حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

مزایا و معایب پنجره آهنی : بدون اغراق؛ پنجره ها می توانند یکی از مهمترین چیزهایی باشند که در ساختمان سازی استفاده می شود، زیرا پنجره می تواند عامل ایجاد یک هوای مطبوع در خانه باشد؛ همچنین می تواند نمای زیبایی به ساختمان بدهد. از طرفی یک وسیله محافظتی هم برای ایجاد امنیت در خانه محسوب می‌ شود.

در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به پنجره های آهنی صحبت کنیم که شاید خیلی ها در موردش اطلاعات نداشته باشید. اگر می خواهید بدانید که مزایا و معایب پنجره آهنی چیست، با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم.

پنجره آهنی چه مزیتی نسبت به پنجره های دیگر دارد؟

مزایا و معایب پنجره آهنی

 

در مورد مزایا و معایب پنجره آهنی باید اطلاعات زیادی داشته باشید تا در نظر بگیرید که این پنجره ها مناسبتان هستند یا خیر. پنجره های آهنی مزایای زیادی دارند که شامل موارد زیر است:

استحکام و مقاومت بالا

شاید پنجره های آهنی ظاهر زیاد مناسبی نداشته باشند؛ اما استحکام و مقاومت، اولین مزیتی است که هرگز نمی توان نادیده اش گرفت. این پنجره ها در برابر ضرباتی که به آنها وارد می‌ شود، کاملاً مقاوم خواهند بود.

قابلیت تعمیر و ترمیم

البته پنجره های آهنی در موارد خیلی نادری آسیب می بینند و مقاومت بالایی دارند؛ اما به هر حال اگر هم آسیب دیدگی برای آنها اتفاق بیفتد، قابلیت تعمیر و ترمیم دارند و هزینه زیادی هم نخواهند داشت.

قابلیت رنگ پذیری

پروفیل در و پنجره در انواع مختلف تهیه و توزیع می شود. پروفیل پنجره آهنی هم این قابلیت را دارد و رنگ پذیری خوبی خواهد داشت و در نتیجه بعد از مدتی که از رنگ آنها خسته شدید، می توانید خودتان برای تغییر اقدام کنید و هزینه کم تری را هم متحمل شوید.

مقرون به صرفه

در مورد مزایا و معایب پنجره آهنی، باید به قیمت هم اشاره کرد. پنجره های آهنی نسبت به پنجره های دیگر مقرون به صرفه تر هستند و به خاطر همین است که امروزه خیلی از افراد تمایل دارند تا از این پنجره ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

مزایا و معایب پنجره آهنی

معایب پنجره آهنی نسبت به دیگر پنجره ها چیست؟

شما باید مزایا و معایب پنجره آهنی را بشناسید و در نتیجه در این قسمت به سراغ معایب می رویم تا تصمیم نهایی را بگیرید و بدانید که مناسبِ استفاده در منزل یا محل کارتان هست یا خیر.

آسیب دیدگی بر اثر رطوبت

این پنجره ها مقاومت پایینی در برابر رطوبت دارند. رطوبت و باران به انها آسیب وارد می‌ کند و باعث می‌ شود تا مقاومت و استحکام خود را از دست بدهند. از طرفی ممکن است آهن دچار زنگ زدگی شود که شکل ظاهری پنجره را هم به هم ریخته و باعث می شود که به طور کل نمای ساختمان دیگر مانند قلب جذاب و زیبا نباشد.

عایق ضعیف در برابر حرارت و صدا

این پنجره ها به گونه ای طراحی شده اند که به یکدیگر منطبق نمی شوند و بین آنها درزهایی وجود دارد. در نتیجه شما نمی توانید انتظار داشته باشید که عایق صدا و حرارت باشد.

وزن بالا

در مورد مزایا و معایب پنجره آهنی باید به این موضوع اشاره کنیم که این پنجره ها وزن زیادی دارند و همین موضوع باعث می شود که وزن کل سازه هم بالا برود که هم امنیت را کمتر می‌ کند و از طرفی هم باعث می‌ شود که در حوادثی مثل زلزله بیشتر آسیب ببینید.

حمل و نقل سخت

همانطور که گفتیم یکی از معایب پنجره آهنی این است که وزن بسیار بالایی دارد و در نتیجه حمل و نقل آن هم خیلی سخت می‌ شود. اگر بخواهید این پنجره ها را استفاده کنید و جابجایی داشته باشید، وزن بالای شان، کارتان را سخت‌ می‌ کنند و این یکی از معایبی است که می‌ توان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

معایب پنجره آهنی
مزایا و معایب پنجره آهنی

کلام آخر در ارتباط با مزایا و معایب پنجره آهنی

در این مقاله متوجه شدید که مزایا و معایب پنجره آهنی چیست و در نتیجه بهتر می توانید تصمیم بگیرید که آیا از این پنجره ها استفاده کنید یا خیر.

سایت پرومانوین هم در این زمینه یکی از بهترین هاست که پنجره های با کیفیت از انواع مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که پنجره آهنی هم جزء آنها می باشد و در نتیجه می‌ توانید به این سایت مراجعه کنید و انواع و اقسام پنجره ها را ببینید.