حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

اگر شما هم پنجره‌ های قدیمی و معمولی دارید، عایق کردن درب و پنجره می.تواند به میزان قابل ‌توجهی از هدر رفتن انرژی و گرما در فصل زمستان جلوگیری کند. البته در صورتی ‌که از پنجره‌ های دوجداره استاندارد استفاده می.کنید دیگر نیازی به این کار نمی ‌باشد.

چرا که پنجره‌ های دوجداره خودشان دارای نوعی عایق هستند.و از خروج گرما به بیرون و همچنین ورود سوز و سرما به داخل خانه جلوگیری می‌ کنند. و در فصول گرما از خروج هوای خنک خانه به بیرون و ورود هوای گرم به داخل خانه نیز جلوگیری می‌ کند.

در صورتی‌ که پنجره ‌های شما دوجداره نیستند، می توانید با تعویض پنجره دو جداره قدیمی ، پنجره های مدرن نصب کنید..و یا در حال حاضر شرایط عوض کردن پنجره ‌های تان را ندارید می.توانید آن ‌ها را عایق کاری کنید.

انجام این کار می ‌تواند ۲۰ الی ۳۰ درصد از هزینه‌ هایی که برای وسایل گرمایشی و سرمایشی در هر ماه می.پردازید را کم کند و همچنین از هدر رفتن انرژی و دمای داخل خانه جلوگیری کند. ما در این مقاله برای شما چند راهکار ساده و کم هزینه جهت جلوگیری از اتلاف انرژی داخل خانه تان ارائه داده ‌ایم.

 

استفاده از پلاستیک برای عایق کردن درب و پنجره

 

یکی از راهکار ها جهت جلوگیری خارج شدن گرما از خانه استفاده از پلاستیک به‌ عنوان عایق می ‌باشد. این روش یکی از آسان ‌ترین و همچنین ارزان ‌ترین روش ‌ها است. همچنین با نصب پلاستیک بر روی پنجره و یا درب خانه ‌تان جلوی ورود هوای سرد از بیرون به داخل خانه را نیز می‌ گیرید.

در و پنجره‌ های قدیمی که از جنس فلز هستند به ‌راحتی می.توانند جریان هوا را عبور دهند. شما با این روش عایق‌ کاری می‌.توانید با کم ترین هزینه جلوی ورود سرما به داخل خانه و همچنین خارج شدن گرما از داخل خانه را بگیرید.

در صورت استفاده از این راهکار لازم است چند نکته را به شما یادآوری کنیم. در صورتی‌ که زیبایی ظاهری پنجره ‌ها برایتان مهم است.این راهکار برای شما مناسب نمی.باشد و همچنین پس ‌از نصب پلاستیک بر روی پنجره و یا در دیگر قادر به باز و بسته کردن آن نیستید.

بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم از این روش برای پنجره ‌ها و درهایی استفاده کنید که نیازی به باز و بسته شدن ندارند و یا زیاد جلوی دید نیستند.

 

برای انجام این کار، ابتدا:

 

در مرحله اول باید سطحی که می ‌خواهید بر روی آن پلاستیک نصب کنید را اندازه‌گیری کنید و سپس آن را به ‌خوبی تمیز کنید.

در مرحله دوم می ‌توانید از چسب‌ های دو طرفه استفاده کنید و چارچوب پنجره و یا درب را کاملاً چسب دو طرفه بزنید.

پس ‌از این مرحله پلاستیک را بر روی چسب ‌های دو طرفه با دقت نصب کنید و سپس با یک سشوار به آن حرارت دهید تا به ‌خوبی فیکس و محکم شود. با انجام این کار می ‌توانید از عایق ‌کاری که انجام داده ‌اید اطمینان حاصل کنید.

 

عایق کردن درب و پنجره
عایق کردن درب و پنجره

 

پوشاندن دریچه کوله برای جلوگیری از اتلاف انرژی

 

 

اگر در خانه از کولر های آبی استفاده می.کنید باید بدانید که حتی در صورت بسته بودن دریچه‌ های کولر باز هم هوای سرد وارد خانه می‌.شود و همچنین ۲۵ درصد از هوای گرم داخل خانه به ‌راحتی از طریق این دریچه ها خارج می‌ شوند.

پیشنهاد می ‌کنیم در فصول سرما دریچه‌ های کولر را با یک پلاستیک بپوشانید.این کار می.تواند علاوه ‌بر جلوگیری از اتلاف انرژی جلوی ورود گرد و خاک به داخل خانه را نیز بگیرد.برای انجام این کار می.توانید مانند نصب پلاستیک بر روی پنجره و یا در عمل کنید.

 

عایق کردن درب و پنجره
عایق کردن درب و پنجره

 

چند روش دیگر برای عایق کردن درب و پنجره

 

 

  • استفاده از یک لایه‌ شیشه و یا تلق: شما می.توانید با نصب یک‌ لایه شیشه و یا تلق بر روی پنجره تان آن را عایق کنید.
  • نصب پرده‌ های ضخیم و یا پرده ‌کرکره: استفاده از پرده‌ های ضخیم و کلفت می.تواند به میزان قابل ‌توجهی از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری کند.
  • استفاده از درزگیر: شما می.توانید با چسباندن درزگیر جلوی هر گونه ورود هوای سرد به داخل خانه را بگیرید و به این صورت تمامی منافذ باز را بپوشانید.
  • رگلاژ کردن پنجره‌ ها: در برخی از مواقع تنها با یک رگلاژ کردن ساده می.توانید جلوی اتلاف انرژی را بگیرید.
 

 

سخن پایانی در ارتباط با عایق کردن درب و پنجره 

 

 

گاهی نیاز هست که تمرکز بیشتری داشته باشیم یا به دنبال آرامشی باشیم که هیچ جا یافت نمی شود، در زندگی شلوغ شهری و هزارن آلودگی صوتی و هوایی بیش از گذشته نیاز ما به آرامش را یاداوری می کند.

پنجره های دوجداری ابزاری هستند که اگر چه نه کاملا اما تا درصد بسیار بالای می تواند ما را از خستگی و الودگی های صوتی و غیره کمی دور کند.

در این مقاله به بررسی چند راه کار ساده و ارزان برای عایق کردن درب و پنجره پرداختیم. برای استعلام قیمت و یا مشاوره درباره پنجره های دوجداره می توانید با مشاوران پرومانوین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *