حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

روش نصب پنجره دوجداره upvc چگونه است؟ در این مقاله به بررسی مراحل روش نصب پنجره دوجداره upvc خواهیم پرداخت و همچنین توجه به نکاتی که در نصب پنجره های دوجداره ضروری است.

نصب پنجره های یو پی وی سی بسبار مهم هست و هر خریداری نباید فکر کند که تنها با اموزش دیدن از اینترنت و یا خواندن کاتالوگ به یک متخصص نصب تبدیل می شود. در صورتی که هنگام اندازه گیری سایز و ابعاد پنجره کوچکترین اشتباهی انجام دهید، مجبور خواهید بود که مجدد پنجره را سفارش بدهید.

همچنین در صورتی که حرفه ای نباشید مطمئنا هنگام نصب و تعویض پنجره باعث ضربه و خراب کاری در جای قاب و گچ دیوار خواهید شد، درنتیجه پیشنهاد می شود برای نتیجه بهتر حتما از نصاب های حرفه ای استفاده کنید. برای مشاوره رایگان یا استعلام قیمت می توانید با مشاوران پرومانوین 02144856812 تماس بگیرید.

 

روش نصب پنجره دوجداره upvc به چه صورت است؟

 

در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که پنجره های دوجداره upvc به علت ماهیت و ساختار مواد پلیمری استفاده شده در ساخت، قبل از نصب و اجرا باید در محدوده ی تعریف شده ی دمایی یعنی ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد نگهداری شوند. رعایت این بازه ی دمایی در طی نصب پنجره ها نیز باید صورت گیرد.

 

روش نصب پنجره دوجداره
روش نصب پنجره دوجداره upvc

دلیل این امر این است که پلیمر یو پی وی سی در دما های پایین تر از ۵ درجه انعطاف پذیری و قابلیت شکل دهی خود را از دست می دهد. و در عوض حالت سفت و شکننده پیدا می کند. ایجاد حالت سفت و سخت، تحمل پروفیل ها را در برابر فشار و ضربه کاهش می دهد. در دمای بالاتر از ۳۵ درجه نیز انعطاف پذیری خارج از حد نرمال در پروفیل ایجاد می گردد. که این حالت نیز نامطلوب است.

 

هم چنین جا به جایی و حمل و نقل این پروفیل ها برای روش نصب پنجره دوجداره upvc، باید در نهایت احتیاط و امنیت صورت گیرد. اگر مکان نصب برای پنجره ها در دامنه ی دمایی پایین تا بالاتر از حد تعریف شده باشد، در این صورت نصاب باید این شرایط دمایی را فراهم نموده و به سرعت اقدام به تعبیه ی قاب در محل، انداختن شیشه ها و رگِلاژ پنجره ها نماید.

 

مراحل نصب پنجره دوجداره یوپی وی سی

 

مراحل و روش نصب پنجره دوجداره upvc در این بخش به ترتیب بیان شده است:

 

  • تمیز کردن محل نصب؛ قبل از هرچیز اولین کار، تمیز کردن فریم از مواد اضافی که هنگام ساختمان سازی بر روی چهاچوب نشسته است. کوچکترین لکه و یا ناهمواری زیر کار باعث می شود کار نهایی کیفیت لازم را نداشته باشد.

می توان حفره ها و منافذ اضافی را با گچ و سیمان بپوشانید تا بعد از نصب، کار دقیقا به صورت تراز انجام شود.

 

  • نصب فریم و بدنه ی پنجره؛ تعبیه ی قاب پنجره باید به دقت و با احتیاط صورت گیرد. تا هیچ گونه صدمه و آسیبی به آن وارد نگردد.

شایان ذکر است که برای جلوگیری از زنگ زدگی در قاب های فلزی، حتما رنگ آمیزی آن باید صورت گیرد.

 

  • اندازه گیری و تعیین تراز فریم نصب شده؛ تراز بودن فریم پنجره بسیار مهم است. زیرا اگر قاب اصلی تراز درستی نباشد باشد، پنجره ی قرار گرفته روی آن نیز کج و ناتراز خواهد بود.

این امر سبب می شود تا باز و بسته شدن درب های پنجره با مشکل روبه رو شود. و قفل ها روی هم چفت نگردند. لذا استفاده از ابزاری نظیر ترازسنج در هنگام نصب قاب هاب پنجره توسط نصاب الزامی است.

 

  • تعبیه و جا انداختن شیشه ها؛ شایان ذکر است که قبل از تعبیه ی شیشه ها در قاب، برچسب های روی پروفیل کنده شوند.

برچسب سایر قسمت های پروفیل نیز در طی مدت استفاده نهایت تا ۲ ماه باید کنده شوند. علت این امر این است که با گذشت زمان این برچسب ها سفت و خشک شده و محلی برای تجمع گرد و خاک می شوند.

هنگام جایگذاری شیشه پس از تمیز کردن محل نصب با استفاده از قطعات پلاستکی بنام تاکوز، سطح شیشه را برای تراز بودن تست می کنیم. سپس پس از اطمینان از تراز بودن شیشه های، زواره ها را جا می اندازیم. فراموش نکنید که برای جا انداختن شیشه ها از چکش پلاستیکی استفاده کنید.

 

  • رگلاژ کردن یراق آلات؛ پس از تعبیه ی شیشه ها در محل باید رگلاژ کردن پنجره ها صورت گیرد. این کار توسط نصاب انجام می گیرد. و هدف اصلی آن اطمینان از عملکرد درست اجزا هنگام باز و بسته کردن پنجره است. رگلاژ پنجره یو پی وی سی چه زمانی انجام می شود؟
 

مراحل و روش نصب پنجره دوجداره upvc به اختصار در بالا عنوان شد، حال به بررسی نکات مهم و ضروری در رابطه با نصب این پنجره ها می پردازیم.

 

روش نصب پنجره دوجداره upvc
روش نصب پنجره دوجداره upvc

 

توجه به چه مواردی در نصب پنجره های دوجداره یو پی وی سی ضروری است؟

 
  • نصب و اجرای انواع پنجره های دوجداره از جمله پنجره ی یو پی وی سی حتما باید توسط افراد متخصص و ماهر صورت گیرد.
  • استفاده از نیروی متخصص برای تنظیم تراز پنجره ها بسیار حائز اهمیت است. لذا افراد تازه کار و نابلد نباید خودسرانه نسبت به نصب این نوع از پنجره ها اقدام کنند.
  • پس از نصب درب و پنجره های دوجداره، خریدار باید نحوه ی باز و بسته شدن پنجره را از نصاب سوال کند.
  • امروزه اکثر فروشگاه ها و مراکز فروش درب و پنجره های دوجداره، خود دارای نیروی ماهر و حرفه ای برای نصب آن ها هستند. لذا پس از ثبت سفارش و ارسال کالا به ساختمان ، تیم حرفه ای از نصابان برای اجرا و نصب این نوع از پنجره ها به محل اعزام می شوند.
  •  

بیشتر بخوانید: نصب حفاظ پنجره دوجداره چگونه است؟

 

سخن پایانی در اتباط با روش نصب پنجره دوجداره UPVC

 

روش نصب پنجره دوجداره upvc، نیازمند دقت و ظرفت هست، به همین دلیل استفاده از نصاب های متخصص کاملا ضروری است. در این مقاله از اهمیت نصب درست پنجره های دوجداره گفتیم و در انتها پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید پنجره دوجداره را دارید می توانید برای استعلام قیمت و یا درخواست مشاوره رایگان با شماره 01244856812 تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *