حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

آیا هر پنجره ای عایق صوتی صداست؟ پنجره های دوجداره این روز ها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می گیرند، زیرا مزایایی دارند که پنجره های عادی و تک جداره از آن برخوردار نیستند؛ اما سوالی که برای خیلی از افراد پیش می آید، این است که آیا هر پنجره عایق صوتی صداست و در مورد همه پنجره های دوجداره صدق می کند یا خیر.

در واقع خیلی از افراد فقط به خاطر عایق صوتی این پنجره ها به سراغ آن ها می روند. حال در این مقاله راجع به این موضوع برایتان بیشتر توضیح خواهیم داد تا به پاسخ سوال تان برسید.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

آیا هر پنجره ای عایق صوتی صداست؟

چرا وجود پنجره با عایق صوتی اهمیت بسیار زیادی دارد؟

این که آیا هر پنجره عایق صوتی صداست؛ می تواند برای خیلی ها سوال مهمی باشد، زیرا این روزها ما زندگی پرمشغله ای داریم و در طول روز زمان زیادی را بیرون از منزل هستیم. اطراف ما پر از آلودگی صوتی است و در نتیجه زمانی که به منزل می آییم، می خواهیم استراحت کنیم و دیگر گوشمان از این سر و صدا ها پر است؛ بنابراین اینکه یک پنجره عایق صوتی داشته باشد یا خیر، اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

آیا هر پنجره ای عایق صوتی صداست؟

منظور از عایق صوتی چیست؟

قبل از اینکه ببینید آیا هر پنجره عایق صوتی صداست یا خیر، اول باید ببینید منظور ما از عایق صوت چیست. برای اینکه آلودگی های صوتی کم شود و صدا از محیطی به محیطی دیگر وارد نگردد، از پوششی به نام عایق صوتی استفاده می کنند. صدا می تواند از طریق دیوار، سقف و کف به داخل منزل وارد شود اما عایق صوتی از این مسئله جلوگیری خواهد کرد.

اینکه چه ویژگی در پنجره وجود دارد و چه موادی در آن به کار رفته است، تعیین می کند تا آن پنجره بتواند صدای انتقالی را جذب کند و مانع از انتقال آن به داخل منزل شود یا خیر. معمولا برای عایق کردن پنجره ها از ضخامت عایق صوتی به اندازه ۲۵ سانتی متر داخل شیشه استفاده می کنند که تاثیر زیادی در کاهش انتقال صدا دارد.

بیشتر بخوانید: پنجره وین تک

آیا هر پنجره ای عایق صوتی صداست؟

آیا هر پنجره عایق صوتی صداست؟

اکنون به سوال اصلی رسیدیم و باید در پاسخ به این سوال بگوییم، خیر. همه پنجره ها عایق صوتی صدا نیستند اما همه پنجره های دوجداره این قابلیت را دارند؛ یعنی بزرگترین مزیتی که می توانیم در مورد پنجره دوجداره نام ببریم و خیلی ها مجاب می شوند که از آن استفاده کنند، این است که آنها عایق صوت هستند یا نه.

این یک ویژگی ثابت در پنجره های دوجداره است و به خاطر همین خیلی ها به سراغ این پنجره ها می روند تا از سر و صدای بیرون راحت باشند. البته اینکه پنجره دوجداره را از کجا می خرید و آن پنجره چه کیفیتی دارد که ببینید په استاندارد هایی داخل آن رعایت شده است، در سطح کیفیت و خاصیت این ویژگی آن اثر گذار است. از طرفی هم نباید از هر پنجره دیگری غیر از پنجره دوجداره، لزوماً انتظار عایق صوتی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پنجره هافمن

آیا هر پنجره ای عایق صوتی صداست؟

پنجره عایق چه ویژگی هایی دارد؟

حال که به پاسخ سوال آیا هر پنجره عایق صوتی صداست رسیدید، باید ببینید که ویژگی پنجره هایی که عایق صوت هستند چیست که در پنجره های یو پی وی سی بیشتر دیده می شود و ویژگی های آن شامل موارد زیر است:

آیا هر پنجره ای عایق صوتی صداست؟

کلام آخر

در این مقاله به پاسخ سوال آیا هر پنجره عایق صوتی صداست رسیدید و متوجه شدید که خیلی از پنجره های معمولی این قابلیت را ندارند؛ اما همه پنجره های دوجداره عایق صوتی صدا هستند. سایت پرومانوین هم در زمینه خرید پنجره می تواند کمک کننده باشد، زیرا با کیفیت ترین انواع پنجره های دوجداره را به شما عرضه می کند و می توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام داده و در کمتر از 24 ساعت درب منزل تان تحویل بگیرید.