حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

نحوه تولید پروفیل درب و پنجره :پروفیل درب و پنجره مفهومی است که شاید شما با آن آشنایی نداشته باشید؛ اما افرادی که در حوزه ساخت و ساز هستند، قطعاً اطلاعات کافی درباره این موضوع دارند و اینکه نحوه تولید پروفیل درب و پنجره چگونه است، یک موضوع جداگانه و تخصصی ‌تر محسوب می‌ شود که مهندسان هم شاید اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشند. حال در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد تولید پروفیل ها با شما صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

نحوه تولید پروفیل درب و پنجره

استعلام قیمت پنجره دوجداره

پروفیل درب و پنجره چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به نحوه تولید پروفیل درب و پنجره صحبت کنیم، اول باید تعریف دقیقی از آنها را بدانیم. در واقع پروفیل به معنای مصالحی است که در یک سطح مقطع یکسان با طول مشخص برای ساخت و ساز، از آن ها استفاده می کنند. انواع پروفیل با مقطع باز یا بسته متفاوت است و برای ساخت در و پنجره های مختلف به کار می روند. از نظر جنس به دو دسته فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند؛ البته انواع آهنی، فولادی و آلومینیومی هم وجود دارد.

تولید پروفیل درب و پنجره چگونه است؟

در مورد نحوه تولید پروفیل درب و پنجره باید بگوییم که فرآیند تولید این پروفیل ها معمولاً شامل دو مرحله می شود. در مرحله اول مواد اولیه را آماده کرده؛ سپس آنها را با یکدیگر ترکیب می کنند و در مرحله دوم شروع به اکسترود مواد می‌ کنند که در ادامه به طور کامل آنها را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه تولید پروفیل درب و پنجره

ترکیب مواد

همانطور که گفتیم، مرحله اول نحوه تولید پروفیل درب و پنجره این است که مواد اولیه پروفیل را با یکدیگر ترکیب کنند که این کار را توسط میکسر مخصوص انجام می ‌دهند. نکته مهمی که در مورد مخلوط کردن مواد باید مد نظر قرار دهید، این است که به دمای میکسر توجه کنید.

بعد از اینکه مواد مخلوط می شود، مواد میکس شده از طریق لوله وارد مخازن خواهد شد و مواد اولیه که توسط پروفیل تولید می شود، به مدت ۱۶ تا ۲۴ ساعت داخل مخازن باقی می ماند. علت هم از بین بردن الکتریسیته ساکن و یکسان شدن دمای مواد با دمای محیط است.

اکستروژن

در مرحله دوم نحوه تولید پروفیل درب و پنجره، با اکستروژن مواد اولیه مواجه هستیم یا به عبارت دیگر بعد از اینکه مواد را به طور کامل مخلوط کردیم، این مواد به طور اتوماتیک به دستگاه اکسترودر وارد می شود. چرخ دنده حلزونی شکلی داخل این دستگاه وجود دارد که مواد را حرکت می دهد و یک دمای معین و مشخص برای آنها ایجاد می‌ کند و آنها را به سمت جلو هل می دهد. در چنین حالتی شما یک خمیر یکسان به دست می آورید که هیچ تخلخلی داخل آن وجود ندارد و در واقع دستگاه اکسترودر حرکت دورانی دارد و مواد را به سمت جلو یعنی به سمت قالب هدایت می کند.

نحوه تولید پروفیل درب و پنجره

خمیری که اکنون تشکیل شده است، به خاطر فشار این چرخ دنده ها در انتهای اکسترودر دارای درجه حرارت تقریبی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می شود و از آنجا خارج می گردد. قالب ها برای پروفیل های مختلف ساختار متفاوتی دارند و بعد از این که پروفیل از اکستروژن خارج می شود، از آنجایی که دمای آن بالا است، ممکن است تغییر شکل داشته باشد و از طرفی امکان تغییر ساختار پروفیل هم وجود دارد.

نحوه تولید پروفیل درب و پنجره

خنک سازی

در مرحله بعدی از نحوه تولید پروفیل درب و پنجره؛ یعنی بعد از این که شکل اولیه پروفیل تثبیت شد، محصول را از آب خنک عبور می دهند که شکل دائم آن مشخص شود. تمامی حرکت های مربوط به پروفیل و اکستروژن توسط غلطک هایی انجام می گردد؛ سپس آب اضافی که از آن باقی می ماند را روی پروفیل می ریزند که این کار از طریق غلتک های تعبیه شده بعد از واتر تانک انجام شده و خشک می کنند و اطلاعات مربوط به پروفیل را ثبت می کنند و در نهایت مرحله بسته بندی و چسباندن برچسب روی پروفیل آغاز انجام خواهد شد.

کلام آخر

با همه اطلاعاتی که از این مقاله به دست آوردید، متوجه شدید که نحوه تولید پروفیل درب و پنجره چگونه است. در تمام مراحل تولید، باید کار با کیفیت کامل به انجام برسد تا شما بتوانید یک پروفیل بدون عیب و نقص داشته باشید. تمام محصولاتی که داخل سایت پرومانوین هستند هم، به دقیق ترین حالت ممکن تولید شده اند و پروفیل درب و پنجره ای با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید تا مدت ها بدون دغدغه از آن ها استفاده کنید.