حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

شیشه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟، امروزه نقش شیشه ها، چیزی فراتر از یک قاب روی دیوار که برای ورود و خروج هوا و نور از آن استفاده شود؛ است. بیشتر افراد به طراحی و زیبایی دکوراسیون منزل و محل کارشان اهمیت می دهند و در نتیجه به دنبال استفاده از وسایلی هستند که کیفیت بالایی داشته باشند و هم بتواند از لحاظ زیبایی خواسته آنها را برآورده کند.

یکی از وسایلی که درساخت تمام مکان های استفاده می شود و درواقع استفاده از آن اجتناب ناپذیر است؛ شیشه ها یا پنجره هستند. حال آنکه می توان پا فراتر گذاشت و از پنجره هایی استفاده کرد که زیبایی ساختمان را بیشتر کنند و به مانند تابلویی روی دیوار طنازی کنند.

درنتیجه تصمیم گرفتیم که در مورد یکی از این تابلوها که در دکوراسیون از آن استفاده می کنند صحبت کنیم و آن چیزی نیست جز شیشه دکوراتیو یا پنجره دوجداره طرح دار. در این مقاله بیان می کنیم که شیشه دکوراتیو چیست، کاربرد شیشه دکوراتیو چیست و چه مزیت هایی دارد.

شیشه دکوراتیو چیست

تعریف شیشه دکوراتیو یکی از مباحث مهمی است که قبل از صحبت کردن در مورد کاربرد شیشه دکوراتیو باید به آن بپردازیم. از زمان های گذشته تا همین الان شیشه ها نقش مهمی در معماری بنا داشته اند و نوع طراحی آنها اهمیت بسیار زیادی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد.

به همین خاطر بیشتر کسانی که از اهمیت نقش شیشه ها در زیبایی منازل آگاه هستند، به سراغ شیشه های دکوراتیو در ساخت منازل روی آورده اند.

به طور کلی اگر بخواهیم شیشه دکوراتیو را تعریف کنیم، باید بگوییم جدا از نوع شیشه، به تمام انواع شیشه هایی که برای زیبایی بیشتر در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و ساختمان ها استفاده می شود؛ شیشه دکوراتیو می گویند.

این شیشه ها با تکنیک های خاصی رنگ آمیزی شده اند و یا با استفاده از دستگاه های مخصوص طرح های خاصی روی انها زده شده است و یا همچین در شکل و بافت بعضی از آنها تغییر ایجاد کرده و به شیشه های ترئینی معروف شده اند.

ممکن است برای زیباسازی دکوراسیون از هر نوع شیشه ای استفاده شود که به همه آنها شیشه دکوراتیو یا تزئینی می گویند. این شیشه ها در بین عموم، خیلی زیاد مورد توجه قرار گرفته اند. نحوه تولید آنها هم در کارگاه های تولید شیشه است، رنگ آمیزی های مختلف روی آن انجام می‌‌شود و در رنگ ها، طرح ها و شکل های مات و شفاف تولید می گردد.

شیشه دکوراتیو

وقتی صحبت از هنر و زیبایی می شود؛ تنوع حرف اول را می زند. یکی از دلایلی محبوبیت شیشه های دکوراتیو نیز تنوع انهاست که می تواند هر سلیقه ای را تحت پوشش قرار بدهد.

و همین تنوع باعث استفاده آن در مکان های مختلف شده است از دکوراسیون پذیرایی منازل بگیرید تا سرویس های بهداشتی و حمام. انواع شیشه دکوراتیو عبارتند از:

در فرایند تولید شیشه های مات، شیشه های ساده با استفاده از یک اسید خاص به شیشه های مات تبدیل می شوند. شیشه های مات تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و در تولید این شیشه از یک لایه لمینت اضافه استفاده شده است که مقاومت شیشه را افزایش می دهد.

این نوع شیشه ها به دلیل سطح کدر و مات کننده ای که دارند به مانند یک دیوار عمل می کنند با این تفاوت که روشنایی را از خود عبور می دهند. از دیگر ویژگی های این نوع شیشه مقاومت انها در برابر کثیفی است و به راحتی با قرار گرفتن دست روی آنها، لک نمی شوند.

روی شیشه های تک جداره و یا دوجداره با استفاده از دستگاه مخصوص به نام UV، طرح مورد نظر روی شیشه چاپ می شود. طرح موردنظر برای چاپ کاملا قابلیت شخصی سازی دارد و هرطرحی با سلیقه و خواست مشتری می توان روی این شیشه ها چاپ کرد.

این شیشه ها شفاف نیستند و رنگ های مختلفی دارند. بیشترین مورد استفاده این شیشه های دردیوایدر بین طبقات ویترین ها، کابینت ها، استفاده در کابینت ها و… می باشد.

شیشه های لاکوبل به دلیل تولید با لایه پوششی رنگی و یک لایه پی وی سی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و پس از پخته شدن ایمنی بیشتری پیدا می کنند.

این شیشه ها در دو نوع مات و شفاف تولید می شوند و تنوع زیادی در رنگ و ضخامت دارند و ناگفته نماند که نوع ساختار آنها مناسب با محیط زیست هست.

شیشه های لمینت رنگی با توجه به نوع تولیدشون در دکوراسیون تمام قسمت های ساختمان می توان از ان استفاده کرد. این شیشه های از قرار گرفتن چند لایه شیشه صاف در کنارهم تشکیل شده اند و با استفاده از لایه PVB به یک دیگر متصل شده اند.

این شیشه های در دو نوع شیشه های شفاف و عیر شفاف تولید می شوند و در برابر ضربه و اشعه فرابنفش خورشید مقاومت بالایی دارد.

شیشه های سندبلاست را از این جهت به این نام، نامیده اند که با استفاده از یک دستگاه مخصوص، شن را با فشار بالا با توجه به طرحی که دارند روی شیشه می پاشند. تنوع طرحی در این نوع شیشه ها هم بسیار بالاست و می توان از طرح های شخصی هم استفاده کرد از جمله لوگوهای شرکتی.

مکان کاربردی این شیشه ها به دلیل اینکه سطح مات شوندگی بسیار بالایی دارند، به عنوان دیوار در حمام یا دیوایدر در ادارات و اتاق ها استفاده می شوند.

پنجره دکوراتیو چیست

حال به مبحث اصلی رسیدیم و می خواهیم در مورد کاربرد شیشه های تزئینی صحبت کنیم. از آنجایی که این شیشه ها ظاهر بسیار زیبا و مدرنی دارند، در موارد مختلفی نیز از آن ها استفاده می شوند. مهمترین کاربردهای این شیشه ها شامل موارد زیر است:

شیشه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی در منازل مسکونی و اداری خیلی زیاد استفاده می شوند‌. در واقع یک تابلو تزئینی و هنری محسوب می گردند و این یکی از مهم ترین کاربرد شیشه دکوراتیو است که برای زیباسازی ستون در فضای داخلی ساختمان هم از آن استفاده می کنند.

خیلی از افراد علاقه‌مند به این هستند که از نورگیرهای روی سقف در گوشه و کنار دیوار استفاده کنند و از آنجا که پنجره های قدیمی خسته کننده شده‌اند، به سراغ شیشه های دکوراتیو می‌ روند که می توانند رنگ های مختلفی را هم برای زیبا کردن آنها به کار بگیرند و یک عنصر جذاب را به وجود بیاورند.

یکی دیگر از چیزهایی که در مورد کاربرد شیشه های تزئینی می توان نام برد، این است که از آنها در دکوراسیون داخلی برای ایجاد پنجره خاص و فانتزی استفاده می کنند. پنجره ای که نور از آن به داخل می آید اما از بیرون هیچ کس نمی تواند داخل را ببیند. روی آن ها ورق مات کننده می‌ زنند که یک پنجره بسیار جذاب و شکیل خواهد شد.

از شیشه دکوراتیو در سرویس بهداشتی و حمام هم استفاده می کنند که هم فضا را زیباتر می‌ کند و هم این که با قابلیت هایی که دارند، می توانند عاملی برای جلوگیری از دید باشند.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دوجداره
کابردهای شیشه دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو از آن دسته از شیشه هایی هستند که می توانید طرح دلخواه تان را روی آن به وجود بیاورید، در نتیجه کاملا شخصی سازی می‌ شوند.

از طرفی هم  نباید نگران کثیف شدن یا نشستن گرد و غبار روی آنها باشید. استفاده از آن ها نیز نمای داخلی منزل را به شدت زیبا می کند و یک دکوراسیون شیک، خاص و منحصر به فرد را به شما تحویل می دهد.

در این مقاله به بررسی شیشه های تزئینی یا دکوراتیو، مزیت ها و کاربردهای آنها پرداختیم. اکنون که می دانید کاربرد این نوع شیشه ها دوجداره چیست، در صورت تمایل می توانید برای استعلام انلاین قیمت و یا دریافت مشاوره به شماره 02144856812 تماس بگیرید.

  • قیمت پنجره دوجداره در قم

    قیمت پنجره دوجداره در قم

    پنجره‌ های دوجداره که به خاطر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و عایق صوتی معروف هستند، در قم، شهری که به دلیل اهمیت مذهبی و چالش‌های اقلیمی شهرت دارد، روز به روز محبوب می‌شوند. از آنجایی که صاحبان خانه ها و مشاغل به طور یکسان به دنبال راه هایی برای افزایش ارزش خانه ها هستند، درک…


  • پنجره دوجداره رفلکس + شیشه رفلکس

    پنجره دوجداره رفلکس + شیشه رفلکس

    فهرست مطالب با اینکه شیشه رفلکس یا  پنجره دوجداره رفلکس از نظر ظاهری، بسیار زیبا و مدرن است، و همچنین از مزایای بی شماری نیز برخوردار است. این نوع پنجره با دو لایه شیشه که می‌توانند به صورت شفاف یا مات باشند و قابلیت تنظیم میزان رفلکس شدن نور و حرارت را دارد و به…


  • قیمت پنجره دوجداره وین تک wintech

    قیمت پنجره دوجداره وین تک wintech

    فهرست مطالب قیمت پنجره دوجداره وین تک اگرچه شاید درمیان انواع مارک پنجره های پی وی سی نسبت به بعضی برندها بیشتر باشد اما یقینا قیمت بالاتر آن نسبت مستقیمی به کیفیت و کارایی آن دارد. پنجره وین تک در طول سالیان دراز با صداقتی که در تولید و کیفیت نشان داده است توانسته است…