حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

هر شیشه با توجه به ویژگی هایی که دارد در مکان خاصی استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم بدانیم شیشه مات چیست و انواع آن را بشناسیم و با کاربرد آنها نیز آشنا شویم.

شیشه مات یک نوعِ رایج از شیشه است که داخل ساختمان مسکونی و ساختمان های اداری یا هر جای دیگری می توان از آن استفاده کرد.

به افرادی که به حریم خصوصی خیلی اهمیت می دهند، باید بگوییم که شیشه های مات به گونه ای طراحی شده اند که از بیرون به داخل دید ندارند و این شیشه ها مناسب شان است؛ اما سوالی که پیش می آید، این است که انواع شیشه مات چیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

 

شیشه مات چیست و انواع آن
شیشه مات چیست

 

شیشه مات چیست؟

 

خیلی ها می خواهند انواع شیشه مات را بشناسند؛ اما بهتر است کمی تأمل کنید. اول باید تعریف دقیق این شیشه ها را بدانید تا ببینید که مناسب کار شما هستند یا خیر.

در واقع شیشه مات یک نوع شیشه دوجداره است و به گونه ای طراحی شده است که زمانی که آن را نصب می کنید، کسی از بیرون به داخل دید ندارد.

یکی از پرکاربردترین پنجره هایی می باشد که در ساختمان های مختلف با اهداف متفاوت از آن استفاده می کنند. ترفندهایی روی شیشه ها پیاده می شود که باعث می شود شفافیت خود را از دست بدهند و به طور کل دید از بیرون نخواهد داشت.

این شیشه با دیوار فرقی ندارد و تفاوتش این است که نور از دیوار به داخل نمی آید اما از این شیشه ها وارد می شود؛ بعلاوه اینکه شما حریم خصوصی خودتان را هم دارید.

 

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

 

شیشه مات چیست و انواع آن

 

انواع شیشه مات کدام است؟

 

اکنون به اصلی ترین بخش ماجرا رسیده ایم و می خواهیم انواع شیشه مات را به شما معرفی کنیم. به طور کلی این شیشه ها در انواع و اقسام مختلفی ارائه می شوند که رایج ترین آن ها شامل موارد زیر است:

 

شیشه مشجر

 

شیشه مشجر از انواع شیشه مات می باشد که بیشتر از همه رواج دارد. روی این شیشه ها شاهد یک سطح ناصاف هستید؛ ناصافی هایی که به صورت نامنظم روی آن طراحی شده اند که در گذشته معمولاً در شیشه حمام و دستشویی بیشتر استفاده می شده اند.

این شیشه ها حریم خصوصی را به طور کامل حفظ می کنند و از طرفی به خاطر اینکه یک لایه اضافی روی آنها کشیده شده است، در نتیجه در برابر هر گونه ضربه و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

معرفی انواع شیشه مات شونده
معرفی انواع شیشه مات شونده

 

شیشه سند بلاست

 

این شیشه ها کاربرد زیادی دارند و خیلی ها برای تزیین اتاق های اداره جات هم از آن استفاده می کنند که یک فضای کاملا شیک را ایجاد می کند.

به این صورت که قسمت پایین و بالای شیشه مات نمی شود؛ اما وسط شیشه ها را مات می کنند که حریم خصوصی افراد حفظ شود. این شیشه ها به صورت کاملا مات یا نیمه مات عرضه می شوند و همانطور که گفته شد؛ استفاده آن ها در اداره ها رایج تر از منازل مسکونی است.

 

شیشه مات هوشمند

 

اگر بخواهیم یکی از پرطرفدارترین انواع شیشه مات را به شما معرفی کنیم، چیزی جز شیشه مات هوشمند پیدا نمی کنیم. این شیشه ها مجهز به دستگاه هوشمند هستند، یعنی شما از طریق ریموت کنترل می توانید آنها را تنظیم کنید؛ در واقع هر زمان که بخواهید آنها را براق و یا مات می کنید و در نتیجه خودتان تعیین می کنید که چه زمانی فضای خصوصی داشته باشید و چه زمانی همه چیز از بیرون مشخص باشد.

 

شیشه مات

 

شیشه لمینت مات

 

این شیشه ها در فضای مسکونی و فروشگاهی رواج زیادی دارند و به آنها شیشه ضد سرقت هم گفته می شود. مهمتر از همه اینکه علاوه بر مقاومت بالا حریم خصوصی خوبی را برای شما ایجاد می کنند و ضخامت بالایی هم دارند که به این راحتی ها آسیب نمی بینند؛ البته معمولا از این نوع شیشه ها برای حمام و دستشویی هم استفاده می شود.

 

شیشه مات چیست و انواع آن

 

شیشه برفی

 

شیشه برفی هم جزء انواع شیشه مات محسوب می شود؛ اما شاید قابلیت هایش به اندازه شیشه مات هایی که معرفی کردیم نباشد. از آن جایی که ظریف تر و شکننده تر است، در نتیجه قابلیت مات کنندگی روی آن خیلی قوی نیست.

تنوع بالایی هم ندارد و ایمنی آن پایین است اما به هر حال می تواند جزء شیشه های ماتی باشد که خیلی از افراد؛ در صورت داشتنِ بودجه کمتر آن را استفاده می کنند.

 

کلام آخر

 

در این مقاله متوجه شدید که انواع شیشه مات کدام است و به طور کل به چه شیشه هایی مات گفته می شود. در نتیجه می توانید تصمیم بگیرید که از آنها برای محل کار یا منزل تان استفاده کنید یا نه.

سایت پرومانوین هم یکی از بهترین منابعی است که در زمینه شیشه و پنجره به صورت تخصصی فعالیت می کند و می تواند راهنمای خوبی برایتان باشد و از طرفی هم می توانید با خیال راحت خریدتان را به صورت غیرحضوری انجام دهید. جهت استعلام آنلاین قیمت و یا مشاوره با شماره 02144856812 تماس یگیرید.