوای سرد یا گرم، سر و صدا می باشد، چون این پنجره ها در صورت سالم بودن جلوی تمام این مسائل را می گیرد. در واقع پنجره های دو جداره باید کاملا کیپ شوند، در غیر این صورت حتما باید برای رگلاژ آن اقدام نمود.

رگلاژ پنجره دوجداره از چه قسمتی انجام می شود؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه قسمت‌هایی از پنجره های دو جداره را می توان رگلاژ کرد. قسمتی از پنجره را که می توان باز و بسته نمود، نیاز به رگلاژ دارد. همچنین شیشه ها را نیز می توان رگلاژ نمود. قسمت دیگری گه قابل رگلاژ شدن هستند یراق ها می باشند. البته باید مشخص نمود که کدام یک از این قسمت ها نیاز به رگلاژ دارند‌. اصولا رگلاژ پنجره دو جداره و نیاز به آن را باید کارشناسان تشخیص دهند. این نکته را هم بیان کنیم که پنجره را از برند معروف خریداری نمایید و افراد متخصص آن را برای شما نصب نمایند، زیاد نیاز به رگلاژ ندارند‌. اما کلا رگلاژ را باید بعد از مدتی روی پنجره های دو جداره انجام دهید که کارکرد آن ها مثل روز های اول باشد.

رگلاژ پنجره دوجداره از چه قسمتی انجام می شود؟

رگلاژ پنجره دو جداره را چگونه می توان انجام داد؟

با رگلاژ پنجره می توان برخی از مشکلات به وجود آمده را حل نمود. برای این کار ابتدا باید پنجره را باز کنید و با یک پیچ گوشتی کاور لولا را آزاد کرده و آن‌ را خارج نمایید. قسمتی از درب و پنجره که باز و بسته می شود باید در دو محور افقی و عمودی جا به جا شود. اگر قرار است که حرکت به صورت افقی باشد باید پیچ افقی را باز و بسته نمود. با این کار درب به صورت افقی حرکت می‌کند. این پیچ را باید تا حدی حرکت بدهید که حرکت درب راحت انجام شود. در مورد رگلاژ عمودی نیز باید باید کاور لولا را باز کرده و پیچ را بچرخانید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که رگلاژ در هر دو جهت را به صورت موازی انجام دهید که حالت درست در باز و بسته شدن به دست بیاید و به نتیجه مطلوب برسید.

رگلاژ پنجره کشویی

رگلاژ پنجره های دو جداره کشویی کمی با لولایی تفاوت دارد. حرکت درب کشویی بر خلاف نمونه های لولایی در یک مسیر مستقیم و با حالت رفت و برگشت صورت می گیرد. در واقع ریل ها به وسیله غلطک هایی به صورت افقی باز و بسته خواهند شد. برای رگلاژ این مول درب و پنجره های دو جداره ابتدا لولا را باز کنید.‌ سپس پیچ عمودی را در جهت بالا و پایین حرکت داده و پیچ دوم را نیز در جهت چپ و راست به صورت موازی با پیچ عمودی به حرکت در آورید. با این کار حرکت پنجره راحت تر صورت می گیرد.

رگلاژ پنجره کشویی

رگلاژ یراق آلات پنجره دو جداره

برای رگلاژ پنجره دو جداره باید یراق ها را نیز مد نظر قرار داد. گفتنی است که اسپانیولت و لولا نقش اساسی دارند و باید رگلاژ شوند. نصاب باید دقت زیادی در مورد این دو به خرج بدهد. ابتدا باید کاور لولا را خارج کرده و جا به جا نمایید. سپس در دو مرحله عمودی و افقی رکلاژ را انجام دهید.

سخن پایانی

در بحث رگلاژ پنجره، قسمت هایی را باید مد نظر داشته باشید که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. با مراجعه به سایت پروما نوین می توانید مطالب مفیدی را در قالب مقاله های متعدد مطالعه بفرمایید. در صورت داشتن سوالات احتمالی می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *