حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پنجره هوشمند و کارکردهای آن در زندگی امروز چیست؟ قطعاً همین که علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است، باعث شده که ما از لوازمی استفاده کنیم تا زندگی مان را راحت تر کند.

یکی از چیز هایی که خیلی مورد توجه قرار می گیرد و افراد برای خانه های نوساز به سراغ آن می روند؛ پنجره هوشمند است و به خاطر همین در این مقاله هم قصد داریم که راجع به کارکردهای پنجره هوشمند با شما صحبت کرده و بگوییم که این پنجره ها دقیقاً چه ویژگی هایی دارند که ما را مجاب می کنند تا از آنها استفاده کنیم. پس با ما همراه باشید.

پنجره هوشمند و کارکردهای آن را بشناسید

پنجره هوشمند چیست؟

پنجره هوشمند همانطور که از نامش پیداست، با یک پنجره معمولی متفاوت است. زمانی که شما یک پنجره معمولی دارید، تنها کاری که می توانید با آن انجام دهید، این است که پنجره را باز و بسته کنید اما پنجره هوشمند این گونه نیست.

سیستم هوشمندی که در آنها وجود دارد، قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این پنجره ها نقش بسیار مهمی برای جلوگیری از هدر رفتن و اتلاف انرژی دارند، زیرا به گونه ای طراحی شده اند که ویژگی های متفاوتی را از خودشان ارائه می دهند و گرما و سرما را انتقال نمی ‌دهند.

بیشتر بخوانید: نحوه عملکرد پنجره هوشمند

پنجره هوشمند و کارکردهای آن را بشناسید

کارکردهای پنجره هوشمند چیست؟

خیلی از شما به دنبال این هستید که کارکردهای این پنجره ها را بشناسید. قطعا می دانید که این پنجره ها ویژگی هایی دارند که در پنجره های عادی و معمولی یافت نمی شود. به طور کل کارکردهای این پنجره ها شامل موارد زیر است:

پنجره هوشمند و کارکردهای آن را بشناسید

قابلیت مات شوندگی

این پنجره ها قابلیت این را دارند تا هر زمان که شما خواستید و اراده کردید، آنها را مات کنید. زمانی که آنها را به حالت مات در می آورید، کسی از بیرون به داخل منزل دید ندارد. از طرفی نور هم داخل نمی شود و زمانی که آنها را از حالت مات در می آورید، خیلی راحت به بیرون و داخل خانه تسلط و دید کافی دارید. در واقع دست خودتان است که چه زمانی فضا را خصوصی کرده و احساس راحتی داشته باشید.

عایق صوتی

یکی از کارکردهای پنجره هوشمند این است که این پنجره ها به عنوان عایق صوتی عمل می کنند. در واقع شبیه همان پنجره های دوجداره هستند که مانع از انتقال صوت و صدا می شوند و در نتیجه شما با یک تیر چند نشان زده اید. یعنی هم پنجره ای دارید که کنترلش دست خودتان است و هم به عنوان یک پنجره دوجداره به عنوان عایق صوتی می توانید از آن استفاده کنید.

قابلیت تغییر شکل

پنجره هوشمند؛ علاوه بر محیط خانه و محیط کار قابلیت های زیادی دارد؛ شما می توانید در صنعت هوا و فضا و محیط های نظامی هم از آنها استفاده کنید. فقط کافی است که کلید روشن خاموش و پنجره را فشار دهید یا ولتاژ سوئیچ را تغییر دهید تا حالت شیشه تغییر کند که قطعا ایمن خواهد بود.

مناسب برای هتل ها

وقتی که هتل ها ساخته می شوند، خیلی از افراد در قسمت های مختلف هزینه های زیادی را انجام می دهند تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. یکی از مهمترین کار هایی که می توان انجام داد، این است که از پنجره هوشمند برای آنها استفاده کرد و شاید بهترین کارکردهای پنجره هوشمند باشد.

پنجره هوشمند برای فضاهایی در هتل استفاده می شود که تابش نور خورشید خیلی شدید اتفاق می افتد و حریم خصوصی و امنیت بسیار زیادی دارد و در نتیجه برای کنترل نور و گرما از آن استفاده می کنند.

مورد استفاده در فضای اتوبوس

از آنجایی که ممکن است فضای داخل اتوبوس خیلی گرم شود و مسافران را آزار دهد، به خاطر همین خیلی از اتوبوس های جدیدی که تولید می شوند، پنجره هوشمند دارند که این پنجره ها توسط راننده کنترل می گردد و فضای خصوصی مسافران را نیز حفظ می کند.

بیشتر بخوانید: فواید استفاده از پنجره هوشمند

پنجره هوشمند و کارکردهای آن را بشناسید

استعلام قیمت پنجره دوجداره

کلام آخر

همه اطلاعات این مقاله نشان داد که شما می توانید از کارکردهای پنجره هوشمند بهره مند شوید و آنها را در خانه های نوساز، هتل ها و اتوبوس هایی که به تازگی تولید شده اند ببینید.

این پنجره ها قابلیت های بسیار مناسب و کارآمدی دارند که قطعا اگر آنها را داشته باشید، نمی توانید دیگر به سراغ پنجره معمولی بروید. سایت پروما نوین هم یکی از عرضه کننده ها در این زمینه است که خوش درخشیده و کالای باکیفیتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.