حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نشانه های تعویض پنجره چه مواردی است؟ وقتی که شما یک خانه می خرید، دوست دارید از لوازم نو داخل آن استفاده کنید اما به هر حال بعد از مدتی لوازم کهنه می شوند و حتی شاید نیاز به بازسازی خانه پیدا کنید. تقریبا اولین چیزی که افراد برای بازسازی خانه به آن توجه می‌ کنند؛ این است که پنجره ها را تعویض می‌ کنند اما سوالی که پیش می‌ آید، این است که نشانه های زمان تعویض پنجره چه چیزهایی است و از کجا باید بفهمیم که یک پنجره نیاز به تعویض دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

نشانه های تعویض پنجره چه مواردی است؟

چرا باید پنجره را تعویض کنیم؟

شاید خیلی ها نشانه های زمان تعویض پنجره را ندانید و با خودتان فکر کنید که چرا نیاز است پنجره ها را تعویض کنید. در واقع پنجره ها طول عمر مخصوص به خودشان را دارند.

بعد از مدتی ویژگی های متفاوتی در آنها دچار مشکل می شود و شما دیگر نمی توانید شاهد کیفیت بالای پنجره باشید و در نتیجه احساس می کنید که نیاز به تعویض آن ها است؛ بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم این نشانه ها را برایتان بیان کنیم تا متوجه شوید که چرا نیاز به تعویض پنجره هست.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دوجداره

انتقال هوا

به هوای داخل منزل دقت داشته باشید که نشانه های زمان تعویض پنجره را شامل می‌ شود و یکی از آنها این است که ببینید آیا از بیرون باد سرد وارد منزل می شود یا خیر. اگر در فصل سرد نزدیک پنجره می ایستید، احساس می کنید که از بیرون باد سرد می آید، احتمال اینکه لولای پنجره آسیب دیده باشد، وجود دارد.

استاندارد ملی پروفیل درب و پنجره دوجداره
البته احتمالا برخی از قطعات دیگر هم دچار مشکل شده باشد؛ اما به هر حال این یکی از نشانه‌ هایی است که نشان می‌ دهد شما نیاز به تعویض پنجره دارید. اگر این کار را نکنید، گرمای داخل منزل در فصل زمستان به بیرون می رود و نه تنها در انرژی صرفه جویی نخواهد شد که مقدار زیادی از آن هدر هم می رود. از طرفی سرمای بیرون هم به داخل می آید که باز هم عاملی برای هدر رفت انرژی خواهد بود.

آسیب کلی به پنجره

پنجره های قدیمی که نشانه های زمان تعویض پنجره را می‌ توان در آنها دید، به حالتی تبدیل می شوند که شما تعادل را در آنها احساس نمی‌ کنید و در نتیجه زمانی که باید آنها را باز و بسته کنید، شاهد سفت شدن، چسبیدن یا گیر کردنشان هستید و می توانید این نشانه‌ ها را در ظاهر پنجره هم ببینید؛ مثلاً دور پنجره یا پروفیل پنجره دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شود یا حتی ممکن است اثراتی از تجمع میکروب و کپک را هم در اطراف آن ببینید که نشان می‌ دهد پنجره به پایان عمرش نزدیک شده است که همه اینها علامت نیاز به تعویض پنجره است.

بیشتر بخوانید: پنجره هافمن

نشانه های تعویض پنجره چه مواردی است؟

سر و صدای زیاد

اگر پیش از این از پنجره دوجداره سر و صدای زیادی را احساس نمی کردید، اما اکنون با آلودگی‌ های صوتی مواجه هستید و صدا اذیت تان میکند؛ بدانید که این یکی دیگر از نشانه‌ های زمان تعویض پنجره است که باید آن را پیگیری کنید، زیرا نشان می‌ دهد که لایه عایق پنجره از بین رفته است و صدا خیلی راحت انتقال پیدا می کند.

تجمع رطوبت

اگر هوای بیرون سرد باشد و داخل را گرم نگه دارید، احتمالاً عرق و رطوبت روی پنجره می نشیند. این بخارها طبیعی هستند؛ اما اگر احساس می کنید که این رطوبت ها بیش از حد شده اند، یعنی با نشانه های زمان تعویض پنجره روبرو شده‌اید که معمولاً در پنجره های دوجداره بی‌کیفیت و قدیمی، این نشانه ها را بیشتر متوجه خواهید شد.

هزینه زیاد قبض برق

اگر هزینه قبض شما بیش از حد زیاد آمده و این یک اتفاق عجیب برایتان محسوب می‌ شود، حتما علت را بررسی کنید. در چنین حالتی شاید پنجره ها عمر طبیعی خود را سپری کرده اند و دیگر نمی توانند مانع ورود سرما به منزل باشند و در نتیجه انرژی هدر می رود.

نشانه های تعویض پنجره چه مواردی است؟

کلام آخر

با اطلاعات این مقاله متوجه شدید که نشانه های زمان تعویض پنجره چیست و چرا باید این کار را انجام دهید. سایت پرومانوین هم یکی از منابعی است که پنجره دوجداره با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد و می‌ توانید برای تعویض پنجره دوجداره و خرید پنجره با کیفیت؛ با خیالِ راحت به این سایت مراجعه کنید.