حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

پروفیل در و پنجره چیست؟ این روزها مردم بیشتر به سمت شهرنشینی می آیند و در نتیجه نیاز به اپدیت بودن در حوزه ساخت و ساز بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است و افراد به دنبال این هستند تا از لوازمی استفاده کنند که شرایط زندگی را برایشان راحت‌تر کند. شاید یکی از مباحثی که این روز ها با آن برخورد کرده باشید، راجع به پروفیل در و پنجره باشد. در این مقاله قصد داریم برایتان توضیح دهیم که پروفیل در و پنجره چیست؟ و همچنین می توانید برای استعلام قیمت پنجره دوجداره با مشاوران پرومانوین تماس بگیرید.

پروفیل در و پنجره چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است که یک توضیح و تعریف دقیق از این پروفیل ها داشته باشیم. در واقع پروفیل ها همان موادی هستند که باعث زیبا شدن نمای پنجره می شوند.

به خاطر اینکه می‌ تواند کیفیت ساخت و ساز را بالا ببرند و در نتیجه در صنعت جایگاه ویژه ای دارد و در انواع مختلفی تولید می‌ شود. با استفاده از پروفیل، شما می ‌توانید نمای ساختمان را همانطور که دوست دارید طراحی کنید. البته همه چیز بستگی به نوع پروفیل هم دارد. به طور کلی دو نوع پروفیل پنجره به نام باز و بسته وجود دارد.

پروفیل در و پنجره چیست؟

جنس پروفیل در و پنجره از چه چیزهایی است؟

حال که متوجه شدید پروفیل در و پنجره چیست، احتمالا می خواهید در مورد جنس آن‌ ها هم اطلاعاتی داشته باشید. به طور کل جنس پروفیل ها با توجه به کاربردی که دارند؛ متفاوت است و معمولاً مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

پروفیل در و پنجره چیست؟

از پروفیل در و پنجره چه استفاده هایی می کنند؟

شاید خیلی از شما بخواهید کاربرد پروفیل ها را بدانید. اینکه بدانیم کاربرد پروفیل در و پنجره چیست، قطعاً کمک می کند تا برای خرید آنها تصمیم قطعی تری بگیرید. کاربرد این پروفیل ها شامل موارد زیر است:

پروفیل در و پنجره چیست؟

 کدام پروفیل ها پر کاربردتر هستند؟

در بین تمام جنس هایی که برای پروفیل در و پنجره نام بردیم، پروفیل فولادی در ساخت و ساز بیشتر کاربرد دارد که برای نما هم معمولا از آلومینیوم یا pvc استفاده می کنند. علت هم این است که مقاومت آن ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و رطوبت بیشتر است.

پروفیل درب و پنجره چگونه تولید می شود؟

اول باید بدانید که نحوه تولید پروفیل چگونه است. معمولاً پروفیل‌ های فولادی از ورق سیاه ساخته می شوند‌. به خاطر همین قیمت آنها بستگی به قیمت ورق سیاه دارد که داخل آن به کار رفته است. اینکه بدانید پروفیل در و پنجره چیست، مهم است اما نحوه تولید آن هم می‌ تواند در افزایش اطلاعات تان برای استفاده بهینه تر از آنها موثر باشد.

پروفیل در و پنجره چیست؟

برای ساختن پروفیل ها اول ورق سیاه را در ابعاد دلخواه برش می زنند. همه چیز بستگی به سایز قالب هایی دارد که قرار است در آن پروفایل استفاده شود؛ سپس از دستگاه رول فرمینگ و پرس استفاده می‌ کنند. نوارهای آن را به شکل مورد نظر در می آورند و بعد درز ها را جوشکاری می‌ کنند و تا انتها پروفیل ها را برش می زنند.

پروسه تولید پروفیل آلومینیومی هم به همین شکل است و تنها تفاوتی که وجود دارد، این است که به جای ورق سیاه از شیت آلومینیوم یا ورق آلومینیوم به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند.

در مورد پروفیل های پی وی سی هم فرایند ذوب را به کار می‌ گیرند و شروع به قالب زنی می کنند. نکته مهم این است که فرقی ندارد جنس پروفیل در و پنجره از چیست؛ در هر صورت پروفیل فولادی، آلومینیوم یا پی وی سی به صورت شاخه ای با طول های مشخص توسط تولیدکننده عرضه شده و فرآیند مربوط به برش سوراخکاری و تبدیل آنها به در و پنجره در کارگاه ساختمانی انجام می‌شود و همگی یکسان است.

پروفیل در و پنجره چیست؟

 کلام آخر

با همه اطلاعاتی که از این مقاله به دست آوریدید متوجه شدید که پروفیل در و پنجره چیست، احتمالا خیلی از شما هم به فکر تهیه این پروفیل ها افتاده اید. همانطور که در مقاله هم دستتان آمد؛ سایت پروما نوین در این زمینه می تواند بهترین منبعی باشد که پروفایل های با کیفیت را در اختیارتان قرار می دهد و می توانید با خیال راحت از محصولات سایت پرومانوین خرید کرده و استفاده کنید.