حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پنجره دوجداره رفلکس

فهرست مطالب

با اینکه شیشه رفلکس یا  پنجره دوجداره رفلکس از نظر ظاهری، بسیار زیبا و مدرن است، و همچنین از مزایای بی شماری نیز برخوردار است. این نوع پنجره با دو لایه شیشه که می‌توانند به صورت شفاف یا مات باشند و قابلیت تنظیم میزان رفلکس شدن نور و حرارت را دارد و به کنترل دقیق تابش نور و حرارت خورشید در داخل ساختمان کمک می‌کنند. و این امر منجر به افزایش انرژی مثبت و کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.

در این مطلب، اهمیت بهره وری انرژی در خانه ها را بررسی می کنم، نحوه عملکرد پنجره دوجداره رفلکس را توضیح می دهم، مزایای آنها را مطرح می کنم، عواملی را که باید در هنگام انتخاب این پنجره ها در نظر بگیرید، نصب و نگهداری آنها را توضیح می دهیم. جهت استعلام آنلاین قیمت پنجره دوجداره رفلکس با شماره 02144856812 تماس بگیرید.

شیشه رفلکس یا پنجره دوجداره رفلکس چیست؟

شیشه رفلکس یا شیشه آیینه ای یا به عبارتی دیگر شیشه انعکاسی داری ویژگی هستند که باعث میشه مسیر نور هنگام عبور از این شیشه ها مسدود شود و در نتیجه نور انعکاس پیدا کند و به همین دلیل شیشه های رفلکس به شیشه های آیینه ای یا انعکاسی معروف شده اند.

و همچنین مهم ترین وجه تمایز این شیشه ها، رفتار متفاوت آنها نسبت به نور است. این شیشه ها به صورت هوشمند عمل کرده و در نقاطی که نور زیادی تابیده می شود، با همان شدت نور را منعکس کرده و در نقاطی که نوری نیست، شیشه به صورت معمول عمل می کند.

شیشه رفلکس همان شیشه معمولی است با این تفاوت که با استفاده از فناوری پلاسمایی القایی، لایه ای بسیار باریک از فلز به روی آن کار می شود که موجب تغییر رفتار آن در مقابل نور می شود.

پنجره دوجداره رفلکس چگونه کار می کند؟

پنجره‌ دوجداره رفلکس از دو شیشه تشکیل شده‌اند که توسط لایه‌ای از هوا یا گاز، معمولاً آرگون یا کریپتون از هم جدا شده‌اند. چیزی که آنها را از پنجره های دوجداره سنتی متمایز می کند، افزودن یک پوشش بازتابنده خاص بر روی یکی از سطوح شیشه ای است. این پوشش به کنترل انتقال گرما و نور کمک می کند و پنجره دوجداره رفلکس را بسیار کارآمد می کند.

هنگامی که نور خورشید به شیشه بیرونی شیشه برخورد می کند، پوشش بازتابنده از ورود بخش قابل توجهی از گرما به خانه جلوگیری می کند. این به خنک نگه داشتن فضای داخلی شما در روزهای گرم تابستان کمک می کند. از سوی دیگر، در ماه‌های سردتر، گرما را به خانه بازتاب می‌دهد و از اتلاف گرما می‌کاهد.

پنجره دوجداره رفلکس

انواع مدل های پنجره دوجداره رفلکس کدام هستند؟

پنجره دوجداره رفلکس  شیشه های متنوعی دارند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

1. شیشه رفلکس آینه ای

رایج ترین نوع، شیشه رفلکس آیینه ای یا نقره‌ای است که خاصیت بازتابندگی بیشتری دارد، نمای زیباتری را در ساختمان ایجاد می کند و حریم خصوصی داخل خانه را حفظ می کند.

2. شیشه رفلکس دودی

یکی از پراستفاده ترین شیشه های رفلکس، شیشه های دودی هستند. زیبایی خاصی به ساختمان می بخشند و با هر دو نماهای تیره و روشن جلوه دارند. ناگفته نماند که قیمت شیشه های دودی بالاست و ویژگی آن ها نسبت به سایر مدل ها در نور کمتری را بازتاب می دهند.

3. شیشه سوپر سیلور

پنجره دوجداره رفلکس  با شیشه سوپر سیلور هم یک نوع شیشه رفلکس است.‌ در فضا هایی که نور کم باشد، عملکرد خوبی از خودش نشان می‌ دهد و باعث می شود تا حداکثر نور را متمرکز کند و ۱۰۰ درصد آن به داخل خانه فرستاده شود.

4. شیشه آینه ای به رنگ طلایی

اگر ساختمانی که در حال ساختنش هستید، نمایی به رنگ قهوه‌ای یا کرم دارد و از طرح چوب در آن استفاده کرده اید، بدانید که پنجره دوجداره رفلکس با شیشه طلایی گزینه مناسبی برای شماست و قطعا هر خانه ای با این نما را خیلی جذاب خواهد کرد.

5. شیشه رفلکس هوشمند

با اضافه کردن فناوری شیشه های هوشمند به پنجره دوجداره رفلکس می توان از هردوی این قابلیت ها در یک نوع از شیشه استفاده کرد. شیشه های هوشمند از با جریان برق کار می کنند و با ریموت می توان شیشه را از مات به روشن و یا برعکس تبدیل کرد.

6. شیشه رفلکس طرح دار

پنجره دوجداره طرح دار به دلیل زیبایی که دارد نظر مشتاقان بسیاری را به خود جلب کرده است و شیشه رفلکس نیز مانند سایر انواع شیشه ها این قابلیت را دارند که طرح دار شوند. ویژگی های بالای شیشه های رفلکس به همراه زیبایی طرح هایی که می توان روی این شیشه ها پیاده سازی کرد، جذابیت این شیشه ها را بسیار بالا می برد اما توجه داشته باشید که قیمت بالای نیز دارند.

مقایسه پنجره دوجداره رفلکس با سایر پنجره های کم مصرف

در حالی که پنجره‌ دوجداره رفلکس گزینه‌ای عالی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری انرژی است، ارزش آن را دارد که دیگر پنجره‌های کم مصرف را نیز بررسی کنیم. برخی از گزینه ها عبارتند از:

پنجره‌های سه جداره به لطف شیشه‌های اضافی و حفره عایق‌شده، عایق بهتری نسبت به پنجره‌های دوجداره دارند. با این حال، آنها گران تر هستند و ممکن است در آب و هوای معتدل ضروری نباشند.

پنجره های Low-E، مانند پنجره دوجداره رفلکس ، دارای روکش نازکی هستند که گرما را منعکس می کند و در عین حال اجازه می دهد نور طبیعی وارد شود. آنها یک گزینه مقرون به صرفه برای بهبود بهره وری انرژی هستند.

پنجره های طیفی به گونه ای طراحی شده اند که به طور انتخابی طول موج های خاصی از نور را فیلتر کنند و اجازه می دهند نور وارد شود و در عین حال ورود اشعه های مادون قرمز و ماوراء بنفش را مسدود می کند. این به کاهش افزایش گرمای خورشید در داخل ساختمان و محافظت از مبلمان در برابر محو شدن کمک می کند.

آیا عملکرد شیشه رفلکس مانند شیشه مات است؟

همان طور که گفته شد، در شیشه رفلکس با استفاده از یک لایه فلز، قابلیت کنترل رفتار شیشه در مقابل نور در دسترس است؛ اما نکته اینجاست که عملکرد شیشه های مات همیشه ثابت است و با تغییر نور محیط تغییری در عملکرد شیشه های مات مشاهده نمی کنید.

اگرچه شیشه رفلکس به نوعی در زیرگروه شیشه مات قرار می گیرد، اما شیشه رفلکس همان طور که قبلا نیز گته شده است با رفتار نور هماهنگ است. هر زمان که نور باشد شیشه مناسب با میزان نور آن را منعکس می کند و درزمانی که نوری نیست شیشه کاملا به صورت عادی عمل می کند. درنتیجه در روز که نور هست به دلیل انعکاس، داخل شیشه ها قابل رویت نیست ولی در شب به دلیل نبود نور، شیشه رفلکس به صورت شیشه معمولی رفتار می کند و درون ساختمان قابل مشاهده است.

پنجره رفلکس آیینه ای

مزایا و معایب شیشه های رفلکس یا انعکاسی

هر نوع شیشه با توجه به ویژگی هایی دارد که مناسب استفاده برای مکانی خاص است و قبل از زیبایی و موارد این چنینی بهتر است اول نیاز واقعی و همچنین عملکرد دقیق هر یک از موارد به درستی بررسی شود. از جمله مزایا و معایب پنجره دوجداره رفلکس عبارت‌اند از:

مزایا:

  • جلوگیری از ورود اشعه ماوراءبنفش
  • تنوع رنگی بالا هنگام انتخاب
  • حفظ دمای محیط داخلی و اتلاف انرژی
  • افزایش حریم خصوصی

معایب:

  • قیمت گران
  • انتقال نور بسیار پایین و کم در مقایسه با سایر شیشه ها
  • دید کم و نامناسب در تاریکی و شب بخار ویژگی انعکاسی

پنجره رفلکس در چه مکان هایی استفاده می شوند؟

لازم به ذکر است که استفاده از پنجره دوجداره رفلکس محدودیت ندارد و با توجه به ویژگی هایی که دارد قابلیت استفاده در تمام مکان را دارد.

  1. در اتاق های امنیتی، بازجویی یا مصاحبه
  2. برای مکان های مشرف به نور نامناسب خورشید
  3. نمای ساختمان های بلند و شیشه ای
  4. سقف شیروانی ها
  5. دیوایدر برای ادارات
  6. و…
پنجره رفلکس یا انعکاسی

نصب و نگهداری پنجره دوجداره رفلکس

نصب مناسب برای اطمینان از عملکرد بهینه پنجره دوجداره رفلکس بسیار مهم است. توصیه می شود از نصاب پنجره حرفه ای با تخصص در کار با این پنجره ها استفاده کنید. پس از نصب، تعمیر و نگهداری منظم برای نگه داشتن پنجره دوجداره رفلکس در بهترین شرایط ضروری است.

شرکت پرومانوین با بهره گیری از یک تیم متخصص و حرفه ای در نصب، اطمینان خاطر بهترین عملکرد و رضایت را به مشتریان خود می دهد.

برای اطمینان از طول عمر و عملکرد بهینه پنجره های دوجداره رفلکس خود، نگهداری و مراقبت منظم ضروری است. در اینجا چند نکته نگهداری وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • پنجره ها را به طور منظم با استفاده از یک شیشه پاک کن ملایم و غیر ساینده و یک پارچه نرم تمیز کنید.
  • درزگیرهای پنجره را از نظر هرگونه آسیب یا سایش بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.
  • قاب پنجره ها را از نظر وجود ترک یا شکاف بررسی کنید و سریعا آنها را تعمیر کنید.
  • مسیرهای پنجره را تمیز و عاری از زباله نگه دارید تا از عملکرد روان اطمینان حاصل کنید.
  • از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده که می تواند به شیشه یا پوشش بازتابنده آسیب برساند خودداری کنید.

با پیروی از این روش‌های نگهداری، می‌توانید طول عمر پنجره‌ دوجداره رفلکس را افزایش دهید و از مزایای آنها برای سال‌های آینده بهره ببرید.

سوالات متداول

به طور معمول پنجره دوجداره رفلکس چیزی حدود 40٪ نور خورشید را بازتاب می کند و درنتیجه حدود 60٪ از نور به درون ساختمان راه می یابد.

  • شیشه های دودی کمترین میزان رفلکس رو دارند و نور بیشتری از آنها عبور می کند.
  • شیشه های نقره ای بیشترین میزان رفلکس رو ارائه می دهند.

سخن پایانی

در نتیجه، پنجره‌ دوجداره رفلکس طیف گسترده‌ای از مزایای را برای صاحبان خانه‌هایی که به دنبال بهبود آسایش، بهره‌ وری انرژی و امنیت هستند، ارائه می‌دهد. طراحی منحصر به فرد و پوشش بازتابنده آنها به تنظیم دمای داخل خانه، کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف انرژی شما کمک می کند.

هنگام انتخاب پنجره دوجداره رفلکس، عواملی مانند نیاز به عایق، کیفیت و نصب حرفه ای را در نظر بگیرید. با سرمایه گذاری بر روی پنجره های دوجداره رفلکس باکیفیت و نگهداری صحیح از آنها می توانید از مزایایی که آنها برای سالیان متمادی ارائه می دهند بهره مند شوید.