حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پروفیل UPVC یا آلومینیوم :قطعا می دانید که خرید یک پنجره با کیفیت نیازمند این است که شما از قبل تحقیقات را به عمل بیاورید و در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید.

‌یکی از سوالاتی که برای خیلی از افراد پیش می ‌آید، این است که برای خرید پنجره باید به سراغ کدام مورد بروند؛ پروفیل UPVC یا آلومینیوم؟ برای این که بتوانید مجاب شوید که از هر کدام از این پروفیل ها خریداری کنید، نیازمند این هستید که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.‌ با ما همراه باشید تا این اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

پروفیل UPVC یا آلومینیوم

پروفیل UPVC چیست؟

قبل از اینکه بخواهید در مورد این فکر کنید که کدام یک را انتخاب کنید، پروفیل UPVC یا آلومینیوم، اول باید تعریف این مورد را بدانید. پروفیل های UPVC از گاز طبیعی و نفت خام تولید می شوند و در ترکیبِ شیمیاییِ آن ها کربن، هیدروژن و کلر وجود دارد.

کارخانجات مختلفی هستند که این ترکیبات را به صورت پروژه در می آورند؛ اما بعضی از کارخانه ها مواد دیگر را هم با آن ترکیب می کنند و آنها را در صنایع مختلف به کار می گیرند.

پروفیل آلومینیوم چیست؟

قبل از توضیح در مورد اینکه پروفیل UPVC یا آلومینیوم را انتخاب کنیم، باید پروفیل آلومینیوم را هم بشناسید. آلومینیوم یک فلز محبوب است که به رنگ نقره‌ای ظاهر می‌ شود، بافت نسبتا نرم تری نسبت به دیگر فلز ها دارد، وزن آن سبک است و شما خیلی راحت می توانید آن را شکل بدهید که پروفیل آلومینیوم هم این ویژگی ها را دارد.

این پروفیل ها در برابر زنگ زدگی هم مقاوم هستند و شاید بتوان گفت که از پرکاربرد ترین فلز ها هم محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

پروفیل UPVC یا آلومینیوم

امنیت کدام پروفیل بیشتر است؟

در مورد امنیت پروفیل UPVC یا آلومینیوم باید بگوییم که هر دو می توانند تا حد زیادی امنیت را برای شما فراهم کنند و نسبت به پروفیل های دیگر مثلاً چوب خیلی بهتر عمل می کنند.

از طرفی شما علاوه بر نوع پروفیل باید قطعات و یراق آلات داخل قفل پنجره و دیگر قسمت‌ ها را هم بررسی کنید؛ یعنی اگر پنجره قفل مناسبی داشته باشد که با دوام ساخته شده است، خیالتان از امنیت هردو پروفیل راحت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

کدام یک عایق صوتی بهتری است؟

از لحاظ این که کدام یک عایق صوتی بهتری هستند، نمی توان تفاوتی قائل شد و باید گفت که هر دو می توانند به نوع خود خوب عمل کنند و تفاوت زیادی هم ندارند.

پروفیل UPVC یا آلومینیوم

در شرایط جوی مختلف از کدام نوع پروفیل استفاده کنیم؟

در مورد پروفیل UPVC یا آلومینیوم در شرایط جوی مختلف مثلاً در شهر هایی که بادهای خیلی شدید وجود دارد یا آفتاب خیلی شدید است، باید به سراغ آلومینیوم بروید، زیرا هم در برابر باد و باران مقاومت بیشتری دارد و هم در برابر تابش شدید نور خورشید، دچار زنگ زدگی، پوسیدگی و تغییر رنگ نمی شود و نسبت به UPVC بهتر است.

کدام یک دوام بیشتری دارد؟

در مورد دوام پروفیل UPVC یا آلومینیوم باید بگوییم کهUPVCها در طول زمان خیلی دیرتر از دیگر انواع پروفیل ها تجزیه می شوند و میزان تخریب آن ها خیلی کند اتفاق می افتد و می تواند شما را راضی نگه دارد؛ اما دوام و پایداری آن به پروفیل آلومینیومی نمی‌ رسد، زیرا آلومینیوم در برابر هرگونه پوسیدگی از خودش مقاومت نشان می‌ دهد، عمر خیلی بالایی دارد و کیفیت آن بسیار بالا است و زنگ زدگی در آن اتفاق نمی‌ افتد و در نتیجه هیچ نگرانی برای آسیب به قاب پنجره وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پنجره هافمن

پروفیل UPVC یا آلومینیوم

از لحاظ زیبایی کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر سردرگم شده اید و می خواهید از لحاظ زیبایی پروفیل UPVC یا آلومینیوم را بشناسید، باید بگویم که پروفیل UPVC در این زمینه بهتر عمل می کند و نمای ساختمان را زیباتر می‌ کند. البته آلومینیوم هم ظاهر زشتی ندارد؛ اما به هرحال پروفیل UPVC از لحاظ زیبایی بیشتر مورد پسند افراد است.

کلام آخر

همه اطلاعات این مقاله نشان داد که پروفیل یو پی وی سی یا آلومینیوم هر کدام ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند و در نتیجه شما باید بررسی‌ های خودتان را انجام دهید و ببینید که از لحاظ ویژگی کدام یک بهتر است تا بتوانید خریدتان را به انجام برسانید. سایت پروما نوین هم در این زمینه بهترین پنجره های پروفیل دار با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد.