حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن : زمانی که اقدام به خرید پنجره دوجداره و یا استعلام قیمت می کنید، قطعا توقع بیشتری از کیفیت این پنجره ها نسبت به پنجره های معمولی دارید، زیرا هزینه بیشتری را پرداخت کرده اید و باید خیالتان راحت باشد.

در واقع کیفیت پنجره ها تا حد زیادی بستگی به شیشه استفاده شده در آن دارد و به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم که برایتان توضیح دهیم شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن ها چه چیزهایی هستند تا اگر تمایل به خریدشان دارید، بدانید که کدام شیشه ها برای این پنجره ها مناسب تر است. با ما همراه باشید که در این مورد برایتان توضیحات مفیدی خواهیم داشت.

شیشه های مناسب پنجره دوجداره

آیا شیشه پنجره دوجداره با شیشه معمولی متفاوت است؟

در مورد شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن، خیلی ها فکر می‌ کنند که ایا این شیشه ها با پنجره های معمولی متفاوت هستند؟ بله.

زمانی که شیشه دوجداره باشد، یعنی یک لایه اضافه بین دو شیشه قرار گرفته است و وسط آنها یک فاصله دهنده یا اسپیسر ( که این اسپیسرها معمولاً از آلومینیوم ساخته می شود.) نصب می کنند که از طریق آن گاز آرگون تزریق می گردد تا استحکام و عایق بندی به درستی انجام شود. علاوه بر آن درزگیرهای غیر قابل نفوذ هم داخل شیشه قرار می گیرند.

شیشه های مناسب پنجره دوجداره

چه شیشه ای مناسب پنجره دوجداره است؟

در مورد شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن باید بگوییم؛ شیشه هایی مناسب هستند که دو ویژگی زیر را داشته باشند:

عایق حرارتی

یکی از ویژگی ‌هایی که باید شیشه های دوجداره داشته باشد، این است که عایق حرارتی باشند. ضخامت بالای این شیشه باعث می‌ شود تا سرما از بیرون وارد نشده و در فصل تابستان هم خنکی هوای منزل به بیرون نرود و  در نتیجه اینگونه شما در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید داشت.

عایق صوت

گاز آرگونی که داخل شیشه دوجداره استفاده می شود، در فضای خالی بین دو شیشه تزریق می گردد و عاملی برای جلوگیری از انتقال صدا و یا حتی نفوذ حرارت است. همانطور که درباره ویژگی قبلی هم توضیح دادیم، در مورد شیشه های مناسب برای پنجره دوجداره و روش های تولید آن باید بگوییم که این شیشه ها باید عایق صوتی باشند که در غیر این صورت شما هیچ تفاوتی با پنجره معمولی نمی بینید.

شیشه های مناسب پنجره دوجداره

شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن

در این قسمت از مقاله شیشه هایی را به شما معرفی می‌ کنیم که برای پنجره دوجداره بسیار مناسب هستند. در واقع شیشه های مناسب شامل موارد زیر است:

شیشه رفلکس

شیشه رفلکس یکی از انواع شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن محسوب می شود که یک جداره رفلکس و یک جداره ساده داخل آن وجود دارد که قسمت رفلکس رو به بیرون قرار می‌‌گیرد. این پنجره ها طرفداران زیادی دارد و مانع از عبور شدید نور خورشید در طول روز می شوند.

شیشه پنجره دوجداره رنگی

این شیشه ها هم از جداره رنگی تشکیل شده اند و کاربردهای بسیار زیاد و گسترده ای دارند.

شیشه لمینت

یکی از انواع شیشه های مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن، شیشه لمینت است که یک لایه دیگر هم در وسط آن قرار می گیرد و باعث می شود تا اگر جسم سختی به آن برخورد کند، دچار ترک و شکستگی نشود. اگر می خواهید نمونه ای از این شیشه ها را ببینید، به شیشه های جلو و عقب خودرو دقت کنید که از نوع لمینت هستند.

شیشه دوجداره سکوریت

این شیشه های امنیتی برای مکان هایی در نظر گرفته می شود که احتمال خطر، آسیب دیدگی و شکستگی شیشه وجود دارد و به گونه ای طراحی شده که وقتی چیزی با آن برخورد می کند، نشکسته و خیالتان راحت است. جالب است بدانید که در خودرو های امنیتی معمولا از این شیشه ها استفاده می کنند.

شیشه های مناسب پنجره دوجداره

روش تولید شیشه پنجره دوجداره

در مورد شیشه های مربوط به پنجره های دوجداره و روش های تولید آن، باید بگوییم که این شیشه‌ ها را به صورت اتوماتیک با دستگاه مخصوص برش می دهند، سپس قاب را بر اساس آنچه مدنظر دارند خم می کنند، در وسطش یک سوراخ ایجاد می‌ کنند و سوپاپ های گاز آرگون را در آنجا قرار می‌ دهند و رطوبت گیر به آنها تزریق می کنند و بعد تزریق ماده ای به نام بوتیل انجام می شود؛ سپس شیشه را می شویند و آن را خشک می کنند و بعد اقدام به نصب قاب، سپس تزریق گاز مورد نظر و بعد تزریق پلی سولفاید یا چسب نهایی  می کنند.

کلام آخر

حال که متوجه شدید شیشه  مناسب پنجره دوجداره و روش های تولید آن چگونه است، احتمالاً می خواهید اقدام به خرید این شیشه ها و پنجره‌ ها کنید. سایت پرومانوین منبعی است که می توان در این زمینه به آن اطمینان کرد و خرید اینترنتی ایمنی داشت و ظرف 24 ساعت کالا را درب منزل تحویل گرفت.