حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نحوه عملکرد پنجره های هوشمند چگونه است؟ این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی امکانات زیادی در زندگی ما به وجود آمده است که می توانیم از آن ها استفاده کنیم و کارمان را راحت ‌تر پیش ببریم.

چیزی که شاید گاها توجه تان را به خودش جلب کرده باشد، پنجره هوشمند است. احتمالا شما هم می خواهید بدانید که نحوه عملکرد پنجره های هوشمند چیست و چه فرقی با پنجره دوجداره معمولی دارند. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

نحوه عملکرد پنجره های هوشمند چگونه است؟


پنجره هوشمند چیست؟


قبل از اینکه بخواهیم راجع به نحوه عملکرد پنجره های هوشمند صحبت کنیم، بهتر است که ابتدا تعریف دقیقی از آنها ارائه دهیم. منظور از هوشمند؛ پنجره ای است که آن را به طریق دستی با یک ریموت و یا از طریق یک برنامه که به گوشی تلفن همراه تان متصل است، بررسی و کنترل می کنید؛ یعنی تنظیمات دلخواه را از طریق گوشی موبایل خود انجام می دهید و خیلی راحت از آن استفاده می کنید؛ اما سوال اینجاست که این پنجره ها چه عملکردی دارند.


نحوه عملکرد پنجره های هوشمند چگونه است ؟


استفاده از پنجره هوشمند پیچیدگی ندارد و بسیار آسان است. باتوجه به نوع پنجره می توان از ریموت یا هر وسیله ای که قابلیت اتصال داشته باشد می توان استفاده کرد. نحوه عملکرد پنجره های هوشمند به این صورت است که:


قابلیت تغییر شکل سریع


زمانی که ولتاژ سوئیچ پنجره بین حالت روشن و خاموش تغییر پیدا می کند، شما می توانید در کمتر از چند صدم ثانیه شیشه را از حالت مات به حالت شفاف در بیاورید، البته می‌توانید بالعکس هم کار کنید، یعنی حالت شفاف آن را به حالت مات تبدیل کنید. به خاطر همین در صنایع نظامی و هوافضا خیلی از این قابلیت کمک می گیرند.


قابلیت کنترل دما


شیشه های هوشمند امکان این را دارند که اشعه مادون قرمز و یا ماورا بنفش را دفع کنند و در نتیجه باعث کاهش دمای قسمت داخلی در فصل‌های گرم می‌ شوند. وقتی هم که هوا سرد می شود، شیشه ها تغییر حالت پیدا می‌ کنند؛ البته باز هم امکان انتقال و دفع اشعه مادون قرمز وجود دارد که خودش عاملی برای گرمایش محسوب می گردد.


نفوذ پذیر شدن نور در حالت مات


در مورد نحوه عملکرد پنجره های هوشمند باید بگوییم که اگر شیشه پنجره هوشمند در حالت مات باشد، یعنی شفاف نباشد و آن را خاموش کنید، باز هم انتقال نور از شیشه، خیلی عالی صورت می گیرد و هیچ مشکلی ندارید. در واقع علاوه بر اینکه حریم خصوصی داخل اتاق حفظ می شود و به اندازه کافی نور از بیرون به داخل می رسد.


مقاومت بالا در زمان شکستگی


یکی از ویژگی های برجسته شیشه های پنجره هوشمند این است که در زمان شکسته شدن هرگز از قاب خود خارج نمی‌ شوند. هرگز به خیابان یا محیط خارج نمی ریزند و تا زمانی که شما بخواهید آنها را تعویض کنید، قالب خود را در قاب پنجره حفظ می کنند که یکی از مهمترین مزیت آنها محسوب می‌شود.

اگر پنجره یا شیشه هوشمند داشته باشید که بر اثر حادثه بشکند و یا خورد شود، این شیشه ها  شبیه شیشه های معمولی خورد نمی شود و خطرزا نیستند. یعنی خورده شیشه ها پس از شکستن، خورد و یا پراکنده نمی شوند، زیرا ساختاری دارد که می‌ تواند تکه های شیشه را در کنار یکدیگر نگهدارد.


آسایش بیشتر


اگر شما پرده کرکره ای داشته باشید و بخواهید برای حفظ حریم خصوصی آنها را بکشید، قطعاً محیط تاریک می ‌شود درصورتی که پنجره هوشمند در اختیار داشته باشید، می توانید آن را در حالت خاموش قرار دهید.

بعلاوه این که نور طبیعی از بیرون به داخل وارد می شود؛ اما هیچ چیز از داخل به بیرون مشخص نیست و در نتیجه هم حریم خصوصی دارید و هم آسایش بیشتری می کنید.


سازگاری با همه جا


در مورد نحوه عملکرد پنجره های هوشمند، باید بگوییم که شما می‌ توانید آنها را در هر جایی نصب کنید. فقط کافی است که از یک نیروی متخصص کمک بگیرید تا بتواند بدون هیچ کثیف کاری و اضافه کاری، تعویض پنجره را برایتان انجام دهد.


هزینه پایین برای نگهداری


در پنجره های دوجداره ای که شیشه هوشمند دارند، مصرف برق بسیار پایین و به صرفه است در حالی که اگر بخواهیم با هزینه های سنگین سرمایش و گرمایش مقایسه کنیم، در این صورت هزینه های خیلی بالایی را باید پرداخت کنیم.

درنتیجه مصرف برق پنجره های هوشمند از یک چراغ خواب هم کم تر محاسبه می شود. اگر قصد تعویض پنجره دوجداره  را دارید، با مشاوران پرومانوین 02144856812 تماس بگیرید.


نحوه عملکرد پنجره های هوشمند چگونه است؟


کلام آخر در ارتباط با نحوه عملکرد پنجره های هوشمند


اکنون که با نحوه عملکرد پنجره های هوشمند آشنا شدید، حتماً دلتان می خواهد آنها را در منزل تان داشته باشید؛ پس چه بهتر که به منابع معتبری مانند پروما وین مراجعه کنید.

شما در این سایت می توانید انواع پنجره های دوجداره از نوع هوشمند و غیر هوشمند و همچنین پنجره هایی مانند پنجره هافمن را ببینید و از بین آن ها؛ با توجه به بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.