حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

روش‌ های اصولی تمیز کردن و نگهداری پنجره دو جداره از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که کثیف بودن پنجره ‌ها می‌.تواند در میزان تابش نور به فضای داخل خانه تاثیر زیادی داشته باشد.و همچنین به زیبا تر دیده شدن خانه کمک کند.

از آنجا که بسیاری از افراد روش‌ های صحیح تمیز کردن و شستشوی پنجره‌ های upvc را نمی‌.دانند تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با روش‌ های اصولی آن آشنا کنیم. خوب است بدانید که استفاده از مواد شوینده گران ‌قیمت و خیلی خاص، سبب تمیز تر شدن پنجره ‌های شما نمی ‌شوند.

شما می.توانید تنها با یک سطل آب و مایع ظرف‌ شویی تمامی پنجره‌ هایتان را برق بیندازید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یکسری تجهیزات مناسب برای راحت ‌تر شدن کارتان می ‌باشد. این تجهیزات شامل یک آب ‌پاش کوچک اسفنج و یک عدد تی دسته بلند می ‌باشد.

ما در ادامه به شما یاد خواهیم داد.که چطور پنجره ‌های خود را حتی در صورت کثیفی زیاد، مانند روز اول تمیز کنید.تا دوباره نو به ‌نظر برسند. استفاده کردن از این روش‌ ها به ‌صورت مداوم برای تمیز نگه‌ داشتن پنجره ‌ها به شما کمک می.کند تا آلودگی‌ های سخت بر روی شیشه تشکیل نشوند.و همچنین این ‌موضوع از تجمع آلودگی در خانه جلوگیری می ‌کند.

حتی به شما یاد خواهیم داد که در صورت ایجاد بخار بین دو شیشه نیازی به تعویض پنجره دو جداره ندارید.

تمیز کردن پنجره upvc

 

نکاتی برای تمیز کردن و نگهداری پنجره دو جداره

 
  • استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن پنجره ها

به دلیل آن که استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای پروفیل ‌های پنجره دوجداره مضر هستند.و به آن ‌ها آسیب جدی وارد می‌ کنند، پیشنهاد می.کنیم برای تمیز کردن سطح شیشه از بخارشوی های خانگی استفاده کنید. همچنین در زمان استفاده از بخارشوی خانگی به یاد داشته باشید.که دمای بخار بالا می‌ تواند پروفیل‌ ها را دچار مشکل کند، بنابراین دستگاه را بر روی حالت متوسط تنظیم کنید.

  • از روزنامه استفاده نکنید

استفاده کردن از روزنامه برای پنجره‌ های عادی وتک جداره هیچ مشکلی ایجاد نمی.کند اما به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در چاپ روزنامه نمی.توانید برای تمیز کردن پنجره ‌های دوجداره از آن استفاده کنید. به دلیل آن که این مواد شیمیایی به پروفیل آسیب می ‌زنند و باعث می‌.شوند به ‌مرور زمان پنجره شما عایق بودنش را از دست بدهد.ا

  • ستفاده از محلول رقیق آب و مایع ظرف ‌شویی

این محلول بهترین راه برای تمیز کردن پنجره ‌ها می ‌باشد. برای انجام این کار یک قاشق غذا خوری مایع ظرف ‌شویی را با ۴ فنجان آب که قبلاً جوشانده ‌اید و سرد شده ترکیب کنید.

  • برق انداختن شیشه ‌ها با لیمو

در صورتی‌ که علاقه دارید پنجره ‌های شما از تمیزی برق بزنند، پس ‌از تمیز کردن کامل پنجره ها آب یک لیموترش تازه را صاف کنید و همراه با یک دستمال مرطوب بر روی شیشه ‌ها بکشید. ۴ دقیقه منتظر بمانید و سپس تنها با یک دستمال مرطوب شیشه ‌ها را پاک کنید.

  • تمیز کردن فریم‌ ها در ابتدا

پیشنهاد می‌ کنیم برای جلوگیری از دوباره ‌کاری قبل از تمیز کردن شیشه ‌های پنجره، ابتدا به وسیله یک اسفنج و آب و مایع ظرف ‌شویی فریم‌ ها را به خوبی تمیز کنید و سپس سراغ تمیز کردن پنجره‌ ها بروید.

 

تمیز کردن و نگهداری پنجره دو جداره
تمیز کردن و نگهداری پنجره دو جداره

 

در صورت ایجاد بخار بین دو شیشه چه کار باید کرد؟

 

اگر بین دو شیشه پنجره‌ upvc شما بخار تشکیل ‌شده باشد، ابتدا باید بخار گرفتن پنجره دو جداره و دلایل آن را بررسی کنید و سپس برای آن اقدامات لازم را انجام دهید. در صورت بروز این اتفاق، درست است که عایق بودن پنجره ‌های شما از بین رفته اند اما راه کارهای زیادی وجود دارد تا نیازی به خرید دوباره پنجره  نباشد.

در این زمان شما می ‌توانید از ماده خشک‌ کننده ژل سیلیکا استفاده نمایید. این ماده رطوبت ایجاد شده بین فضای دو شیشه را به خود جذب می‌ کند. همچنین می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص با تجربه تنها با رگلاژ کردن پنجره ها این موضوع را برطرف کنید.

اما در صورتی که تمامی اقدامات لازم را انجام دادید و مشکل بر طرف نشد، بهتر است به جای نگهداری پنجره دو جداره برای خرید پنجره های جدید هر چه سریع تر اقدام کنید. جهت استعلام قیمت پنجره دوجداره اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *