حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن :آیا تا به حال پنجره ای با قاب چوبی دیده اید؟ احتمالا خیلی از شما این پنجره ها را در ساختمان های مدرن هم تصور کرده باشید و برایتان جذاب به نظر رسیده باشد. پنجره با قاب چوبی جزء انواع رایج پنجره ها می باشد که خیلی از افراد ترجیح می‌ دهند تا از آنها استفاده کنند؛ اما شاید شما به عنوان یک مخاطب ندانید که کاربرد این پنجره ها دقیقاً در چه جایی است.

در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن با شما صحبت کرده تا راحت‌تر بتوانید برای انتخاب آنها تصمیم بگیرید.

انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن

پنجره چوبی چیست؟

شاید پاسخ این سوال برایتان بدیهی باشد؛ اما قبل از پاسخ به سوال انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن، باید بدانید که پنجره های چوبی جزء قدیمی‌ترین پنجره ها محسوب می‌ شوند که در خانه های قدیمی آنها را بیشتر دیده اید.

منظور از چوبی بودن، این است که اطراف این پنجره ها از جنس چوب است و پروفیل آنها هم چوبی است؛ البته در خانه های مدرن افرادی که به دنبال ظاهر کلاسیک می گردند هم این پنجره ها را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن

انواع پنجره چوبی کدام است؟

اگر بخواهیم که پنجره های چوبی را به چند نوع تقسیم بندی کنیم، باید این کار را از لحاظ چوبی که در انها به کار رفته است انجام دهیم. به طور کل در مورد انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن باید بگوییم که انواع چوب به کار رفته شده در این پنجره ها متفاوت است که رایج ترین چوب ها شامل موارد زیر می باشد:

چوب بلوط

چوب های بلوط چوب های گرانی هستند؛ اما مقاومت و پایداری بسیار بالایی دارند که خیلی از افراد ترجیح می‌ دهند برای پنجره چوبی از بلوط استفاده کنند.

چوب نرم

پنجره‌ای که با چوب نرم ساخته شده باشد، قیمت ارزان تری نسبت به چوب های سفت و محکم دارد. ظاهر این چوب ها مناسب است و شما را راضی نگه می دارد. لکه هایی روی این چوب ها وجود دارد که معمولاً اثر رنگ شدن است که به جذابیت بیشتر آن ها کمک هم خواهند کرد. شاید تنها عیبی هم که بتوانیم در مورد این نوع چوب نام ببریم، این است که هر چند سال یک بار شما نیاز به پوشش تازه ای برای این چوب ها دارید.

چوب سفت

اگر به دنبال یک پنجره چوبی با دوام هستید، پنجره هایی را انتخاب کنید که چوب سخت و سفت داشته باشند که قطعا مقاومت آنها هم بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن

کاربرد پنجره چوبی چیست؟

در مورد انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن باید بگوییم که این پنجره ها، مهم ترین کاربردشان این است که در معماری سنتی می توانند خیلی کارامد باشند.

از آنجایی که کشور ایران متمدن است و پر از آثار سنتی و فرهنگی است، در نتیجه این پنجره ها هم می توانند در چنین شرایطی خودنمایی کنند. در مورد کیفیت پنجره های چوبی همه چیز بستگی به تسلط و تخصص افرادی دارد که این پنجره ها را تولید می‌ کنند؛ اما به هرحال مهمترین کاربرد آنها در طراحی های سنتی است.

امروزه پنجره های چوبی دوجداره را هم می بینید که پروفیل های آلومینیومی هم در آنها به کار رفته شده است. یعنی چند لایه محافظ دارند که علاوه بر اینکه یک فضای کلاسیک را ایجاد می‌ کنند و نماد روزهای قدیم هستند؛ کیفیت بالایی هم دارند.

مزایای پنجره چوبی چیست؟

درست است که باید انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن را بفهمید، اما بهتر است با مزایای آن هم آشنا شوید تا ببینید که مناسب حال شما هست، به کارتان می آید یا خیر.

انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن

عایق بندی مناسب چوبی که داخل این پنجره ها به کار رفته است، عایق بسیار عالی است که باعث می شود تا در فصول سردِ سال؛ سرما داخل خانه نشود و گرما هم خارج نگردد، در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و مزایای دیگری هم دارد که دو مورد از مهم ترین آن ها عبارتند از:

جلوگیری از آسیب به محیط زیست

خیلی از موادی که در پنجره ها استفاده می شود، مثلاً پلاستیک، به محیط زیست آسیب وارد می‌ کند اما چوب یک ماده دوستدار طبیعت است و با آن کاملاً سازگاری دارد و در نتیجه برای ساخت پنجره بسیار عالی است.

عمر بالا

چوب یک ماده مادام‌العمر است و شما تا سال های سال می توانید از این پنجره های چوبی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله با انواع پنجره چوبی و کاربردهای آن آشنا شدید و متوجه شدید که این پنجره ها می توانند در معماری سنتی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. سایت پروما نوین هم در این زمینه می تواند به شما کمک کند، زیرا پنجره هایی در انواع مختلف را عرضه کرده که از کیفیت بالایی نیز برخوردارند و می توانید با خیال راحت به صورت غیرحضوری خریدتان را انجام دهید.