حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره چیست؟ پنجره های دوجداره این روزها بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده اند؛ اما خیلی‌ ها به دنبال این هستند که از انواع با کیفیت این پنجره ها استفاده کنند، در نتیجه توقع بیشتری هم از آنها دارند، زیرا هزینه بیشتری هم پرداخت می‌کنند اما موضوعی که اتفاق می ‌افتد، بخار گرفتن این پنجره هاست.

در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره با شما صحبت کرده و به طور کامل برایتان توضیح دهیم که چرا چنین اتفاقی رخ می دهد.

بخار گرفتن پنجره دوجداره چه دلایلی دارد؟

چرا خیلی ها به دنبال دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره هستند؟

اکثر افراد به دنبال این هستند که برای خانه نوساز خود پنجره دوجداره استفاده کنند. شیشه های دوجداره ای که داخل این پنجره ها استفاده می شود، مزایای زیادی نسبت به شیشه های معمولی دارند. علت هم این است که چند لایه هستند و مقاومت بیشتری از خودشان نشان می دهند.

از طرفی عایقی برای حرارت و صدا می باشند و در نتیجه زمانی که آنها را می خرید؛ توقع دارید تا حرارت داخل نشود و از طرفی صدا هم از بیرون شما را آزار ندهد. به خاطر همین شما به طور کلی از این پنجره‌ ها توقع بیشتری دارید.

بخار گرفتن پنجره دوجداره چه دلایلی دارد؟

زمانی که هوای داخل منزل گرم و بیرون سرد می شود، ممکن است متوجه بخار روی شیشه پنجره شوید که این موضوع برای هر شیشه ای ممکن است که اتفاق بیفتد؛ اما زمانی که دست به کار می‌ شوید و میخواهید بخار را پاک کنید، متوجه می شوید که نه تنها این بخار از بین نمی رود و لکه ها تمیز نمی شود، بلکه یک سطح کدر هم روی شیشه به وجود می‌آید که هرچقدر میخواهید آن را تمیز کنید، به نتیجه نمی رسید.

احتمالا خیلی ها در این شرایط به سراغ تعویض پنجره می روند؛ اما خیلی‌ ها هم می‌ خواهند بدانند که دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره چیست تا بتوانند از آن جلوگیری کنند یا اینکه راحت با آن کنار بیایند.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

چرا شیشه های دوجداره بخار میکند؟

در مورد دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره باید بگوییم که این موضوع به خاطر اختلاف دما در فصل زمستان در محیط خانه و محیط بیرون اتفاق می‌ افتد یا در محیط داخل خانه هوا گرم و  بیرون سرد است که این اختلاف دما باعث می شود تا شیشه ها بخار کرده یا عرق کنند که این اتفاق کاملاً طبیعی است و بعد از چند ساعت متوجه می شوید که هیچ اثری از آن ها باقی نمانده است.

دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره
دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره

شاید خیلی از افراد طاقت نداشته باشند و بخواهند پنجره را پاکسازی کنند که گفتیم در مورد شیشه های دوجداره این روش تاثیر عکس می دهد. علت هم این است که این بخارها انواع مختلفی دارند؛ در حالت اول شما می بینید که روی سطوح خارجی شیشه بخار نشسته، در حالت دوم روی سطوح داخلی و در حالت سوم بین دو لایه بخار داشته و عرق می کند.

اگر بخار روی شیشه های بیرونی باشد، یعنی دمای داخل ساختمان نسبت به بیرون خیلی زیاد است. این موضوع کاملا طبیعی است و یعنی شما مشکلی در عایق بندی پنجره ندارید و عایق عملکرد خودش را درست انجام می دهد و عاملی برای جلوگیری از هدر رفتن هوای گرم داخل خانه است.

اگر این تشکیل بخار روی قسمت داخلی شیشه باشد، باز هم به خاطر اختلاف دمای زیاد است و از طرفی ممکن است یکی دیگر از دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره از قسمت داخلی باشد که رطوبت هوا در داخل ساختمان خیلی زیاد است و تهویه مناسبی ندارید تا رطوبت اضافی از بین برود. از طرفی حمام کردن، آشپزی و کار هایی از این قبیل می تواند بخار شیشه از داخل را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

بخار گرفتن پنجره دوجداره
دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره

اما اگر بین دو صفحه شیشه دوجداره بخار اتفاق بیفتد، یعنی شما با مشکلات زیادی روبرو هستید، زیرا در این حالت متوجه می‌ شوید که عایق بندی به درستی انجام نشده است و  معمولا پنجره‌ هایی که دیگر عمر مفید خودشان را کرده ‌اند، بیشتر با این مسئله مواجه هستند.

گاهی اوقات این که شما از پاک کننده های شیمیایی استفاده می کنید تا پنجره را تمیز کنید، به درزگیر پنجره آسیب وارد می کند و باعث می شود که عایق بندی به مرور زمان از بین برود یا کیفیت عایق بندی تا حد زیادی پایین بیاید.

بیشتر بخوانید: پنجره وین تک

دلایل بخار گرفتن پنجره

سخن پایانی در ارتباط با دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره 

اکنون که با دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره آشنا شدید، می دانید که چگونه باید جلوی این اتفاق را بگیرید تا به عایق بندی آسیبی وارد نشود. از طرفی اگر شیشه با کیفیت انتخاب کنید، کمتر دچار مشکل می شوید که سایت پروما نوین در این زمینه جزء بهترین عرضه کننده هاست.