حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc اکثرِ غریب به اتفاق شما می دانید که پنجره دوجداره می تواند عایقی برای سر و صدا و آلودگی صوتی شده و مانع هدر رفت انرژی هم می‌ شود اما خیلی ها هم سوال دارند که آیا این پنجره ها از ورود گرد و غبار هم جلوگیری می کنند.

در این مقاله قصد داریم راجع به مبحث جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره UPVC توضیحاتی داده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم و بگوییم این پنجره ها این قابلیت را دارند یا خیر.

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

آیا پروفیل یو پی وی سی می تواند از ورود گرد و غبار جلوگیری کند؟

در مورد جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره UPVC باید بگوییم که خوشبختانه این پنجره ها این قابلیت را دارند و این یکی از مهمترین خصوصیات آنها محسوب می شود.

یعنی شما علاوه بر اینکه یک عایق صوتی بسیار عالی در منزل دارید، یک عایق حرارتی را هم می توانید تجربه کنید.همچنین پنجره ای در اختیار دارید که وجود آن باعث می شود تا از ورود گرد و غبار در منزل جلوگیری گردد.

در واقع در این پنجره لاستیک هایی قرار گرفته است و هنگامی که دستگیره پنجره را می بندید، در صورت تولید شدن در حالت استاندارد، پنجره از چهار طرف قفل می شود.

البته همه چیز بستگی به نوع پنجره ای دارد که خریداری می‌ کنید؛ اما به طور کل در مورد یک پنجره دوجداره یو پی وی سی معمولی برایتان توضیح دادیم.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

 

لاستیک های اطراف پنجره هم کاملاً سفت و محکم می مانند و هیچ درزی باقی نمی ماند و در نتیجه حتی برای وارد شدن گرد و غبار که خیلی هم ریز هستند، منفذی باقی نخواهد ماند.

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc
جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

چرا بعضی از پنجره های یو پی وی سی این قابلیت را ندارند؟

شاید شما جزء افرادی بوده اید که از پنجره یو پی وی سی برای منزل خود خریداری کردید و منتظر این هستید که جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره UPVC را شاهد باشید؛ اما این اتفاق در منزل شما رخ نمی دهد و گرد و غبار زیادی داخل می شود.

به نظر شما چرا چنین است؟ این موضوع دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. به طور کل عوامل زیر می توانند عامل ایجاد گرد و غبار و عبور آنها از پنجره دوجداره باشند:

  • پنجره دوجداره شما غیر استاندارد بود و هنگامی که آن را تولید کرده اند؛ چسب و فوم به اندازه استاندارد داخل شان تزریق نشده است.
  • مهمتر از همه اینکه بعضی از پنجره ها بصورت کشویی باز می شوند که در چنین حالتی نمی‌توان منافذ را به خوبی پر کرد.
  • ممکن است این پنجره به طور صد در صد برای شما عایق نباشد؛ چرا که گاها داخل این پنجره ها از یراق آلات تک حالت معمولی استفاده می کنند.
  • شاید لولا دچار مشکل شده و نیاز به آب بندی دارد.
  • شاید نوارهای اطراف شل شده‌اند و به خوبی عمل نمی کنند.
  • قسمت قفل ها را به خوبی بررسی کنید. اگر هر کدام از اجزا و قطعات آسیب‌ دیده اند، آنها را تعویض کنید. در چنین حالتی گاهی اوقات خیلی از افراد به سراغ چسب ضد آب مایع می‌روند که باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره UPVC خواهد شد.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

 

آیا از این نوع پنجره ها فقط در مناطق آلوده استفاده می کنند؟

خیلی ‌ها فکر می‌ کنند که جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره UPVC فقط مخصوص مناطقی است که هوای آلوده دارد؛ اما به هر حال هر چقدر هم که هوای محیط اطراف شما پاک و تمیز باشد، باز هم در طول روز آلاینده های شیمیایی به دلایل مختلف از محیط های متفاوت وارد منزل می شوند و ما نمی توانیم جلوی میکروب و ویروس ها را بگیریم.

در نتیجه پنجره یو پی وی سی می تواند برای همه مناطق مناسب باشد و به طور کل از هر نوع گرد و غباری جلوگیری کند و هوای سالم را برای شما به وجود بیاورد که باعث شود از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری گردد.

بیشتر بخوانید: پنجره وین تک

جلوگیری از ورود گرد و غبار و پنجره upvc
جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

کلام آخر در ارتباط با جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

با تمام مطالبی که در این مقاله ارائه شد، متوجه شدید که جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره UPVC چگونه است و این پنجره ها قابلیت این را دارند که از ایجاد آلودگی جلوگیری کنند.

سایت پرومانوین هم یکی از مهمترین منابعی است که پنجره های با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد و در نتیجه می‌ توانید برای استعلام قیمت اینجا و یا برای تهیه این پنجره ها به این سایت مراجعه کرده و در کمتر از 24 و ساعت کالا را درب منزلتان تحویل بگیرید.