حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پنجره دوجداره کشویی ریلی چه ویژگی هایی دارد؟ پنجره دوجداره ریلی چیست؟ روش عایق بندی پنجره دوجداره کشویی ریلی به چه صورت است؟قیمت پنجره دوجداره ریلی چقدر است؟

انتخاب ابزار مناسب در دنیای ساختمان‌سازی بسیار مهم است. هر آن‌چه در ساخت آپارتمان یا منزل ویلایی خود به کار می‌گیریم، در نهایت می‌تواند نتیجه‌ای لذت بخش را برای ما فراهم آورد به شرطی که مواد مناسب و با کیفیتی را به کار برده باشیم.

از طرفی دیگر، نمای ساختمان هم نقش مهمی در زیباسازی محیط پیرامون ما دارد. یکی از مواردی که بیشتر از هر چیزی در نمای ساختمان به چشم می‌آید، درب و پنجره‌ها هستند که امروزه در انواع و اقسام مختلفی تولید شده‌اند.


مطالعه بیشتر: ارزش خرید پنجره دوجداره هافمن


پنجره دوجداره ریلی
پنجره دوجداره کشویی ریلی

 

انواع پنجره دوجداره کشویی ریلی


این پنجره های کشویی در دو مدل متفاوت قابل خریداری هستند. یکی از این مدل‌ها پنجره یک لنگه بازشو نام گرفته و دیگری دو لنگه باز شو است.


  • در مدل اول: تنها یک قسمت از پنجره به صورت کشویی باز می‌شود.
  • در مدل دوم: امکان باز کردن پنجره دوجداره ریلی از هر دو طرف میسر شده است.

قاب دور پنجره هم با توجه به نوع پنجره، در دو نوع عرضه می شود:


  • تک ریل کشویی
  • دو ریل کشویی

در سری تک ریل، عایق بهتری شکل می‌گیرد با این تفاوت که در سری دو ریل،‌ امکان نصب پنجره دوجداره کشویی ریلی دو لنگه باز شو وجود دارد.


مطالعه بیشتر: مزایای خرید پنجره دوجداره دست دوم


انواع پنجره دوجداره ریلی کشویی
پنجره دوجداره کشویی ریلی

 

مزایای پنجره دوجداره ریلی کشویی


پنجره های دوجداره به دلیل ویژگی های خاصی که دارند بیشتر از سایر پنجره ها مورد استقبال قرار می گیرند. بعضی از مزیت های پنجره های کشویی عبارتند از:


استفاده بهینه از فضا


پنجره های ریلی از این جهت که به صورت محوری باز و بسته نمی شوند و فقط به صورت کشویی در یک جهت عقب و جلو می شوند، برای فضاهای کوچیک یا مکان های که محدودیت فضا داریم بسیار مناسب است.


ویژگی نصب و استفاده آسان


پنجره هایی کشوی براق آلات کمی دارند و همچنین وسایل اضافی و پیچیده ای ندارد و به همین دلیل به راحتی قابل استفاده هستند و در کمترین زمان ممکن نصب می شوند.


پنجره کشویی


زیبایی


یکی از مزایای پنجره دوجداره ریلی در زیبایی آن است. در واقع، تولید و نصب آن‌ها به صورتی شکل می‌گیرد که هیچ گونه پیچ و مهره‌ای را در کنار قاب و پروفیل مشاهده نخواهید کرد.

پنجره دوجداره کشویی ریلی، ظاهری خاص و متفاوتی را به ساختمان شما می‌بخشد. طراحی در این نوع محصولات به قدری اهمیت دارد که در برخی از برندها، دستگیره‌ای به کار گرفته می‌شود که تنها در هنگام نیاز می‌توان از آن استفاده کرد.


اضافه کردن توری


یکی از مزایای پنجره‌ ریلی ویژگی اضافه کردن توری است. از آن‌جایی که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های پنجره دوجداره کشویی ریلی، باز و بسته کردن آن است، امکان ورود حشرات و گرد و غبار بسیار بالاتر می‌رود.

به همین دلیل، لازم است از توری مناسبی استفاده کنید. توری‌های پلیسه یکی از مناسب ترین گزینه‌هایی است که می توانید انتخاب کنید.

به عنوان مثال، توری پلیسه ترکیه از جمله محصولاتی است که نه تنها از ورود حشرات جلوگیری می‌کند، بلکه تا حد امکان و در مقایسه با توری‌های عادی، اجازه ورود گرد و غبار کمتری را به داخل منزل یا محیط کار می‌دهد.


انتخاب نوع شیشه


در صورتی که نیاز داشته باشید، می‌توانید نوع شیشه را نیز انتخاب کنید. پنجره دوجداره کشویی ریلی به خودی خود امنیت بسیار بالایی دارد، اما اگر شیشه‌های سکوریت یا لمینت را انتخاب کنید، امنیت این پنجره‌ها به مراتب بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از شیشه‌هایی که معمولا برای این نوع پنجره‌ها به کار گرفته می‌شود، شیشه‌های کاهش دهنده مصرف انرژی است. این نوع شیشه‌ها که به آن‌ها Low-e نیز گفته می‌شود قابلیت فوق العاده‌ای در حفظ و پایداری دمای محیط دارند.


کاهش اشعه‌ی UV خورشید


با توجه به نوع شیشه‌ی انتخابی برای پنجره، می‌توانید مقدار اشعه‌ی UV را به مراتب کمتر کنید. به همین منظور، معمولا از شیشه‌های کاهش دهنده‌ی مصرف انرژی استفاده می‌شود.

گفته می‌شود پنجره‌ دوجداره کشویی ریلی می‌توانند تا 75 درصد از ورود این اشعه‌ی مضر خورشید جلوگیری کنند. فراموش نکنید که در طولانی مدت، اشعه‌ی UV می‌تواند به راحتی به وسایل منزل و رنگ آن‌ها آسیب وارد کند که پنجره‌های دوجداره گزینه‌ی مناسبی برای محافظت از آن‌ها هستند.


عایق حرارتی


پنجره‌های دوجداره عملکردی عالی در نگه داشتن دمای اتاق به صورت بهینه دارند و پنجره دوجداره ریلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از این هستند که این نوع محصولات تا 85 درصد از هزینه‌های مصرفی شما که معمولا به خاطر کولر، اسپلیت، بخاری یا شوفاژ است را می‌کاهند.


پنجره دوجداره کشویی ریلی

عایق صدا


پنجره‌های دوجداره به طور کلی کیفیت بالایی را در کاهش صدای محیط اطراف دارند اما اگر پنجره دوجداره ریلی را انتخاب کنید، این مقدار می‌تواند حتی بیشتر هم شود.

به طور کلی، پنجره دوجداره کشویی ریلی قابلیت کاهش صداهای با شدت 32 تا 43 دسی‌بل را دارند هر چند این مقدار بستگی به نوع شیشه، گاز به کار گرفته شده و یراق آلات هم دارد.

براساس تحقیقات انجام شده، در محیط خانه‌ای که از پنجره دوجداره استفاده می شود نسبت به محیط‌های عادی تا هشت برابر کاهش صدا را تجربه خواهند کرد.


معایب پنجره دوجداره کشویی ریلی


پیش از این، در مورد مزایای پنجره دوجداره ریلی به طور کامل صحبت کردیم. اما این محصول نیز همانند اکثر محصولات دارای معایبی است. به طور کلی، اصلی‌ترین عیب این نوع محصولات را می‌توان در عدم به کارگیری آن‌ها در مناطق گرم یا سردسیر اشاره کرد.

از آن‌جایی که پنجره دوجداره کشویی ریلی معمولا زیاد باز و بسته می‌شود، استفاده از آن در مناطق مورد اشاره زیاد پیشنهاد نمی‌شود. این نوع پنجره به دلیل استفاده بهتر از تهویه طبیعی و مطلوب برای مناطق معتدل مناسب می‌باشد.

بالعکس در مناطقی با سر و صدا و گرد و خاک زیاد این نوع پنجره مناسب نمی باشد. پنجره های ریلی نسبت به پنجره‌های لولایی حداقل از 20 درصد عایق‌بندی کمتری بهرهمند هستند.

بنابراین، اگر در مناطق آب و هوای سرد یا گرم زندگی می‌کنید، بهتر است به سراغ پنجره‌ دوجداره لولایی بروید چرا که این نوع پنجره ها عایق حرارتی بهتری هستند.

از طرفی دیگر، می‌توانید از یراق آلات فولکس واگنی استفاده کنید تا یکی از معایب پنجره دوجداره ریلی کشویی را از بین ببرید. استفاده از یراق آلات فولکس واگنی می‌تواند با ایجاد عایق حرارتی بیشتر، این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

در هر صورت، مزایای استفاده از این پنجره‌ها به قدری زیاد است که شاید این عیب آن‌چنان به چشم نیاید.


مطالعه بیشتر: علت تغییر رنگ پنجره UPVC


پنجره دوجداره کشویی

 

تنظیمات متفاوت پنجره دوجداره کشویی یا ریلی 


پنجره دوجداره کشویی ریلی در حالت‌های مختلفی می‌تواند نصب شود. در واقع، شما می‌توانید هر قسمت از پنجره را که نیاز دارید به صورت کشویی در بیاورید. به عنوان مثال، می‌توانید سمت راست پنجره را کشویی کنید یا تنها قسمت بالایی آن را برای این کار در نظر بگیرید.


عایق بندی پنجره دوجداره کشوی ریلی چگونه است


روش عایق بندی پنجره دوجداره کشویی به خاطر داشتن ریل و منافذ موجود بین غلطک ها، عایق بندی کمتری نسبت به دیگر حالت های بازشو پنجره های دوجداره دارد. برای عایق بندی بهتر پنجره کشویی از نوار های هوابندی و یا نوار درزگیر مویی می توانید استفاده کنید.


قیمت پنجره دوجداره کشویی ریلی چقدر است


قیمت پنجره های دوجداره upvc کشویی متفاوت است و مشتریان با توجه به بودجه خود می توانند مدل های گوناگونی را انتخاب کنند. اصلی ترین مورد تاثیر گذار روی قیمت پنجره دوجداره، نوع پروفیل مصرفی است.

در واقع میتوان بیان کرد که هرچه کیفیت لوازم استفاده شده هنگام تولید، بیشتر باشد به همان میزان طول عمر محصول افزایش پیدا می کند و مشتریان تنها در صورت خرید از مجموعه های معتبر می توانند از محصولات با کیفیت استفاده کنند.

دوجداره بودن این محصولات نیز موضوع مهمی است که در قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت.


قیمت پنجره دوجداره کشوی ریلی با توجه به موارد خاصی تعیین می‌گردد:


  • ابعاد پنجره
  • تعداد لنگه های بازشو
  • برند و جنس پروفیل
  • کیفیت نوع شیشه
  • نوع گاز استفاده شده در پنل
  • یراق آلات مصرفی


پنجره دوجداره کشویی ریلی


پنجره دوجداره کشویی ریلی به نسبت پنجره‌های لولایی و ساده، قیمت بالاتری دارند. در پنجره دوجداره ریلی، پروفیل UPVC بیشتری استفاده می شود، چرا که پروفیل‌ها باید برای باز شدن پنجره ها بر روی یکدیگر قرار بگیرند.

به هر حال، شاید در ابتدا هزینه‌ی نسبتا بیشتری را پرداخت کنید،‌ اما با خرید این محصول قابلیت‌های منحصر به فردی را نیز دریافت می‌کنید.

باید توجه کنید که برای اینکه کارایی محصولات کاهش پیدا نکند و باز و بسته شدن آنها به خوبی امکان پذیر باشد، باید نصب این نوع پنجره ها حتما توسط متخصصین این حوزه صورت گیرد.

برای استعلام قیمت پنجره دوجداره ریلی با شماره 02144856812 تماس بگیرید.


نکته


باید بدانیم که ارتفاع نقش بسیار مهمی در استفاده از پنجره دوجداره کشویی ریلی ایفا می کند. این رو، از اجرای این طرح در ارتفاع بیش از دو متر باید خودداری شود زیرا، در باز و بسته شدن به مشکل بر می‌خورد و هم احتمال در رفتن ریل کشویی افزایش می یابد.

البته این احتمال هست که تعداد اندکی از همکاران  با عدم در نظر گرفتن موارد یاد شده، پنجره کشویی را در ارتفاع بالاتر هم بکار ببرند.

ما در اینجا استانداردها را مطرح کرده و محدودیت کلی را عنوان می‌کنیم تا مشتریان محترم با آگاهی و یقین بیشتری محصول خود را انتخاب نمایند.


پنجره دوجداره ریلی کشویی

 

سخن پایانی در ارتباط با پنجره دوجداره ریلی


درب و پنجره‌ های دوجداره، امروزه جزو جداناپذیری از زندگی و خانه‌های‌ما محسوب می‌شوند. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، پنجره‌های دوجداره قابلیت‌های منحصربه فردی دارند که استفاده از آن‌ها را منطقی جلوه می‌دهد.

کیفیت بالا، عایق صدا و حرارت، جلوگیری از آسیب دیدن وسایل منزل و طراحی فوق العاده تنها بخشی از ویژگی‌های این نوع محصولات به شمار می‌روند.

دنیای درب و پنجره‌ی دوجداره، دنیای وسیعی است. انواع پنجره دوجداره کشویی ریلی در بازار یافت می‌شود اما نکات زیادی را باید در هنگام خرید پنجره دوجداره رعایت کنید. به عنوان مثال، کارآیی و انتظاری که از پنجره دارید می‌تواند یکی از این نکات باشد.

به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه انواع پنجره دوجداره را به شما معرفی کنیم. مزایا و معایت آن‌ را به شما توضیح دادیم.

و در ادامه، عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره کشویی ریلی را بازگو کردیم و در نهایت، سعی کردیم نتیجه گیری مناسبی را از این نوع پنجره‌ها داشته باشیم. خرید پنجره‌ی دوجداره نیاز به تخصص و اطلاعات زیادی دارد. به همین منظور، مشاوران ما در سایت پرومانوین می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

شما همچنین برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات ببیشتر می‌توانید با شماره 02144856812 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *