حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

گاز آرگون در پنجره دوجداره مزایای بسیاری دارد، درواقع نقش اصلی در پنجره دوجداره را گاز آرگون ایفا می کند. گاز آرگون مانع عبور انتقال هوا از داخل به بیرون و همچنین برعکس می شود. در این مقاله به بررسی گاز آرگون در پنجره های دوجداره می پردازیم.

 

گاز آرگون چیست؟

 

گاز آرگون با نماد شیمیایی (ar) و عدد اتمی 18 در جدول تناوبی، یک گاز نجیب به معنی بی اثر است که در حالت های گاز و مایع موجود است و استفاده های کاربردی زیادی از آن می شود.

این گاز بی اثر تقریبا 1٪ از حجم اتمسفر را به خود اختصاص داده است و با وجوداینکه غیر قابل اشتعال و غیر سمی است اما امکان خفگی با آن وجود دارد زیر چگالی آن تا چندین برابر از هوا سنگین تر است.

 

علت استفاده از گاز آرگون در پنجره دوجداره

 

اصولا بين شيشه هاي پنجره دوجداره از گازي پر مي شود كه رسانايي حرارتي خيلي كمي داشته باشد. هواي معمولي رسانايي حرارتي بسيار پايينی دارد. بنابراین پر كردن فاصله دو شيشه دوجداره با گازي با رسانايي كمتر از هوا، نظیر آرگون درجه عايق بندي حرارتي شيشه دوجداره را بالا مي برد. بنابراین علت استفاده از گاز آرگون در پنجره دوجداره این می باشد.

 

چرا از گاز آرگون در پنجره دوجداره استفاده مي كنيم؟

 

مزایای استفاده از گاز آرگون در پنجره دوجداره عبارتند از:

  • آرگون گازي نجيب است. یعنی با هیچ ماده‌ی شیمیایی ای ترکیب نمی شود.
  • آرگون، گازي بدون بو، مزه و غير آتش زا است.
  • آرگون به غیر از كاهش رسانايي گرمايي بين دو شيشه پنجره دوجداره، از اتلاف انرژی گرمایی هم جلوگیری می کند.
  • تهيه گاز آرگون بسیار آسان و ارزان است.

پس به دلایل بالا به طور گسترده و صنعتي می شود از آن استفاده كرد.

گاز آرگون در پنجره

 

غلظت گاز آرگون در پنجره دوجداره

 

مي دانيم كه غلظت گاز درون پنجره دوجداره UPVC بايد بيش از 90 درصد باشد. در طول زمان اين غلظت كم مي شود، مقدار كم شدن اين غلظت چيزي حدود 0.5 تا 1 درصد است.

كيفيت پنجره دوجداره اي كه از آرگون پر شده باشد تا زماني كه غلظت گاز آرگون به 75 درصد نرسد کاهش نخواهد یافت. بنابراين پنجره دوجداره اي كه با گاز آرگون پر شده باشد ،حداقل 20 سال رسانايي عالي خواهد داشت.

 

گاز کریپتون

 

گاز كريپتون هم گازي است كه براي استفاده در پنجره هاي چندجداره مناسب است. با توجه به اينكه كريپتون در فاصله هاي كمتر از 8 ميليمتر بهتر عمل مي كند، در پنجره هاي سه جداره و چهار جداره بيشتر استفاده می شود. كريپتون 200 برابر از گاز آرگون گرانتر است.

بنابراين استفاده از آن در پنجره هاي دوجداره معمولي اصلا به صرفه نیست. با استفاده از گازهای دیگر (مانند هگزافلوريد گوگرد، دي اكسيد كربن ) می توان میزان عایق بندی صدا را بیشتر کرد اما استفاده از اين گازها در عايق بندي گرمايي تأثير منفي دارد.

 

نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در پنجره دوجداره UPVC:

 

با توجه به پیشرفت در صنعت پنجره UPVC و شیشه دوجداره و مصرف بالای این دو محصول، لازم است که مشتریان بتوانند شیشه دوجداره صنعتی گازدار را از شیشه دوجداره غیراستاندارد تشخیص دهند.

در این قسمت نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در پنجره دوجداره UPVC را به شما آموزش می دهیم:

 

1-وجود سوپاپ های تزریق گاز آرگون

 

بر روی اسپیسرهای آلومینیومی شیشه دوجداره سوپاپ های ورود و خروج گاز آرگون قرار گرفته است. یکی از دلایل وجود گاز آرگون، سوپاپ های گاز موجود در شیشه دوجداره جهت پنجره یو پی وی سی است. زیرا قیمت این سوپاپ ها و قرار گرفتن انها در شیشه دوجداره بسیار زیاد است.

 

گاز آرگون در پنجره دوجداره
گاز آرگون در پنجره دوجداره

 

2- اختلاف دمای جداره داخل و خارج در شیشه دوجداره گازدار:

 

تزریق گاز آرگون باعث می گردد که انتقال حرارت در شیشه ها رخ ندهد. ضریب انتقال حرارتی گازهای خنثی مثل گاز آرگون بسیار پایین تر از هوا می باشد. در واقع گاز آرگون باعث کاهش ضریب انتقال گرما می شود.

وقتی گاز آرگون در پنجره دوجداره UPVC به مقدار کافی پر شده باشد،جداره بیرونی شیشه که در تماس با هوای ازاد می باشد، سرد میشود و جداره داخلی شیشه که در تماس با هوای محیط است ،دارای درجه حرارت محیط می باشد. با لمس کردن میتوانید این اختلاف دما را حس کنید.

 

3- استفاده از اسپیسرهای یکپارچه در شیشه دوجداره گازدار:

 

برای جلوگیری از خارج شدن گاز آرگون در پنجره دوجداره حتما باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد و شیشه باید طی 2 مرحله:

  • اولیه (بوتیل)
  • ثانویه (چسب پلی سولفاید)

توسط چسب های بوتیل و پلی سولفاید مخصوص عایق بندی گردد.

در این صورت گاز آرگون به هیچ وجه خارج نخواهد شد و شیشه پنجره UPVC شما کاملا عایق می شود.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله شرح دادیم که گاز آرگون چیست و چه مزایایی دارد، علت استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره چیست و همینطور روش های تشخیص اینکه آیا درون شیشه دوجداره از گاز آرگون استفاده شده است یا خیر را توضیح دادیم.

 

گروه صنعتی پرومانوین

 

گروه صنعتی پرومانوین نماینده ساخت بهترین درب و پنجره دوجداره می باشد. گروه پرومانوین به منظور جلب رضایت مشتریان عزیز، بهترین انوع درب و پنجره دوجداره upvc را تولید می نماید. شرکت پرومانوین دارای خدمات پس از فروش و ضمانت محصولات خود نیز می باشد. همچنین درب و پنجره دوجداره دست دوم نیز ارائه می دهد.

 

تماس با ما

 

جهت موارد زیر با شماره 02144856812 تماس بفرمایید:

کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره رایگان، اطلاع از آخرین قیمت پنجره های دوجداره، اطلاع از قیمت پنجره دوجداره دست دوم.

ما با پشتیبانی 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

اطلاعات بیشتر در Gas Argon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *