حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نگهداری از پروفیل upvc به شیوه درست و اصولی باعث طول عمر آن و همچنین صرفه‌ جویی در هزینه ‌های شما می ‌شود. بسیاری از افراد پس ‌از خرید پنجره‌ های دو جداره روش ‌های صحیح و درست نگهداری از آن ‌ها را نمی ‌دانند و تنها سالی یک ‌بار شیشه ‌ها را تمیز می ‌کند.

پیشنهاد می‌ کنیم اگر می‌ خواهید پنجره‌ های شما طول عمر و کارایی زیادی داشته باشند. خواندن این مطلب و روش های اصولی تمیز کردن و نگهداره پنجره دو جداره را از دست ندهید.

نظافت یکی از راه‌ های نگهداری از پروفیل upvc

 

قطعا می ‌دانید که قال پنجره‌ های دوجداره را با هر نوع مواد شیمیایی نمی ‌توان پاک کرد. در بازار محصولات متنوعی برای تمیز کردن قاب این دسته از پنجره ها وجود دارد. اما متأسفانه بسیاری از افراد آشنایی کامل با این محصولات را ندارند.

لازم است این نکته را بگویم که برای تمیز کردن قاب‌ پنجره دوجداره الزاماً نیازی به این محصولات ندارید. و می ‌توانید تنها با ترکیب آب و صابون و یا محلول ‌های جرم گیر که غلظت بسیار پایینی دارند. به‌ خوبی آن‌ ها را تمیز کنید، ‌طوری ‌که مانند روز اول‌ شوند.

حتی اگر علاقه ‌ای به استفاده از مواد شیمیایی ندارید می‌ توانید تنها با یک اسفنج نانو ساده قاب پنجره دو جداره را تمیز کنید. تنها لازم است این اسفنج را با کمی آب مرطوب کرده و بر روی پروفیل ‌ها بکشید.

همان‌ طور که می‌ دانید قیمت این دسته از محصولات نسبتاً بالا هستند، بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم به ‌جای هزینه برای خرید دوباره به ‌صورت مداوم آن ‌ها را تمیز کنید. تا آلودگی و گرد و غبار کارایی آن ‌ها را کاهش ندهد.

همچنین پیشنهاد می ‌کنیم در زمان خرید به‌ جای استفاده از محصولات بی‌کیفیت و متفرقه از محصولاتی مانند پنجره دوجداره هافمن استفاده کنید تا نسبت ‌به کیفیت و همچنین طول عمر این پنجره آرامش خاطر داشته باشید.

برای خرید محصولات متفرقه با کیفیت پایین ممکن است پول کمتری خرج کنید، اما مطمئن باشید در دراز مدت هزینه ‌های بیشتری را باید بابت تعمیرات و یا تعویض پنجره دو جداره خود بپردازید.

نگهداری از پروفیل upvc
نگهداری از پروفیل upvc

استعلام قیمت پنجره های دوجداره

نباید های پاک‌ سازی پنچره های دوجداره

استفاده از مواد شیمیایی بسیار قوی مانند وایتکس به ‌هیچ ‌عنوان برای نگهداری از پروفیل upvc  مناسب نمی ‌باشد چرا که به‌ مرور زمان باعث پوسیدگی و از بین رفتن پروفیل ها خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که باید انجام دهید جدا کردن لیبل های از روی پنجره می باشد.

دلیل انجام این کار تغییر رنگ و ترک نخوردن لیبل بر اثر تابش نور خورشید در دراز مدت می باشد. اگر بر روی شیشه ‌های پنجره‌ شما لکه‌ های چربی و یا آلودگی‌ های سخت نشسته‌ اند، به ‌هیچ ‌عنوان با اجسام تیز سعی در تمیز کردن آن ‌ها نکنید.

حتی از دستمال‌ های زبر هم در این مواقع استفاده نکنید. شما می ‌توانید تنها با یک دستمال مرطوب و لطیف لکه‌ ها را به ‌آرامی پاک کنید.

پیشنهاد می‌ کنیم برای افزایش طول عمر پنجره ‌های خود حداقل سالی یک‌ بار آن‌ ها را روغن‌ کاری کنید. یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم می ‌باشد استفاده از لاستیک های درزگیر است.

لاستیک های درزگیر کمک می‌ کنند تا پنجره شما به ‌راحتی و نرمی باز و بسته شوند. علاوه‌ بر این موضوع لاستیک‌ های درزگیر می ‌توانند به‌ عنوان یک عایق هم عمل کنند. درضمن برای تمیز کردن و شستشوی درزگیر ها پیشنهاد می ‌کنیم هر ۶ ماه یک ‌بار از محلول آب و صابون استفاده کنید.

نگهداری از پروفیل upvc
نگهداری از پروفیل upvc


از باز بودن شیار های آبراه اطمینان حاصل کنید


در پنجره‌ های دو جداره شیار های کوچکی وجود دارد که به آن آبراه می ‌گویند. این شیار ها برای خارج شدن آب از پروفیل تعبیه ‌شده است. در صورتی ‌که شیار ها بسته باشند زمان تمیز کردن پنجره‌ ها آب در بین شیار ها باقی می ‌ماند. و به‌ مرور زمان باعث پوسیدگی و آسیب دیدن پروفیل و لاستیک درزگیر می‌شود.

بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم در زمان تمیز کردن و یا شستشوی پنجره و پروفیل حتما از باز بودن این شیار ها اطمینان حاصل کنید تا نکات نگهداری از پروفیل upvc را به درستی انجام داده باشید.


سخن پایانی در ارتباط با نگهداری از پروفیل upvc


در این مقاله به بررسی کارهای که درصورت تمیز کردن پنجره دوجداره انجام میدهیم که باعث آسیب زدن به آن نشود و تمام باید ها و نبایدهای آن صحبت کردیم. در پایان باید بگوییم پیشنهاد می‌ کنیم به تمام مواردی که در این مطلب گفته ‌شده برای نگهداری از پروفیل upvc در دراز مدت عمل کنید. تا متحمل هزینه ‌های اضافی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *