حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc چیست؟هنگام ساخت پنجره upvc چه استاندارد هایی رعایت می شود؟ اگر شما هم سوالاتی در رابطه با اجزی پنجره upvc  و پنجره دوجداره دارید پس تا انتهای متن همراه ما باشید. همچنین جهت استعلام قیمت پنجره دوجداره اینجا کلیک کنید.

اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc

پنجره upvc از چه اجزایی تشکیل شده؟

امروزه انواع پنجره های دوجداره از جنس upvc در بازار موجود هستند. اما توجه داشته باشید که همه ی این محصولات کیفیت و مرغوبیت یکسانی ندارند.

کیفیت پنجره های تولیدی عامل بسیار مهمی در قیمت گذاری انواع پنجره های upvc  در بازار است. که این کیفیت نیز در ارتباط مستقیم با مصالح و ادوات استفاده شده در ساخت و تولید آن ها است.

در این مقاله اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc باکیفیت که طبق بهترین استاندارد های داخلی و خارجی طراحی و تولید شده است. را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc چیست؟

در این بخش به معرفی متریال و موارد مصرفی در ساخت و تهیه ی پنجره های دوجداره یو پی وی سی پرداخته شده که به شرح زیر است:

گالوانیزه ی تقویت شده:

آهن گالونیزه به طور کلی در پروفیل بدنه و لاستیک های مصرفی برای درز بندی شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از این فلز بروی قیمت نهایی پنجره ی دوجداره نیز اثر گذار است.ضخامت، مقدار و مرغوبیت گالوانیزه ی مصرف شده در تولید به طور مستقیم تعیین کننده ی کیفیت محصول نهایی است.متاسفانه تشخیص ضخامت ورقه های آهنی مورد استفاده در ساخت کار آسانی نبوده و به عبارتی غیر ممکن است،برای همین توصیه می شود که حتما از فروشگاه های معتبر و بنام نظیر پرومانوین اقدام به خرید درب و پنجره های دوجداره upvc نمایید.

عدم بکار بردن گالوانیزه در ضخامت های معین سبب می گردد. تا محصول نهایی مقاومت مکانیکی بسیار پایینی را در برابر فشار و ضربه داشته باشد.

پروفیل( قاب و بدنه ی پنجره):

پروفیل های مورد استفاده در پنجره های upvc شامل؛ پروفیل میانه، پروفیل چهارچوب، پروفیل باز شونده و پروفیل های کمکی هستند.این پروفیل ها بسته به نوع و مدل پنجره ی تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند.و قیمت های متفاوتی را نیز دارند.ادوات و یراق آلات؛ دستگیره، قفل پنجره، لولای در و پنجره و … همگی از جمله ادوات مصرفی در تولید پنجره های دوجداره upvc محسوب می شوند.در این رابطه باید عنوان کرد که تعداد و مرغوبیت این ادوات در کیفیت نهایی محصول و نیز قیمت آن اثر گذار است.

شیشه:

شیشه های بکار برده شده در ساخت پنجره های دوجداره می توانند شامل انواع شیشه های لامینه شده، ساده، سکوریت، رفلکس، شیشه ی رنگی، شیشه مات ، شیشه خم ، شیشه براق و … باشد.مسلما نوع شیشه ی مصرفی و ضخامت آن نیز در تعیین کیفیت محصول نقش مهمی را دارد.

امروزه پنجره های upvc در قالب پنجره های سه جداره نیز طراحی و تولید می شوند.لاستیک های درزبندی پنجره ها؛ نوع و کیفیت لاستیک مورد استفاده برای درزبندی در کارایی نهایی محصول نقش بسزایی را دارد. چنان چه از انواع بی کیفیت و تقلبی در ساخت استفاده شود. محصول نهایی ویژگی اصلی خود یعنی عایق بودن را نخواهد داشت.

بهترین برند لاستیک های درزبندی، برند EPDM است که قابلیت عایق کاری بسیار بالایی را دارد. ولی به علت گران قیمت بودن اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرد.

متریال مورد استفاده برای درزبندی:

برای عایق کاری بهینه در پنجره های دوجداره upvc از چسب های سیلیکونی ماستیک استفاده می کنند.( البته در برخی موارد بنابه دلایل مختلف چسب سیلیکونی استفاده می شود). نوع و برند چسب استفاده شده برای اتصال قطعات روی خصوصیات عایق بودن پنجره ها اثر گذار است.

حال که با اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc آشنا شدیم، به معرفی بهترین استاندارد جهانی برای تولید این‌ نوع از در و پنجره ها می پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc

استاندارد جهانی RAL  المان

در اصل استاندارد رال المان به نوعی بهترین و موثرترین پارامتر ها را برای تولید درب و پنجره های یو پی وی سی مرغوب و با کیفیت را گرد هم آورده است.با رعایت اصول و مقررات عنوان شده در این استاندارد، سازندگان درب و پنجره ی دوجداره می توانند به بالاترین سطح کیفیت محصولات خود دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر ذکر پارامترهای الزامی در تولید محصول، نحوه ی اصولی و صحیح نصب در و پنجره های دو جداره نیز در این استاندارد قید شده است.در پایان همه ی سازندگان باید این نکته را در نظر داشته باشند. که کیفیت اجزای تشکیل دهنده پنجره upvc به طور مستقیم روی کیفیت پنجره ی تولیدی تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از درب و پنجره upvc

مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره upvc

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *