حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

همه چیز درباره شیشه هوشمند ،شیشه هوشمند در عصر مدرن و تکنولوژی در منازل و ساختمان های دیگر جایگاهی ویژه پیدا کرده است. شیشه هایی که با یک کنترل کار می کنند و نور را در محیط پخش می سازند. در این مقاله از سایت پروما نوین می توانید در این باره اطلاعات زیادی به دست بیاورید. اما هر سوالی که ذهن شما را درگیر کرد با کارشناسان ما در میان بگذارید. همچنین جهت مشاوره و یا استعلام قیمت می توانید با شماره 02144856812 تماس بگیرید.

همه چیز درباره شیشه هوشمند
همه چیز درباره شیشه هوشمند

شیشه هوشمند چیست؟

جالب است بدانید که شیشه هوشمند در دنیای مدرن صنعت ساختمان سازی و معماری، دریچه ای به سوی پیشرفت را باز نموده است. جزئیات را در ادامه بیان خواهیم نمود. این شیشه ها سیستمی برقی دارند و میزان کدر بودن آن‌ ها قابل کنترل می باشد. نوری که به داخل می تابد را می توان کنترل کرد و شیشه را به حالت مات یا شفاف در آورد. از این رو این شیشه را برای مکان های خاص و برای حفاظت از حریم خصوصی مورد استفاده قرار می دهند‌. پشت این عملکرد یک فناوری پیشرفته وجود دارد که با مسدود کردن طول موج نور عمل می کند. این فناوری در منازل، بیمارستان ها و برخی مشاغل کاربرد دارند. محیط ها می توانند به این طریق بسیار تمیزتر و شیک تر به نظر برسند و دیگر نیازی به استفاده از پرده و درب و سایر موارد نمی باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت شیشه هوشمند با شیشه های شفاف و ساتینا در چیست؟

در شیشه هوشمند چه نوع فناوری وجود دارد؟

در پشت این عملکرد شیشه هوشمند فناوری های مختلفی وجود دارد که در ادامه درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

همه چیز درباره شیشه هوشمند
همه چیز درباره شیشه هوشمند

فناوری ذرات معلق

این فناوری در شیشه هوشمند پر کاربردترین نمونه می باشد. در این فناوری، در شیشه یک فیلم هوشمند تعبیه شده است و ذرات و کریستال های مایع در یک پایه پلیمری وجود دارند. این کریستال ها قابل کنترل هستند. هنگامی که نور به شیشه برخورد می کند الکترون ها پراکنده می شوند و باعث کدر شدن شیشه می شوند. اگر بار الکتریکی از شیشه عبور کند، مایع درون ذرات کریستال در یک مسیر مستقیم قرار می گیرند و نور به راحتی و بدون این که پراکنده شود عبور خواهد کرد. این شفاف و مات شدن شیشه به راحتی قابل کنترل خواهد بود‌. کنترل از راه دور این کار را برای شما انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: پارتیشن بندی شیشه ای جدید

فناوری الکترومرومیک

از نام این فناوری می توان حدس زد که این فناوری بر اساس الکتریسیته انجام می شود. خواص شیشه قابل تغییر است و میزان نور و گرمای منتقل شده را می توان به راحتی کنترل نمود. این نمونه از شیشه ها را در ساختمان ها، آینه های دید عقب و ویترین موزه هل مورد استفاده قرار می دهند‌.

شیشه هوشمند ترموکرومیک

گرما می تواند شفافیت این شیشه هوشمند را تغییر دهد. هنگامی که دمای خارجی از دمای انتقال بالانر می رود فیلتر ترموکرومیک فعال شده و رنگ‌ پنجره تغییر می کند. به این طریق گرما و تابش قابل کنترل می شوند و در عین حال شفافیت شیشه کاملا حفظ خواهد شد.

 

فناوری شیشه هوشمند معلق

این مدل شیشه هوشمند با ذرات نانو سر و کار دارد. این شیشه ها شفافیت دارند و ذرات نانو به شیوه ای سازمان دهی می شوند که بتوانند نور را مسدود و جذب نمایند. با اعمال الکتریسیته روی شیشه، این ذرات نانوی معلق در یک راستا قرار می گیرند و نور قادر خواهد بود از آن ها عبور نماید.

شیشه هوشمند با فناوری میکرو بلایند Micro-Blind

پرده های میکرو که در این شیشه تعبیه شده است پرده های فلزی نازک هستند و با برق کنترل می شوند. عملکرد این نمونه شیشه هوشمند به گونه ای است که زمانی که هیچ ولتاژی وجود ندارد پرده ها کاملا جمع می شوند و نور به راحتی عبور می کند. اما هنگامی که الکتریسیته در این شیشه اعمال شود، بین شیشه و پرده های فلزی یک میدان الکتریکی به وجود می آید. این میدان باعث می شود که پرده ها باز و صاف شوند و از این طریق نور مسدود خواهد شد. این نمونه از شیشه را می توان برای حفظ حریم خصوصی مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: فواید استفاده از پنجره‌ دوجداره هوشمند

همه چیز درباره شیشه هوشمند
همه چیز درباره شیشه هوشمند

هزینه استفاده از شیشه های هوشمند

این شیشه ها بسیار گران هستند و شاید خیلی از افراد این توانایی را نداشته باشند که در ساختمان های خود نصب نمایند. اما برخی از مشاغل و حتی صاحب خانه ها هزینه را در نظر نمی گیرند و این نمونه از شیشه هوشمند را به کار می برند. این می توان راهکار خوبی برای کنترل نور و گرما و همچنین عایق برای ساختمان ها باشد.

بیشتر بخوانید: فناوری های جدید در صنعت پنجره

سخن پایانی

با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فناوری های نوین به وجود می آیند که در واقع برای راحتی انسان هستند. یکی از این فناوری ها شیشه هوشمند است که در این نوشتار ارزشمند از سایت پروما نوین به طور کامل توضیح داده شد. جهت مشاوره با کارشناسان مجرب ما می توانید سایت را دنبال نمایید.